Volkswagen údajně plánuje uzavřít tři německé továrny

6
Volkswagen údajně plánuje uzavřít tři německé továrny
Fotografie: Škoda Auto
  • Informace pochází od šéfky podnikové rady Daniely Cavallo
  • Nekonkretizovala, jaké továrny chce Volkswagen uzavřít
  • Více bychom se měli dozvědět již zítra

Světová média, včetně agentury Reuters, v uplynulých hodinách informovala o tom, že Volkswagen plánuje uzavřít nejméně tři továrny v Německu, propustit desítky tisíc zaměstnanců a zmenšit zbývající závody, protože plánuje hlubší než očekávanou reorganizaci. V pondělí to měla uvést Daniela Cavallo, šéfka podnikové rady, pro Deutsche Presse Agentur.


Není přitom tajemstvím, že největší evropská automobilka už několik týdnů vyjednává s odbory o plánech na restrukturalizaci firmy a snížení nákladů, včetně toho, že poprvé zvažuje uzavření závodů na domácí půdě, což je pro německou ekonomiku velké téma. „Situace je extrémně napjatá a nelze ji překonat jednoduchými opatřeními na snížení nákladů,“ uvedl už dříve šéf značky Volkswagen Thomas Schäfer.

V pondělí ráno pak Volkswagen zopakoval, že restrukturalizace je nutná a dodal, že konkrétní návrhy předloží zítra. „Vedení společnosti to všechno myslí naprosto vážně. Nejedná se o šavlovačku v rámci kola kolektivního vyjednávání,“ řekla Cavallo zaměstnancům největšího závodu automobilky ve Wolfsburgu a pohrozila přerušením jednání. „Jedná se o plán největší německé průmyslové skupiny zahájit výprodej v domovském Německu,“ dodala, aniž by upřesnila, kterých závodů se to bude týkat nebo kolik ze zhruba 300 tisíc zaměstnanců skupiny Volkswagen v Německu by mohlo být propuštěno.

Slova šéfky podnikové rady v překladu znamenají, že konflikt mezi zaměstnanci a vedením firmy eskaluje. Vše je přitom důsledkem obtížného ekonomického prostředí, nových konkurentů v Evropě i ve světě a klesající konkurenceschopnosti německé ekonomiky jako takové. Cavallo na závěr také dodala, že Volkswagen plánuje snížit platy zaměstnanců nejméně o 10 % a zmrazit mzdy v nadcházejících dvou letech.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
To budou kluci odborarsky cucet na drat az to padne, koupi to Cinan a soudruzi jim to vysvetli…
Two Gamers cz
Two Gamers cz
A teď stačí zapátrat v paměti nebo netu jak se před 25-30 lety střídali ředitele a manažeři a zlaté obchodné padáky byli v řádech milionů eur a předtím marek ....jo zlatá éra kdy se dalo kouzlit se spalovacimi motůrky je pryč....
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 30. 10. 07:15
1. Pamatuju si tu nedávno zprávy o tom, že Tesla musí propustit nějaké tisíce lidí a taky to udělala.Předkládám vzhledem k celkovému počtu to bylo podobné %.

2. Lze to sice považovat za neúspěch, ale ne krach. Jak tu někdo správně píše, na BEV je třeba daleko méně lidí a opravdu je to ještě větší skládačka a je na tom ještě míň práce. Tenhle byznys se přesune do Číny, stejně jako elektronika, oblečení atp.

3. Kdybyste pořádně četli, co ty německé odpory dělají, tak nejsou snad ani proti zavření fabrik, zmrazení platů nebo propuštění - ale až po tom, co firma vyčerpá jiné možnosti. Problém mají s tím, že firma se snaží udržet zisk pro majitele na úkor zaměstnanců - vždyť to je legitimní práce odborů. Že to v česku takhle nefunguje a odbory jsou úlně blbý nebo jsou naopak uplacený, neznamená, že všude jinde je to stejně - jsem pravičák, podnikatel..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze