Krize? Volkswagen a Audi zastavují výrobu ve dvou německých továrnách

3
Krize? Volkswagen a Audi zastavují výrobu ve dvou německých továrnách
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen Group dočasně přeruší výrobu elektromobilů v německých závodech Zwickau a Emden
  • Důvodem je kombinace slabší poptávky v Evropě a dovozních cel na evropské vozy směřující do USA
  • Výpadek se dotkne zejména Audi Q4 e-tron a Volkswagenů ID.4/ID.7

Volkswagen a Audi dočasně omezí výrobu elektromobilů v Evropě. Podle informací agentury Bloomberg se přerušení dotkne továren v německém Zwickau a Emdenu, kde se montují klíčové modely koncernu. Ve Zwickau, kde z linek sjíždí například Audi Q4 e-tron, Volkswageny ID.3, ID.4, ID.5 nebo Cupra Born, bude výroba konkrétně přerušena od 6. října, a to na týden. Mluvčí závodu přitom uvedl, že za odstávkou stojí nižší než očekávaná poptávka na evropském trhu a komplikace s cenovou politikou kvůli americkým dovozním clům.

Podobná situace panuje také v Emdenu, kde se vyrábí Volkswageny ID.4 a ID.7. Závod již snížil pracovní dobu zaměstnanců a podle zdrojů údajně dobře obeznámených se situací v továrně má dojít k několika denním zastávkám výroby.

Diskuze ke článku
Miroslav Krejci
Miroslav Krejci
Já nevím, ale na ID.7 je čekací doba víc jak půl roku, takže mi přijde divné, že by omezovali výrobu. Navíc ID.7 se do USA (i kvůli nedostatku výrobních kapacit) vůbec nevyvážela.
Jan Schoedlbauer
Jan Schoedlbauer
Ono to tak je. Ne, že by to chtěli nechat Tesle. Ale to, že na spalovákách mají velikou marži, která jim pomáhá financovat stále mnohde molochoidní strukturu. EV jim kvůli konkurenci a potřebě prodávat tak velké marže neumožňují. VW má velmi dobré BEV a není problém, že by je neuměli dělat, ale neteče z nich zatím tolik peněz. Proto teď dělají v rámci různých sdružení a rádoby senzačních zpráv tyjátr na EU, aby spalováky nechala v nějaké formě žít. Stejně tak za tím může být vzkaz, budeme dělat BEV, ale chceme na to Evropskou podporu. Protože za současné situace si ty automobilky ani nechtějí připustit, že by jejich podíl BEV byl větší - právě kvůli těm maržím. Všichni věřili, že rok 25 přinese paritu a levnější baterky. Ale to se zatím nestalo. Sice zlevnuji, ale velmi pomalu a pro koncový trh jen málo na to, aby se reálná parita blížila. Některé automobilky se to marketingově snaží naznačovat, ale opět jen vlastními maržemi a nefér srovnávání benzínových modelů s nejmenšími, téměř nepoužitelnými, baterkami. EU by měla přijmout nějaké patrné systémové kroky, dotační tituly apod. Ale ne jen snahu dát povinnost a nechat všechny náklady na koncovém zákazníkovi. Protože tak se jen se zlou potáže.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze