SNE Research, jihokorejská společnost specializující se na výzkum trhu v oblasti energetiky, přinesla nejnovější analýzu trhu, která poskytuje přehled o podílech jednotlivých výrobců na globálním trhu s bateriemi. Nejčerstvější informace ukazují jasnou nadvládu čínského CATLu, který následuje opět čínský BYD. SNE Research dále dodává, že celková světová spotřeba baterií pro elektromobily v lednu činila 64,3 GWh, což je o 25,7 % více než ve stejném měsíci loňského roku (51,2 GWh).
Pořadí | Společnost | Podíl v lednu 2024 | Podíl v lednu 2025 |
---|---|---|---|
1. | CATL | 39,1 % | 38,9 % |
2. | BYD | 14,9 % | 16,9 % |
3. | LG Energy Solution | 10,7 % | 9,3 % |
4. | SK on | 4,2 % | 4,5 % |
5. | Panasonic | 4,8 % | 3,8 % |
6. | CALB | 4,1 % | 3,8 % |
7. | Gotion | 3,2 % | 3,4 % |
8. | Samsung SDI | 5,0 % | 3,1 % |
9. | Svolt | 2,4 % | 3,0 % |
10. | Eve | 2,1 % | 2,1 % |
Ostatní | 9,5 % | 11,2 % |
Například CATL v lednu instaloval 25,0 GWh baterií, což značí působivý nárůst o 25 procent oproti lednu 2024 (20,0 GWh). Jak dodává cnevpost.com, baterie CATL přitom využívají nejen čínští výrobci elektromobilů jako Zeekr, Aito, Li Auto či Xiaomi, ale i mnoho světových výrobců. BYD pak v lednu nainstaloval 10,9 GWh baterií, což představuje nárůst o 42,6 % oproti 7,6 GWh v roce 2024, meziročně i tak (v procentech) nerostl nejvíce – o 57,3 % instalací více totiž hlásí též čínský Svolt.
Meziročně rostly dodávky baterií u 9 z 10 značek, jediným smolařem byl Samsung SDI, jenž klesl o nepěkných 23,7 % a instaloval meziročně o 0,6 GWh méně baterií. Tabulka výše kromě jiného ilustruje nadvládu Číny v segmentu baterií pro elektromobily – 6 z 10 nejúspěšnějších výrobců je totiž z Číny (CATL, BYD, CALB, Gotion, Svolt, EVE) a dohromady v lednu měli přes 2/3 trhu (68,1 %). Číně pak konkurovaly zejména jihokorejské firmy (LG Energy Solution, SK On a Samsung SDI), pro nás je smutné, že z Evropy není v seznamu ani jedna firma.