Mnichovská automobilka BMW se pochlubila parametry nové baterie připravované pro novou generaci elektromobilů Neue Klasse. Původně jsme se domnívali, že půjde o konkrétní model, avšak výrobce plánuje vybudovat jich na stejném technickém základě více. V tuto chvíli už tedy známe prvních několik zatím velmi obecných čísel, která však stojí za zmínku. Konstruktéři spolehli na architekturu CTP, články tedy budou integrovány přímo ve voze bez modulů. Díky tomu a dalším vylepšením nabídne Neue Klasse o 30 % lepší dojezd (s čím je srovnáváno, nevíme, avšak předpokládáme, že se současnými modely BMW i), o 30 % rychlejší nabíjení, což jistě značí nasazení 800V technologie, a především poloviční výrobní náklady a o 60 % nižší karbonovou stopu.
Vozy řady Neue Klasse se začnou nejdříve vyrábět v maďarském závodě v Debrecínu, do nějž automobilka při té příležitosti do roku 2025 investuje 2 miliardy eur (48,8 miliardy korun) a vytvoří v něm 500 nových pracovních míst. Nová výrobní hala o výměře více než 140 000 m2 už se staví, dostala jméno iFactory a podle BMW půjde o nejmodernější továrnu na světě.