Volkswagen e-Golf
test

Volkswagen e-Golf

Černý kůň elektromobility

Standardní, nenápadný, ale spolehlivý, výborně vybavený a dost možná nejlepší. Takový je Volkswagen e-Golf, který v letošním roce dostal dvojnásobný dojezd až 300 elektrických kilometrů a několik nových funkcí. Potěší tradiční spolehlivostí, vychytaným interiérem i on-line funkcemi. Skrývá se za nenápadnou fasádou nejlepší běžný elektromobil? To jsme zjišťovali v našem testu.

Jsou dvě skupiny elektromobilů. Ty, které se na sebe snaží za každou cenu upozornit, jak jsou jiné, a ty druhé, které vypadají jako „běžná“ spalovací auta. A zástupci té druhé skupiny pak o to víc překvapují, jak jsou dobří. Právě do té druhé skupiny spadá i e-Golf.

V minulém roce jsme na fDrive.cz testovali „předfaceliftovanou“ verzi s reálným dojezdem cca 150 kilometrů, která na trh dorazila v roce 2014. Na update tak byl čas a Volkswagen výrazně přitlačil. Letošní e-Golf sice vypadá takřka stejně, přináší ale výrazně větší kapacitu baterie s reálným dojezdem kolem 250 kilometrů, výkonnější elektromotor a nové vychytávky v interiéru, jako například digitální přístrojový štít, ovládání gesty a nový infotainment. A výrazně mu to prospělo.

Design a karoserie: nenápadná elektřina

Popisovat design Golfu by bylo nošením dříví do lesa. Po našich silnicích jich jezdí skutečně mnoho a stejně jako u modelu před faceliftem, i nyní se elektrická verze e-Golf liší od té standardní jen minimálně. Snaží se splynout s davem. Poznávacím znamením jsou výrazné LED pásky v tvaru C v předním nárazníku, modré linky na přídi nebo speciální kola Astana s disky snižujícími aerodynamický odpor a pneumatikami s nízkým valivým odporem.

e-Golf se snaží splynout s davem a na první pohled nepoznáte, že jde o elektromobil.

Pokud chcete elektromobil s léty prověřeným designem – prostě „normální“ auto, které nevypadá kosmicky – je e-Golf přesně pro vás. Rozměry jsou stejné jako u spalovacích Golfů, hmotnost 1 615 kilogramů kvůli akumulátoru (ten váží pro zajímavost 318 kilogramů) samozřejmě povyrostla. Oproti předchozí generaci se však hmotnost zvýšila i přes výrazně vyšší kapacitu akumulátoru jen o pár desítek kilogramů.

Technika a výbava: vyšší výkon i větší dojezd

e-Golf pro rok 2017 prošel nejen kurzem zvýšení dojezdu, ale i zvýšení výkonu. Elektromotor nyní produkuje 100 kW (136 koní) a točivý moment se vyšplhal na 290 Nm, samozřejmě dostupných od první otáčky motoru. Tím se e-Golf dostal zhruba na úroveň nového Nissanu Leaf a před Hyundai Ioniq Electric, reálné výkony jsou ale velmi podobné. Oproti BMW i3 (neřku-li oproti „ostré“ nové verzi BMW i3s) jsou samozřejmě ale o něco horší. Elektromotor je uložen opět pod přední kapotou a pohání přední nápravu. Akumulátor o kapacitě slušných 35,8 kWh pak najdeme v podlaze.

Pozitivní je, že i přes navýšení kapacity o více než 10 kWh jsme se nedočkali žádného omezení prostoru – vše nastalo díky zhuštění bateriových článků. Stejnou kapacitu má i zavazadlový prostor, který je s 341 litry jen o 40 litrů menší než u běžných spalovacích verzí a stejně velký ve srovnání se spalovacími čtyřkolkami.

Volkswagen e-Golf – test

Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon136 koní, toč. moment: 290 Nm0
Baterie35,8 kWh, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Infotainment9,2" dotykový displej
Cena969 900 Kč

Vzhledem k tomu, že základní verze stojí s daní bezmála milion korun, musel Volkswagen nadělit slušnou základní výbavu. Nechybí tedy adaptivní tempomat, automatická klimatizace Climatronic, vyhřívané čelní sklo či infotainment s displejem o 9,2palcové úhlopříčce, 8 reproduktory, slotem pro SD kartu, Bluetooth, hlasovým ovládáním v češtině a podporou Android Auto i Apple CarPlay. V ceně je i připojení vozu na internet a vzdálené ovládání na 3 roky zdarma.

Za spoustu věcí si ale musíte připlatit. Bezklíčkový vstup a startování vás vyjde na 10 tisíc, parkovací systém ParkPilot na 14 tisíc, ambientní osvětlení na 5 tisíc a stejně stojí i zadní parkovací kamera. Sadu asistentů pro udržování v pruhu, vyparkování a rozpoznávání značek pak můžete mít za 15 tisíc korun. Dokonce i za vyhřívané sedačky, které mají všichni konkurenti již v základu, si musíte připlatit bezmála 17 tisíc. A to jsou vyhřívané jen ty přední. A pokud chcete místo textilního kožené čalounění sedadel, připravte si 75 tisíc. Příplatková výbava tak snadno může překročit 200 tisíc korun a celková cena e-Golfu tak dosáhne i 1,2 milionu. A to je za Golfa už opravdu hodně. Jde kupříkladu o srovnatelnou cenu plně vybavené BMW i3 a takový Hyundai Ioniq stojí v plné výbavě pod milion.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze