ČR chce odložit zákaz spalovacích motorů

Bojí se o konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu
21
ČR chce odložit zákaz spalovacích motorů
Fotografie: ODS
  • Potvrdil to ministr dopravy ČR Martin Kupka z ODS
  • Česká republika se pokusí o to, aby přezkum dopadů zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory proběhnul dříve
  • Podpoří tak iniciativu italské premiérky Georgie Meloniové

Ministerstvo dopravy ČR dnes vydalo tiskovou zprávu, v níž oznamuje, že se vláda bude snažit o to, aby přezkum dopadů zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory proběhnul dříve, a to kvůli zachování konkurenceschopnosti evropského automobilového průmyslu a udržení pracovních míst.


Požadujeme, aby revize tohoto zákazu proběhla již v roce 2025, namísto původně plánovaného roku 2026. Chceme o tom jednat s novou Evropskou komisí a zároveň připravujeme poziční dokument, pro který bychom chtěli získat koalici podobně smýšlejících států, tak jak tomu bylo v případě revize normy Euro 7,“ říká ministr Kupka.

Česká republika tak chce podle ministra Kupky podpořit aktuální iniciativu italské premiérky Georgie Meloniové a italského ministra průmyslu Adolfa Ursa zvoleného za nacionalistickou stranu Bratři Itálie, kteří varují před zničením evropského automobilového průmyslu. „Naším cílem musí být udržet konkurenceschopnost evropského automobilového průmyslu a zároveň zabránit tvorbě bariér, které by znemožnily nákup nových cenově dostupných automobilů. Máme ambici být lídry snah o změnu nastavení evropských plánů týkajících se spalovacích motorů,“ zdůrazňuje ministr dopravy.

Cesta vede přes další intenzivní vyjednávání a získání dostatečně široké podpory podobně smýšlejících států,“ připomíná ministr. Zákon EU, jenž byl odsouhlasen před rokem a půl, přitom vyžaduje, aby nové automobily prodávané po roce 2035 měly nulové emise uhlíku, což fakticky znemožní prodej nových vozidel se spalovacími motory.

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Vím, že na to nemá každý. Vím, že plnohodnotná EV jsou jen pro bohatší. Ale já už týden jezdím ve svém prvním čistém EV a už nechci zpět. Je to jak skočit do jiného vesmíru. Nádhera. Tři roky čekání a už to je v garáži 😍
Vladislav Pisa
Vladislav Pisa
Naposledy upraveno: 27. 9. 17:57
Nic nepochopili. Doteď. To je vážně smutný. Ono se na vývoji BEV něco změní, i když zruší ten zákaz?
Já už si smradomet nekoupím, a pokud mě ho nenabídne evropská automobilka, tak to bude holt Asiat (Korejec, Číňana principielně nechci).
A takhle to bude mít dříve nebo později naprostá většina, až reálné bev vyzkouší. Ve jménu protekcionismu si ten autoprůmysl vážně zkurvime.
(Snad aspoň automobilky to už chápou, a změna politického kurzu neovlivní změny vývoje a investic ... Snad)
Martin Lacina
Martin Lacina
Hlavne zachovat konkurenceschopnost. A komu chteji s temi spalovacimi neefektivnimi motory po roce 2035 konkurovat? Cinskym BEV? Ha ha ha…
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Mně hlavně přijde, že žádný zákaz neměli dělat, nebo to mělo být velmi pozvolné ale to už je jedno. Měli to nechat víc na trhu. Evropské automobilky nebyly připravené na takovou změnu, neměly položené základy, aby udělaly ziskovou výrobu. A teď, když to budou co pár let měnit, viz. Anglie a jejich změny na zákazu, kdy ty automobilky už stejně ty zásadní a nevratné kroky z velké části učinily, tak posouvání a změny, teď budou mít stejně už menší, než očekávaný vliv, tak sem jenom o 5 let déle budou vozit auta s výfuky vyrobený v Africe. Hlavně bych teď zrušil snížení flot. emisí, co je v plánu v roce 2025, které jinak zakroutí automobilkám krkem, protože to ty evropské nedají. Kromě lží ve Stellantisu, jak jsou na to připravení, s těma jejich 54kWh baterčičkama, co rychle schází a přesto jsou ty auta za 900 tis. Kč. Nikdo to reálně nekupuje, když se člověk dívá na statistiky prodaných EV. Museli by poslat cenu dolů o 200 tis. Kč.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze