Dobrou zprávou pro své zákazníky má německá značka BMW. Ta před pár dny prozradila, že nejmenší řada 1 se vrátí zpět na trh. Stane tak v radikálně přepracované čtvrté generaci, která se stane důležitou součástí modelové řady a současně i členem rodiny Neue Klasse. O tom, že se chystá nová řada 1, tak trošku informoval i produktový šéf BMW Bernd Körber, který řekl, že právě tento vůz bude v nabídce značky hrát klíčovou roli. Nejzajímavějšími trhy pro malé BMW je například Itálie a Francie, kde činí celkový prodejní podíl klidně i 30 %. A jelikož BMW chce mít co největší prodeje a zisky, musí se starat o všechny trhy stejně, a to bez ohledu na to, který model je tam zrovna nejprodávanější.
Körber také uvedl, že nabídka levnějších modelů je důležitá v kontextu rozšíření dosahu značky a diverzifikace jejího cílového trhu. Setrvání na trhu malých vozů s nízkými maržemi pomůže značce BMW být co nejkonkurenceschopnější a nejefektivnější ve všech svých segmentech. „Musíte se udržet v dané výzvě a se značkou Mini je to podobné. Spoustu prodejních zkušeností získáte v segmentu malých vozů. Ústup z něho pak znamená, že se vyhýbáte výzvě být nákladově nejefektivnějším hráčem,“ říká dále Körber. Co se týče dalších podrobností ohledně malého BMW, řada 1 sice bude primárně elektromobilem, avšak současně by měla dorazit i se spalovacími motory. Tím bude moci konkurovat svým nejbližším konkurentům, kam patří například Volkswagen Golf nebo Audi A3. V elektrické verzi pro změnu najde soupeře v modelech Cupra Born a Renault Megane E-Tech.