Testujeme BMW X5 xDrive50e (2024). Dokáže fungovat jako elektromobil?

Testujeme BMW X5 xDrive50e (2024). Dokáže fungovat jako elektromobil?
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Do redakce zavítalo nové provedení omlazeného BMW X5
  • Má kombinovaný výkon skoro 500 koní, pohon všech kol a na elektřinu ujede přes 100 km
  • Nevýhodou je možnost využít pouze AC nabíjení

Loňská modernizace modelu X5 výrazně prospěla. Vůz vypadá mnohem dravěji, přibyla nová výbava a také verze xDrive50e, která se tím pádem stává třetí nejvýkonnější variantou v modelové řadě. Výrobce v rámci faceliftu instaloval větší baterii s využitelnou kapacitou 25,7 kWh, což při plném nabití vystačí na dojezd okolo 105 km v čistě elektrickém režimu. Bohužel ale chybí DC nabíjení, které delší dobu nabízí konkurenční Mercedes-Benz i o dost levnější Škoda Kodiaq PHEV. To je ale jediná nevýhoda, která se dá velkému BMW vyčíst. Luxusem překupující X5 nás totiž okamžitě dostala zpracováním, materiály v kabině a jízdním projevem.

V kabině ubyla tlačítka, takže většina funkcí se ovládá skrze dotykový displej palubního systému. Alespoň zůstalo otočné kolečko systému iDrive, vedle kterého jsou tlačítka pro ovládání zdvihu vzduchového podvozku. Ten je dodáván ve standardu a za nás je to moc šikovná věc. Naopak s volbou verze xDrive50e nelze zakoupit natáčení zadní nápravy, stejně tak lepší sportovní M podvozek. Z velké části elektrifikované pohonné ústrojí je proto daní za ještě lepší jízdní vlastnosti. I tak si troufáme říci, že po první stovce kilometrů za volantem je testovaný vůz hodně zábavný a jeho výkon olizující číslovku 500 je více než dostačující. Ostatně, sprint z 0 na 100 km/h zde trvá 4,8 s a maximální nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Jak z výše uvedených parametrů vyplývá, auto může částečně plnit roli elektromobilu a současně mu není cizí ani pojem „dálniční stíhačka“. Delším dálničním výletům prospívá 69litrová palivová nádrž, a tak se v rámci testu dozvíte, jak je na tom BMW X5 xDrive50e po stránce spotřeby nejen ve městě. Současně dojde na test, který prověří dojezd v čistě elektrickém režimu. Pokud by vás na testovaném BMW něco zajímalo, pište své otázky do komentářů.

Technické parametry BMW X5 (2024) xDrive50e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 935 × 2 004 × 1 755 mm, 2 420 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon360 kW, 489 koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie29,5 kWh (25,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od2 342 600 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze