Vyzkoušeli jsme nabíjení na stanici E.ON. Jak funguje?

6
Vyzkoušeli jsme nabíjení na stanici E.ON. Jak funguje?
  • Stanice E.ONu jsou v Česku prozatím vzácností
  • Velká nabíjecí stanice E.ON se nachází na 90. kilometru dálnice D1
  • Stojí pod jednou střechou společně se Superchargery pro vozy Tesla
  • Na místě jsou celkem 4 rychlonabíječky

Zatímco s nabíjecími stanicemi ČEZu a PRE se jako majitelé elektromobilů setkáte poměrně často, stanice E.ONu jsou v  Česku zatím vzácností, i když i to se má změnit. Přesto je ale E.ON důležitý. S jeho nabíjecí stanicí se totiž setkáte na strategickém místě u dálnice D1 na půl cesty mezi Prahou a Brnem. Pokud máte elektromobil s menším dojezdem, a zejména pak v zimě, je to pro vás jediná možnost, jak se z české do moravské metropole a zpět dostat.

Nabíjecí stanice E.ON

Velká nabíjecí stanice E.ON se nachází na 90. kilometru dálnice D1 směrem z Prahy na Brno, ale pozor, není přímo na dálničním odpočívadle či dálniční čerpací stanici. Nachází se 400 metrů od sjezdu z dálnice D1, exit Humpole. Po sjezdu následujte dopravní značení směřující na Pelhřimov. Stanice se nachází v jednom areálu spolu s čerpací stanicí společnosti Benzina, kde se máte možnost občerstvit.

Stanice se nachází pod jednou střechou se Superchargery pro vozy Tesla. Superchargery však jiné elektromobily využít nemohou, a proto je potřeba zastavit u nabíjecích stojanů na straně blíže k  čerpací stanici. Na místě jsou celkem 4 rychlonabíječky, z nichž u dvou můžete využít standard CCS, který používá třeba náš Volkswagen e-Golf, u všech čtyř pak můžete využít rychlonabíjení přes CHAdeMO, které používá třeba Nissan Leaf. Rychlonabíječky mají výkon 50 KW. K dispozici jsou i dva sloupky s  klasickou domácí zásuvkou nebo zásuvkou Mennekes. Ty můžete využít, pokud máte například hybridní auta, protože ta rychlonabíjení nepodporují.

Až si zvolíte vhodný stojan, připojte nabíjecí kabel k autu a na dotykové obrazovce uprostřed areálu nabíjecí stanice zvolte stojan a zároveň nabíjecí standard. Zaplatit můžete systémem EVMAPA. Pokud ale nejste registrováni, můžete zaplatit i klasickou platební kartou. A ceny?

  • Nabíjecí rychlost (domácí zásuvky) 3,7 kW – 0,26 Kč / min vč. DPH
  • Nabíjecí rychlost 22 kW (Mennekes na dvou menších stojanech) – 1,52 Kč / min vč. DPH
  • Nabíjecí rychlost 43, 44, 50 kW (rychlonabíječky a kabel Mennekes na rychlonabíječce) – 3,45 Kč / min vč. DPH

(ceny platné k  1. 2. 2018)

Pokud nechcete nabíjet rychle a máte k dispozici pouze Mennekes konektor, vyberte si jeden z menších stojanů. Ty mají sice nižší výkon, ale vaše palubní nabíječka v autě by vyšší výkon u větších stanic nevyužila, nabíjení by bylo stejně pomalé a vy byste zaplatili zbytečně více.

Stačí autorizovat nabíjení platební kartou a pokud se platba zdaří, nabíjení automaticky započne. Pokud budete chtít nabíjení ukončit, provedete to na dotykovém displeji přímo na nabíjecí stanici. U některých typů aut a nabíjení je ještě před vytažením nabíjecího kabelu z auta nutno auto znovu odemknout, i když už je odemknuté. Uvolní se vám tím zámek kabelu, který je takto zabezpečen, aby ho nikdo nemohl z auta uprostřed nabíjení vyjmout.

Máte-li nabito, můžete hned odjet. Příslušná částka za nabití se vám automaticky strhne z platební karty, kterou jste předem autorizovali.

Diskuze ke článku
Martin iOn
Kdy se e.On konečně vzpamatuje a začne účtovat za jednotky kWh a nikoli nesmyslně za čas?
Pavel K.
Mám Mitsubishi Outlander PHEV s 12kw baterií. Nabíjel jsem 6kw za 93Kč, ChadeMo. To je jako kdybych tankoval benzín za 36Kč/l. Příště raději dotankuji benzín. EON je nejdražší vůbec, i jako dodavatel elektřiny. Doma nabíjím 1kw za 1.94Kč. Mám tuto čerpačku na EVmapách již pár dní otevřenou a online vidím, že zde téměř nikdo nenabíjí.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze