BMW i3 94 Ah
test

BMW i3 94 Ah

Prezentace o budoucnosti
1

Zase? Test BMW i3 již přeci na našem webu byl. Malá „í Trojka“ se nám líbí, avšak BMW jsme neuprosili o zápůjčku na další test jen kvůli tomu. Modrá krasavice, kterou vidíte na fotce, možná až na barvu vypadá totožně jako dříve testovaný kousek. Pod podlahou ale ukrývá zásadní změny. Tak často propírané téma u elektromobilů – dojezd – se zvýšil na velmi slušných 300 kilometrů. Pojďme se podívat, jestli se u BMW opravdu vyplatí připlatit si za zvětšenou kapacitu baterií.

Design a karosérie: BMW i8 hatchback

Vzhled exteriéru zůstal ve srovnání se slabší variantou identický, nezměnilo se nic ani na reakcích okolí. Za malým hatchbackem se každý otočí, někdo s úšklebkem a někdo s velkým zájmem. Můžete si být ale jistí, že do davu nezapadnete, ani kdybyste se snažili sebevíc a měli tu nejméně nápadnou barvu na světě.

BMW i3 94 Ah – test

Když už mluvíme o barvě, modrá podle mě sluší eko-BMW víc než cihlová. Vkus ale není moje parketa a jak se říká, barvu většinou stejně vybírá manželka. Na voze lehko vypozorujete přítomnost divize „BMW i“. V praxi mi pak přijde, jako by bylo BMW i3 křížencem Test BMW i8 – Kočkolap a nějakého obyčejného hatchbacku. Horní část je vzhledem k té spodní až překvapivě přitažlivá. Příď díky užším světlům vypadá zamračená, ale tak nějak mile. Asi jako by se na vás mračilo dítě, kterému jste sebrali hračku.

Technické parametry BMW i3 (2014) 94 Ah

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 999 × 1 775 × 1 578 mm, 1 320 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon170 koní, toč. moment: 250 Nm
Baterie27,2 kWh, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 13,1 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Infotainment8,8" nedotykový displej, ne
Cena969 800 Kč

Test BMW i8 – Kočkolap má dveře vyklápěné vzhůru a i3 nemohla zůstat pozadu. Proto se zadní dveře otevírají do protisměru (tzv. suicide doors), což má své výhody i nevýhody. Největší výhodu představuje, že je to ohromná „frajeřina“ a navíc je přístup k zadním sedačkám velmi pohodlný. Zapomeňte ale na rychlé výsadky dětiček do školky. Musíte nejdřív otevřít svoje dveře a až potom se dostanete k cestujícím vzadu. Často se mi stávalo, že mi někdo zadní dveře pořádně nedovřel a já jsem musel pracně otevírat dveře spolujezdce, zavřít zadní dveře a pak dovřít i dveře spolujezdce. Překvapivě dobře vypadají i kola, která jsou velká jako víko od popelnice a s rozměrem 155/70 R19 vpředu a 175/65 R19 vzadu jsou i podobně široká. Právě úzké pneumatiky ale dělají z auta to, co na něm máme rádi. Mohli bychom snad najít i lehkou podobnost se Subaru BRZ. O jízdních vlastnostech ale až později.

Elektrický pohon funguje naprosto totožně jako v případě slabší varianty BMW i3, proto se nezapomeňte podívat i na starší test, kde jsme pohon pečlivě popsali. Slabší varianta navíc měla prodlužovač dojezdu REx.

Diskuze ke článku
Josef
Povrzávající interiér je spíše znakem zimního období v i3. V létě tam nic nevrže. Jakmile ovšem začne mrznout, začíná to být horší. Často vrže víko pod kufrem, pak podnožka levé nohy a něco zpod kastlíku u spolujezdce.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze