BMW Neue Klasse X na vlastní oči, aneb nahlédnutí do budoucnosti elektrických BMW

Pařížský autosalon 2024
BMW Neue Klasse X na vlastní oči, aneb nahlédnutí do budoucnosti elektrických BMW
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Na soklech pařížského autosalonu jsme si s velkou zvědavostí prohlédli koncept Neue Klasse X
  • Takto totiž budou s největší pravděpodobností vypadat nová BMW už za několik měsíců
  • Čekají nás tedy velké změny nejen v technice, ale i v designovém stylu

Na oba dosud představené koncepty BMW Neue Klasse by se neměl dívat žádný konzervativní fanoušek značky bez přípravy; jedná se totiž o tak hlubokou změnu, že lze mluvit až o šoku. O tom novějším, větším Neue Klasse X to platí v trochu menší míře, protože jde s největší pravděpodobností o předobraz nového BMW iX3, které se zatím nepředstavilo, zatímco výchozí řada BMW X3 už jezdí. Proto jsme se dočkali nejen návratu tradičních ledvinek, ale i víceméně konvenčních tvarů s charakteristickými prvky pro SUV BMW X. Uvěřitelné jsou nejen proporce, ale i některé prvky, které zřejmě doputují i do sériové výroby. Například umístění nabíjecího portu na tradičním místě vpravo vzadu. Po odmyšlení konceptových parádiček tedy zřejmě koukáme na něco, co se velice blíží sériovému BMW iX3.

BWM Neue Klasse X

Interiér jsme tentokrát viděli jen z odstupu a přes zavřené dveře, naštěstí byl dobře osvětlen a skrz nezvykle velká okna dobře patrný. Divoké tvary a barvy sedadel můžeme zřejmě klidně přehlédnout, zajímavější je ale pohled na čelní okno, pod nímž se skrývá nový displej BMW Panoramic Vision. Ten zabere celou šířku interiéru a nahradí stávající kapličku před řidičem. Infozábava vůbec projde velkými změnami, na něž jsme velice zvědaví.

Připomeňme si, že hledíme i na prototypy zcela nové 800V platformy, která by měla dostat výkonný a velice efektivní pohon 6. generace. Ta by měla posunout mnichovskou značku na vrchol vývoje elektromobilů a díky své modularitě zároveň posloužit většině nových, elektrických bavoráků. S tím se pojí i mnohem rychlejší nabíjení, které by mělo proti dnešnímu stavu zrychlit o 30 % a doplnit energii na 300 km jízdy za 10 minut. To znamená nějakých zhruba 270–300 kW. Zároveň by se měla o čtvrtinu zlepšit spotřeba, hlavně díky detailní péči, věnované hospodaření s teplem. Nic bližšího zatím nevíme, ale teoreticky bychom se něco nového mohli dozvědět ještě do konce letošního roku.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze