Šéf BMW Group přišel během prezentace pololetních výsledků skupiny s várkou velmi zajímavých informací o připravované novince od modro-bílé značky BMW iX3 Neue Klasse. Ta by totiž měla přinést nejen revoluční posun v efektivitě, která by se měla mezigeneračně zlepšit o plných 25 %, ale také nová měřítka mezi elektrickými prémiovými SUV střední třídy. Dozvěděli jsme se totiž, že novinka by se měla pochlubit nejen nabíjením až 400 kW, ale především spotřebou 15 kWh/100 km, díky níž by téměř než 2,3 tuny těžké SUV mělo ujet na jedno nabití až 800 km podle WLTP. A to přesto, že je o zhruba o metrický cent těžší oproti předchůdci a nabízí výrazně lepší výkony a především pohon všech kol. Kromě jiného to také znamená překonání efektivity Tesly Model Y, která dlouho platila ve své třídě za etalon.
Novinka se zároveň nabije za 10 minut na dalších 350 km cesty, a to díky vlastním, novým bateriím s 20% nárůstem energetické kapacity. Jejich kapacita zatím není známa, avšak prostým propočtem lze dojít k tomu, že ve vrcholné verzi BMW iX3 nabídne kapacitu bohatě přes 100 kWh. Zcela nově pojatá aerodynamika snižuje součinitel čelního odporu vzduchu o pětinu, svým dílem přispěly také efektivnější brzdy, navržené výhradně pro eletromobily.
V Mnichově na autosalonu se tak 5. září představí elektrický pohon 6. generace, prezentovaný spolu s celou rodinou nových modelů pod staronovým obchodním názvem Neue Klasse. Ten by se měl v celé své šíři představit právě v novém BMW iX3, napřesrok bude následovat BMW 3 a do roku 2027 celkem 40 nových modelů, které budou přímo do Neue Klasse patřit, nebo z ní převezmou aspoň část technologií nebo designový jazyk. Zároveň díky renomovanému fanouškovskému magazínu BMW Blog už víme, že nové generace modelů X5, X6 a X7 zůstanou u současné univerzální platformy CLAR, ovšem přeberou šestou generaci elektropohonu. Ten hodlá využít i dvorní úpravce Alpina, stejně jako dceřiné značky BMW Group Mini a Rolls-Royce.



