Šéf BMW: Evropa musí zrušit zákaz spalovacích motorů

Pařížský autosalon 2024
12
Šéf BMW: Evropa musí zrušit zákaz spalovacích motorů
Fotografie: BMW Group
  • Oliver Zipse se obává přílišné závislosti Evropy na Číně
  • Prodej vozů se spalovacími pohony by měl být v Evropě ukončen v roce 2035

Agentura Reuters informovala o tom, že Oliver Zipse, šéf BMW, v úterý uvedl, že Evropa musí zrušit zakázat prodeje spalovacích motorů, který je plánován od roku 2035, aby snížila závislost na čínském dodavatelském řetězci baterií a využila své technologické přednosti. Připomeňme, že podobný názor mají i zástupci ČR, viz nedávné snahy českých poslanců evropského parlamentu či snažení ministra dopravy Martina Kupky.

Oliver Zipse, který mimo jiné dlouhodobě prosazuje i alternativní paliva, uvedl na autosalonu v Pařiži, že nálada v Evropě směřuje k pesimismu a region potřebuje nový regulační rámec, aby zůstal konkurenceschopný. „Korekce cíle 100 % BEV pro rok 2035 jako součást komplexního balíčku pro snižování emisí CO2 by také umožnila evropským výrobcům méně spoléhat na Čínu v oblasti baterií,“ řekl Zipse a dodal: „Pro udržení úspěšného kurzu je nezbytná přísně technologicky orientovaná cesta v rámci politiky.

Připomeňme, že zákon EU, jenž byl odsouhlasen před rokem a půl, vyžaduje, aby nové automobily prodávané po roce 2035 měly nulové emise uhlíku, což fakticky znemožní prodej nových vozidel se spalovacími motory.

Diskuze ke článku
Michal Vaner
Michal Vaner
Pletu se, nebo stále všichni rádi říkají zákaz spalovacích motorů, i když to fakticky není pravda? Jen vyžadují nulové emise, což např spalovací vodíkový motor splňuje. A v tom směru je to nařízení technologicky neutrální.

To, že za takovÿch podmínek vycházejí BEV nejlíp je jiná věc, ale AFAIK EU netrvá na BEV.
Petr Basa
Petr Basa
Naposledy upraveno: 17. 10. 09:14
Zvláštní, ještě před 14 měsíci bych se z těch jeho výroků radoval. "Snížila závislost na čínském dodavatelském řetězci baterií", pokud budeme kupovat jen ty baterie, tak ještě dobrý. A až se objeví technologická možnost zdvojnásobení, nebo dokonce zčtyřnásobení energetické hustoty, měli bychom investovat do vlastních továren. "Využila své technologické přednosti", tím zřejmě myslí složité a přecitlivělé spalovací motory na konci jejich vývojového cyklu. "Dlouhodobě prosazuje i alternativní paliva", jaký smysl má výroba jakéhokoliv paliva, spotřebovávající obrovské množství elektřiny, když můžeme jezdit přímo na tu elektřinu?! "Nálada v Evropě směřuje k pesimismu", budejť by ne, když evropské spalovací automobily pějí v číně svou labutí píseň. "Region potřebuje nový regulační rámec, aby zůstal konkurenceschopný", tak určitěé, staneme se skanzenem a budeme konkurovat sami sobě. "Přísně technologicky orientovaná cesta v rámci politiky", o tomhle nevím co si myslet. Přijde mi to jako střet církevní a světské moci ve středověku. Pokud tím myslí, že by politici měli přestat kecat do povinné výbavy aut, souhlasím. Ale on tím spíš myslí, že bychom si neměli zakazovat nákup russácké ropy, a s tím rozhodně nesouhlasím. Dřív bych se asi radoval, ale teď cítím, že pan Zipse jenom poraženecky žvaní, místo aby něco dělal.
Dini Dini
Dini Dini
Buď jsme závislí na Rusku a Arábii nebo na Číně...je to vlastně úplně jedno. Všechny strany se už od Američanů naučily Evropu škubat co to jde, protože se nechá...její politici (ale napříč zeměmi) neví jak ani proč zbohatla a její bohatství berou jako normální nárokovou věc, která tu prostě je, stejně jako zemská přitažlivost. Neví to ani Stanjura nebo Fiala, ti dva ani neví, že by to měli vědět...Uršula to samý...
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Lidí, tohle je vážně dost složité téma. A Evropa se v tom svojí byrokracií pěkně zahrabala až po hlavu, i když to zajisté myslela dobře, ale tak už to někdy s dobrými nápady bývá. Nakonec je z toho co? Prospěšný zákaz pro zdraví lidí žijící u hlavních silnic? Měla to být záchrana automobilního průmyslu, aby jednotným způsobem přešel na EV, která by to stejně pak jednoho dne úplně převálcovala? Ono nejde vyrábět ICE do nekonečna ku rychlému vývoji BEV, ale možná ten zákaz způsobil to, že na to ty automobilky skočily až moc rychle, kdy nebyly nakonec připravené. O Čínský trh by přicházely tak jako tak, ale teď si udělaly málo rentabilní peklo aj v Evropě. A přesto všechno je teď musí chránit CLA. A otázkou je, jak CLA pracuji, z krátkodobécho pohledu fajn, ale z toho delšího pohledu na věc to nic neřeší a jen více komplikuje.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze