😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Čínská automobilka BYD prý cílí na baštu evropského automobilismu

Čínská automobilka BYD prý cílí na baštu evropského automobilismu
Fotografie: BYD
  • BYD údajně uvažuje o továrně v Německu
  • Podmínkou ale je využití kapacit závodů v Maďarsku a Turecku

Podle zprávy agentury Reuters od Giulia Piovaccariho čínský BYD (zkratka Build Your Dream), jenž vznikl v roce 1995 v jihočínském Šen-čenu, zvažuje vybudování třetí evropské továrny, a to konkrétně u našich sousedů v Německu. Nepřekvapí, že důvodem jsou cla na elektromobily, jež se dováží do Evropské unie z Číny.

Podle zdroje dobře obeznámeného se situací výrobce zvažuje Německo zejména proto, aby značka získala dostatečný kredit i díky tomu, že bude vyrábět vozy v baště evropského automobilismu, kde mají továrny věhlasné značky jako Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW či Audi. O tom, že BYD přemýšlí o třetí evropské továrně, jsme vás přitom již informovali, ovšem nebylo jasné, kde by měla stát.


V souvislosti s Německem se samozřejmě objevují otázky související s vysokými náklady na pracovní sílu i energie. Dodejme přitom, že aktuálně má BYD v Evropě dva závody na výrobu automobilů – jeden v Maďarsku a druhý v Turecku. Jak dodává automotiveworld.com, některé země jsou přitom z úvah firmy vyřazeny kvůli nařízení Čínské lidové republiky neinvestovat ve státech, které podporovaly cla, kromě nás je to například Itálie, Francie či Polsko.

Výstavba třetího závodu je nicméně podmíněna několika faktory, včetně prodejní výkonnosti BYDu v Evropě a využití kapacit závodů v Maďarsku a Turecku.

O značce BYD

Firma byla založena v únoru 1995 s asi 20 zaměstnanci, nyní je přitom jednou z největších čínských automobilek s více než 900 tisící zaměstnanci ve výrobě a téměř 110 tisíci výzkumnými a vývojovými pracovníky. BYD se přitom prvních osm let zabýval čistě oblastí baterií a do automobilového průmyslu jako takového vstoupil až v roce 2003.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze