😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Příští BMW X5 dorazí s mnoha pohony. Elektrická verze dostane 800V architekturu

Příští BMW X5 dorazí s mnoha pohony. Elektrická verze dostane 800V architekturu
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Počítat máme se spalovacím, vodíkovým a elektrickým pohonem
  • Verze na elektřinu přijde s 800V architekturou
  • Očekává se zachování platformy CLAR

BMW naplno vyvíjí novou generaci modelu X5, která poprvé v historii nabídne nejširší nabídku pohonných jednotek. Zásadní novinkou bude vodíková verze, která dorazí v roce 2028 a do té doby se nejspíše dočkáme i plně elektrické varianty, jak píše insideevs.com. Milovníci spalovacích motorů taktéž nebudou ošizeni, protože v plánu je varianta s benzinovým, naftovým a plug-in hybridním pohonem. Nové BMW X5 dorazí na platformě CLAR, což je celkem překvapení vzhledem k tomu, že BMW již na konci letošního roku uvede do sériové výroby první model na platformě Neue Klasse. Hlavně u elektrické verze všichni čekali právě tuto platformu, avšak CLAR se zdá vhodnější už kvůli menší technické náročnosti.

A můžeme od příští generace BMW X5 dále očekávat? Poprvé v historii by měla délka vozu překročit pět metrů, za což můžeme poděkovat prodlouženému rozvoru. Ten přidá potřebné místo pro cestující vzadu a současně se hodí pro instalaci větší baterie v rámci verze iX5. Vůz má dostat trojúhelníkové světlomety a světelný podpis ve stylu písmene X. U elektrické verze lze počítat s 800voltovou architekturou a šestou generací pohonu eDrive. Vrcholem nabídky se má stát provedení M-Performance, jež má dorazit s pohonem všech kol, výkonem 450 kW a především s výrazně sportovní vizáží a jinak naladěným adaptivním podvozkem.

Technické parametry BMW X5 xDrive 45e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 922 × 2 004 × 1 745 mm, 2 510 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon290 (207 + 83) kW, 394 (281 + 113) koní, točivý moment: 600 Nm
Baterie24 kWh (20,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 11 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,7 l / 100 km
Cena od2 007 200 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze