V Německu se stále více řidičů vrací od elektromobilů ke spalovacím motorům

21
V Německu se stále více řidičů vrací od elektromobilů ke spalovacím motorům
Fotografie: BMW
  • V Německu letos vyměnilo elektromobil za vůz se spalovacím pohonem 34 % kupujících nový vůz
  • V průzkumu 29 % Němců uvedlo, že by přešli na elektromobil pouze v případě, že by bylo zákonem povoleno registrovat jen elektromobily

Německý list faz.net zprostředkoval velmi zajímavou zprávu. Podle údajů největšího německého pojistitele automobilů HUK-Coburg se totiž stále více řidičů, jež si koupili elektromobil, vrací k vozům se spalovacím pohonem.

Podle dat pojišťovny se v Německu ve třetím čtvrtletí letošního roku pro čistě elektrický pohon rozhodlo pouze 3,9 % kupujících (nepodnikatelů). V posledních čtvrtletích let 2022 a 2023 přitom podíl elektromobilů činil 6,9 %, resp. 6,6 %, což však bylo ovlivněno ekologickým bonusem. Ještě zajímavější však je, že podle pojišťovny stále více osob kupujících automobil pro soukromé potřeby mění elektromobil zpátky za vůz se spalovacím pohonem. Před třemi roky tak činilo 14 % osob v Německu, v prvních devíti měsících roku 2024 to je ale 34 %! Vymlouvat se přitom na nereprezentativní vzorek by nedávalo smysl, neboť HUK-Coburg je největší německá pojišťovna s 13,9 miliony pojištěných vozidel a asi čtvrtinovým podílem na německém trhu.

Příliš pak nepřekvapí, že podle dat HUK-Coburg při volbě mezi elektromobilem a vozem se spalovacím pohonem hrají důležitou roli nejen ekonomické možnosti. Víme tak, že elektromobil má k dispozici 2,9 % Němců, pokud však zabrousíme například mezi ty, co vlastní dům – podíl roste na 4,1 %. Podobný rozdíl je to pak mezi vlastníky bytů (2,4 %) a lidmi žijícími v nájmu (1,3 %). Zajímavé je i územní rozdělení, zatímco v Bavorsku činil podíl elektromobilů 3,4 % a v Dolním Sasku 3,2 %, v Sasko-Anhaltsku a Sasku to bylo jen 1,5 %. Podobné by to však samozřejmě bylo i v ČR, kdybychom porovnávali například Středočeský kraj a Ústecko.

Mezi potenciálními kupci elektromobilů však hraje velkou roli také věk: 28 % respondentů mladších 40 let by si jako svůj příští vůz rozhodně pořídilo pouze elektromobil, zatímco mezi osobami staršími 40 let je to jen 12 %. Průzkum, jež provedla pojišťovna na vzorku více než čtyř tisíc lidí, dále ukazuje, že třetina potenciálních německých kupců automobilů nechce za elektromobil platit vyšší cenu. Naopak 19 % respondentů uvedlo, že by byli ochotni zaplatit až o 10 % více za vůz s čistě elektrickým pohonem, zatímco 33 % by akceptovalo i cenový příplatek vyšší než 10 %. Zajímavé také je, že v průzkumu 29 % respondentů uvedlo, že by přešli na elektromobil pouze v případě, že by bylo zákonem povoleno registrovat jen elektromobily.

Diskuze ke článku
den
den
Naposledy upraveno: 17. 10. 15:12
Ale dotazali 4000 lidi. Nevim kolik z nich pojistovali cerstve koupeny (nemusi byt novy) vuz.
At' bude 100%. Takze 3.9% koupili EV to bude 156 lidi. Nevim kolik z nich meli EV pred tim. Nejvic to bude 116 protoze podil EV celkove v Nemecku je 2.9% (116 je 2.9% od 4000). Ale tusim ze ne kazdy kdo uz ma EV ho zrovna menil. Takze bude tam kolik? mozna 10 lidi a od toho pulka sla z EV do spalovaku.
Takze dotazali 4000 lidi a 1 az max 50 lidi reklo ze meni EV za spalovak.
A pak je otazka jak presne znela ta otazka - "vlastnil jsem EV a kupuji spalovak", "vlastnil jsem EV a tad' menim za ICE" "jednou jsem jel s EV a ted' kupuji spalovak" ?
A rozdil s roky 2022, 2023 je dost velky, tak neni to nahodou tak ze jim tam zrovna pripletli ti co tocili ti dotovane EV?
Michal Opluštil
Michal Opluštil
To zase bude munice pro Anti EV hejtry. Se budem kopírovat a vkládat do všech možných odkazů. Vidíte Němci tlačili a zajistili, že to je slepá ulička a už se vrací. EV jsou mrtvé, zbytečně, Bruselský diktát, dotační žumpa. Ropa je ropa, jedině vodík či syntetika....už vidím ty komentáře 🤣
R.M. “Šedivák”
R.M. “Šedivák”
"V Německu se stále více řidičů vrací od elektromobilů ke spalovacím motorům"
v nadpisu je řeč o řidičích a dále vyměnilo. Tak jak to je byli to majitelé vozů co je prodali, nebo jen uživatelé operativního leasigu? Protože soudný člověk přece neprodá fungující a v záruce elektromobil, aby si koupil spalovák. A pokud někdo ano asi jich nebude 34%.
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 17. 10. 20:09
Na 90% to v Německu bude zase kvůli propadu ceny. Když kupovali první EV, byl operák akceptovatelně dražší. Když chtěli druhý, ceny OL už reflektovaly reálný propad ceny. A to už nevyrovná ani levnější km jízdy. Případně podobně ale s dotacema.

Bohužel...i já jsem z EV utekl jen kvůli šílenýmu propadu hodnoty.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze