Nové BMW iX3 svou efektivitou zašlape konkurenci. Včetně Tesly

Mnichovský autosalon 2025
14
Nové BMW iX3 svou efektivitou zašlape konkurenci. Včetně Tesly
Fotografie: BMW
  • Elektromobilní svět napjatě čeká na odhalení prvního modelu z rodiny BMW Neue Klasse
  • Už nyní je jasné, že nové BMW iX3 nastaví zcela nová měřítka nejen proti předchůdci, ale i proti konkurenci
  • Mělo by ujet na jedno nabití 800 km a to bez kompromisů v pohonu ani výkonu

Šéf BMW Group přišel během prezentace pololetních výsledků skupiny s várkou velmi zajímavých informací o připravované novince od modro-bílé značky BMW iX3 Neue Klasse. Ta by totiž měla přinést nejen revoluční posun v efektivitě, která by se měla mezigeneračně zlepšit o plných 25 %, ale také nová měřítka mezi elektrickými prémiovými SUV střední třídy. Dozvěděli jsme se totiž, že novinka by se měla pochlubit nejen nabíjením až 400 kW, ale především spotřebou 15 kWh/100 km, díky níž by téměř než 2,3 tuny těžké SUV mělo ujet na jedno nabití až 800 km podle WLTP. A to přesto, že je o zhruba o metrický cent těžší oproti předchůdci a nabízí výrazně lepší výkony a především pohon všech kol. Kromě jiného to také znamená překonání efektivity Tesly Model Y, která dlouho platila ve své třídě za etalon.

Novinka se zároveň nabije za 10 minut na dalších 350 km cesty, a to díky vlastním, novým bateriím s 20% nárůstem energetické kapacity. Jejich kapacita zatím není známa, avšak prostým propočtem lze dojít k tomu, že ve vrcholné verzi BMW iX3 nabídne kapacitu bohatě přes 100 kWh. Zcela nově pojatá aerodynamika snižuje součinitel čelního odporu vzduchu o pětinu, svým dílem přispěly také efektivnější brzdy, navržené výhradně pro eletromobily.

V Mnichově na autosalonu se tak 5. září představí elektrický pohon 6. generace, prezentovaný spolu s celou rodinou nových modelů pod staronovým obchodním názvem Neue Klasse. Ten by se měl v celé své šíři představit právě v novém BMW iX3, napřesrok bude následovat BMW 3 a do roku 2027 celkem 40 nových modelů, které budou přímo do Neue Klasse patřit, nebo z ní převezmou aspoň část technologií nebo designový jazyk. Zároveň díky renomovanému fanouškovskému magazínu BMW Blog už víme, že nové generace modelů X5, X6 a X7 zůstanou u současné univerzální platformy CLAR, ovšem přeberou šestou generaci elektropohonu. Ten hodlá využít i dvorní úpravce Alpina, stejně jako dceřiné značky BMW Group Mini a Rolls-Royce.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Mě by docela zajímalo, kde bude spotřeba SUV EV za 10 let. Jestli je dnešních 20kWh/100km už více-méně neměnných nebo jestli to půjde dolů. Můj odhad je ten, že tam největší část dělá aerodynamický odpor, který nijak nesníží, takže to bude pořád žrát okolo těch 18-20
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
Schválně si pojďme vsadit, jestli skutečná efektivita bude taková jakou tvrdí. Já si myslím že ne. Že jde zase jen o kecy v kleci
Martin Lacina
Martin Lacina
No na realnych 800km pri spotrebe 15kWh/100km je konkretne potreba baterie se 120kWh vyuzeitelne kapacity. To je tedy opravdu hodne pres100kWh.
Petr Schmiedl
Petr Schmiedl
Snad technologický vývoj umožní snížit hmotnost aut. Těch 2,3 tuny v případě SUV i větších sedanů/kombi je bída. Octavia 1,5 tsi s dsg váží o 900 kg méně, naše elektrické citigo to samé. V aerodynamice už pokrok vidíme a v budoucnu už budou asi jen menší krůčky, to samé v účinnosti pohonu

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze