BMW i8
test

BMW i8

Kočkolap
6

Na trhu je k dispozici pestrá paleta supersportovních vozů, ze které si jistě to své vybere každý. Supersport nabídne téměř dokonalé jízdní vlastnosti a obrovský výkon a v neposlední řadě také přiláká pohledy kolemjdoucích. Pokud bychom měli hodnotit právě přitažlivost pro okolí, hodně vysoko si bude stát BMW i8. Dost možná na něj sbalíte i nějakou tu „kočku“. Že by to byl ale supersport? S tříválcovým motorem? To odhalí náš test tohoto netradičního sportovního auta, za kterým se otočí doslova každý.

Věřte, že dobře vím, o čem mluvím. Několik dní cestovaní s tímto hybridním supersportem vás katapultuje do středu pozornosti. S tím se prostě musíte smířit. Lidé na vás budou mávat, fotit si vás, zastavovat vás na chodníku a ptát se, když zrovna pijete vaší oblíbenou kávu. Zbytek bude jen kroužit kolem auta a vy jen se strachem sledovat, zda vám ho náhodou někdo neodře. Otočí se všichni. Přesně takto probíhalo celotýdenní testovaní, které jsme si užili, ale také došli k názoru, že být obletovanou celebritou by nás bavilo možná tak měsíc či dva. Holt spousta lidí na vás bude doslova civět a poté co zaparkujete a otevřete dveře, které zamíří vstříc nebesům, jejich výrazy ještě více ztuhnou a brada spadne. Vítejte ve zcela jiném světě. Ve světě, kde hraje prim BMW i8.

Design a karoserie: budoucnost dorazila

Když BMW i8 přišlo na trh, působilo tak trošku jako zjevení. Jeho futuristický design nepřestává udivovat i po třech letech od představení. S modelem i8 se navíc do portfolia BMW vrátila tato bájná číslovka, kterou před 25 lety neslo neméně odvážné kupé, které se tehdy zcela vymykalo koncepci ostatních vozů BMW.

BMW i8 – test

A BMW i8 se takřka ve všem vymyká i teď. Nejen ve srovnání s produkcí BMW, ale vlastně i většinou ostatních automobilů. Vůz chce dokázat, že díky inovativním technologiím může mít supersport pouhé tři válce a přesto být neskutečně zábavný. Chce být sporťákem budoucnosti. Celé konstrukci vévodí lehké materiály v čele s monokokem z karbonu, kterého si nejvíce všimnete při nastupování. Však pohotovostní hmotnost pouze 1 485 kilogramů mluví za vše. Porsche 911 má pro srovnání hmotnost 1 430 kilogramů, a to i přes to, že má o tři válce více a nemá žádný elektromotor ani baterie. A ty něco váží. Díky lehké konstrukci se tak výrazné promítnutí vyšší hmotnosti baterií do celkové váhy podařilo eliminovat.

Délka
[mm]
Šířka
[mm]
Výška
[mm]
Rozvor
[mm]
Cena s
DPH [Kč]
BMW i8 4 689 1 942 1 297 2 800 3 564 600,-
Porsche 911 4 499 1 808 1 430 2 450 2 720 000,-
Audi R8 4 426 1 940 1 240 2 650 4 313 900,-
Nissan GT-R 4 710 1 895 1 370 2 780 2 599 000,-

Jistě si všimnete krátkých převisů a poměrně široké přední masky, což má i své aerodynamické důvody. Nechybí ani černý pás typický pro modely „i“. Ten se táhne z přední kapoty přes střechu až do zadní části vozu. A ta je snad ještě hezčí a neobvyklejší než předek.

Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon266 (170 + 96) kW, 362 (231 + 131) koní, točivý moment: 320 Nm / 3 700 ot/min
Baterie7,1 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 37 + 440 km
Cena od3 564 600 Kč

Zadní sklo lze vyklopit. Nachází se zde jediný úložný prostor auta o objemu jen 154 litrů. Kabelka vaší přítelkyně se sem tak v klidu vejde, stejně jako nějaký ten malý nákup. Ten sem ale raději nedávejte. Hned vedle umístěný spalovací motor totiž značně topí a zejména v letních měsících může být v některých případech kombinace motoru a slunečních paprsků pro úložný prostor doslova vražedná. Příkladem může být roztavená podrážka sportovních bot, které jsem zde měl odložené.

O tom, že BMW i8 přineslo na naše silnice futuristický design, svědčí především záď vozu. Na trhu nenajdete asi nic tak podivně krásného. Nenajdete zde žádné masivní výfuky, ale velmi netradičně tvarované křivky, kterým dominují zadní LED světlomety ve tvaru U. Krásné na ně navazují ploutve plynule přecházející ve střechu a táhnoucí se až k přední části auta. Jednoduše řečeno, design BMW i8 se nedá popsat. To musíte prostě vidět! Buď následně prohlásíte něco ve smyslu „Sakra, taková nádhera!“ nebo dojde na podobná slova jako v pohádce o káčátku.

BWM i8 není žádný prcek. Překvapí vás především jeho šířka a dlouhá příď. Stejně tak musíte počítat s nízkou světlou výškou. Ta ovšem není tak malá, aby zpomalovací práh na silnici představoval neřešitelný problém.

Vybírat můžete hned z několika barev jako například Ionic White nebo tmavě šedá s názvem Sophisto Grey. Nám osobně se nejvíce líbí kombinace přesně taková, jako jsme ji měli na test. Kola dělají auta, takže můžete vybírat hned z několika 20palcových, která podtrhují futuristický vzhled.

Technika a výbava: několikanásobný motor roku

BMW i8 je hybridní supersport. Využívá tedy kombinaci spalovacího, dvakrát přeplňovaného tříválcového motoru, který dopuje dvojice turbodmychadel. Ano, čtete správně. Tříválcového. Z něj ale dokázalo BMW vykřesat úctyhodných 231 koní a 320 Nm. Jde o motor, který vyhrál anketu Motor roku jak v roce 2016, tak i v roce předcházejícím.

Elektromotor do celkového výkonu 362 koní přispěje 131 koňmi. Zrychlení z klidu na sto trvá 4,4 sekundy a maximální rychlost je elektronicky blokována na 250 km/h.

BMW i8 má spalovací motor v zadní části, tedy ihned za druhou řadou sedadel. Skrze zadní sklo na něj ale vidět není, je hezky schovaný a uživatel se do něj snadno dokonce ani nijak nedostane. Jeho přítomnost prozrazuje dvojice výdechů u zadního skla a samozřejmě i jeho nezaměnitelný zvukový projev.

Naopak elektromotor leží u přední nápravy, kterou také pohání. Pokud tedy máte nastaven hybridní mód (jde o výchozí režim) a jedete s přispěním obou motorů, pak BMW i8 povýšíte na čtyřkolku. V případě jízdy na elektřinu jde o pouhopouhou předokolku.

Interiér: futurista ze všech úhlů pohledu

V ruce poprvé držíte masivní klíček, který má integrovaný dotykový displej, a s neuvěřitelnou zvědavostí vyhlížíte tu i8čku. Říkáte si, že ji přece nemůžete přehlédnou, jenže ona mezi dvojicí BMW X5 není moc vidět, a tak chvilku pátráte. Tep letí nahoru a vaše ruce, nohy a celý zbytek těla se těší, až do BMW i8 poprvé usednete. Když jej konečně najdete, vydáte se k němu a pomalu otevíráte dveře, které míří k nebesům. Jo, tohle bude sranda, říkáte si. Typický sportovní prvek, díky kterému budete všude středem pozornosti. A také že jste! Jen o pár vteřin později vás již doprovází pohledy nemalého počtu kolemjdoucích. Do sedačky zapadnete takovým způsobem, že vám to může připomínat vaší první zkušenost s tureckým záchodem. Vystupování a nastupování do auta si nejprve musíte někde nacvičit, než vás budou pozorovat zvědavé oči přihlížejících. A dvojnásob to platí o vaší partnerce v sukni. Kočkolap to tedy je, při nastupování to chce ale zručnost a cvik.

Z levé strany si zabouchnete dveře a z té pravé vás obklopuje masivní středový tunel. Na něm najdete ovladač pro infotainment, volič převodovky a samozřejmě tlačítko pro volbu jízdního módu. Samozřejmostí je mírně nakloněný středový panel směrem k řidiči, tak jak to u BMW známe.

Jak tomu u supersportovních automobilů bývá, interiér není nikterak veliký. Vyšší a objemnější lidé zde mohou mít problém. Po usednutí jste dokonale obklopeni. Vše máte po ruce, stejně jako dobře vidíte na displej, který vám ukazuje, jak moc můžete pedál plynu přišlápnout, abyste stále nepřišli o řidičský průkaz. Co vidět není, je kapota. Dobrý není ani výhled do stran. Prostě klasický supersport.

BMW i8 nabízí konfiguraci 2+2. Na jízdu ve čtyřech však rovnou zapomeňte. Nouzově to zvládnete, ale delší cestu než 5 kilometrů bych vám nedoporučoval. Tedy pokud nemáte v plánu zadní sedačky využít jako mučící nástroj. I já s výškou lehce přes 170 centimetrů jsem se zde mačkal. Naopak dětskou sedačku tam, sice s problémy, dáte a mladšího sourozence či vlastní děti tady taky odvezete. Opět však nejde o nic pohodlného. Nejvíce zadním sedačkám sluší zavazadla, protože do kufru se nevejdou.

Spolehnout se můžete i na reprosoustavu Harman & Kardon. Ano, jde o značku, kterou před pár dny koupil Samsung. Hraje skvěle, což milovníci kvalitní hudby ocení. Jde celkem o 11 reproduktorů s výkonem 360 W, za které však dáte 23 790 Kč. Pro vás ostatní je tady zvuk tříválce, ale o tom až později.

Chytré systémy a funkce: i z klíčku čiší budoucnost

I v BMW i8 se nachází BMW Connected Drive, které je díky integrované SIM kartě stále připojené na internet. Navigace se tedy neustále aktualizuje, což vám ušetří mnoho nervů a času stráveného v zácpě. Moc příjemná záležitost. A pokud byste v zácpě už uvízli, pak si můžete přečíst, co nového se ve světě událo. Nedotykový displej infotainmentu, přes který ovládáte veškeré funkce, je umístěný na středním panelu a jeho velikost je 8,8 palce. V BMW i8 najdete i druhý displej, a to před řidičem. Ten má vyšší rozlišení a mnohem hezčí grafiku než displej u sesterského i3.

Moc se nám líbí, jak při změně režimu z hybridního na sportovní dojde s nastartováním brumlavého spalovacího motoru i ke změně grafiky z modré na oranžovou. i8 jako by říkalo: „Už nejsem ekolog, pojďme řádit.“

BMW i8 stejně jako elektrický sourozenec i3 a další hybridní modely od BMW využívá i BMW i Remote App, tedy aplikaci pro chytré telefony a hodinky, odkud můžete váš automobil ovládat, přesněji ho zamknout, odemknout, zatroubit a zjistit stav baterií či jak se vám bude auto dlouho nabíjet. O naplánování klimatizování nebo vyhřívání interiéru nemusí být řeč.

BMW i8 (2014)

Základní úkony zvládne i klíček, který má v sobě – stejně jako ten od BMW řady 7 – integrovaný dotykový displej. Lze tu zkontrolovat, zda jste auto zamknuli, či si vzdáleně zapnout klimatizaci nebo vyhřívání. V případě hybridního BMW jde kontrolovat i stav nabití. I proto jsme provedli test v našem seriálu Auta a mobily na sesterském mobilenetu. Head-up displej vás vyjde na 36 738 Kč. Využít však můžete výhodných balíčků. Zajímavý příplatek je za systém s názvem „akustická ochrana chodců“. Jde o systém, který při jízdě na elektrický pohon do rychlosti 30 km/h vydává zvuk. Cena? 2 659 Kč. Že jde o vtip? Kdepak. Elektrická auta navíc tento systém budou muset mít v USA povinně.

Jízdní vlastnosti: zapomeňte na supersport

Na rovinu: BMW i8 není supersport v tom pravém slova smyslu. Ale víte, že je to vlastně dobře? Daleko více jde o automobil s nezaměnitelným, futuristickým a neuvěřitelně přitažlivým designem pro široké okolí. O automobil, který vás rychleji odveze z místa na místo s tak unikátním stylem, jako málokteré auto. A to mu opravdu jde. Pokud v něčem BMW i8 exceluje naprosto dokonale, pak jde o vytváření rozruchu v ulicích, a to i za předpokladu, že si zastavíte u vinotéky pro nákup na večerní dýchánek s kamarády.

V čem mě BMW i8 překvapilo, byl podvozek. Není tak tvrdý jak jsem očekával a rozhodně bych si dovedl představit tímto autem jezdit celý týden. Duši ani zuby z vás rozhodně nevyklepe. To představuje oproti mnoha supersportům i klasickým sporťákům velkou výhodu. Druhá věc, která mile překvapila, je zvukový doprovod 1,5litrového tříválce. S o dva či o tři válce větší motory (Audi RS3 nebo jakýkoli sportovnější šestiválec) se měřit nemůže, ale za svůj zvukový projev se rozhodně stydět nemusí. Zní velmi dobře a především v interiéru jde o návykovou věc, kterou však značně dokreslují reproduktory. Ani v opačném případě však zdaleka nejde o nic tragického – z ozvěny v tunelu je slyšet, jak krásně zní i8 i zvenku. Každopádně pokud chcete lidi dráždit, věřte, že daleko více uspějete, když z parkoviště vyrazíte zcela tiše, tedy na elektřinu. Vyzkoušeno za vás. Ti méně znalí jen kroutí hlavou a možná z toho i nespí.

„Tak co tenhle týden testuješ?“ ptá se kamarád. „Ále, jedno tříválcové BMW,“ odpovídáte mu. „Tak to asi nic moc,“ dodává kamarád, načež mu ztuhne úsměv a oči lezou z důlku, když vidí BMW i8. Není prostě tříválec jako tříválec. Že výkon 362 koní na hmotnost 1 485 kilogramů není nic, z čeho by brada pro změnu spadla vám? Chyba. Stačí totiž zapadnout do sedačky, zabouchnout za sebou dveře, nastartovat a přepnout volič převodovky do sportovního režimu. Budíky ihned zrudnou, tříválcový motor si začne brumlat a elektromotor je připraven vysát z baterií ten poslední zbytek energie, který v nich ještě je. Ihned poté, co si zapnete bezpečností pás, máte nutkání sešlápnout pedál až na podlahu. Okem kontrolujete, zda motor nestihl vychladnout, a když zjišťujete, že je v pořádku, dáváte pedál na podlahu. BMW i8 vás vystřelí vpřed, a to prakticky z jakékoli rychlosti. Okamžitě dostupný točivý moment zde dělá své. Vzápětí se přidává i síla spalovacího motoru a i8 ochotně táhne vstříc 250kilometrovému limitu za doprovodu unikátního koncertu mixujícího futuristický zvuk elektromotoru a zajímavý zvuk „osmiválce“. To vám prostě jiný supersport nenabídne.

Díky BMW i8 si pak můžete užívat věci, kde budete potřebovat slovíčko „brousit“ ve zcela jiném významu.

Nejde o tak brutální tah jako u silnějších a větších motorů, ale na silnici rozhodně budete jedni z těch rychlejších. A třeba nájezdy na dálnici vás budou hodně bavit.

Na silnici potkáte i takové, kteří vás raději pouští. Design BMW i8 prostě táhne a budí respekt, a tak se s vámi raději nikdo nepouští do křížku. Tento hybridní supersport se však nebojí ani nějaké té ostřejší zatáčky, nicméně musím říct, že jeho přednosti jsou jinde. Pokud pokukujete po okruhovém nástroji, se kterým budete víkend co víkend brousit zatáčky, tak raději sáhněte po modelu M3. Díky BMW i8 si pak můžete užívat věci, kde budete potřebovat slovíčko „brousit“ ve zcela jiném významu.

Aby se BMW i8 mohlo rovnat výkonným sportovním autům, potřebuje oba motory. Co ale když vám dojde baterie? Přesně to se na sportovní režim nestane. Zde totiž kromě klasické rekuperace, která probíhá v čistě elektrickém a hybridním režimu, dobíjí baterii velmi intenzivně i spalovací motor, aby měla vždy dost energie živit elektromotor. Díky tomu se může i8 pochlubit velmi slušnou dynamikou zejména v nižších rychlostech a na výjezdech ze zatáček, kde se využívá okamžitého točivého momentu elektromotoru. V rychlostech kolem 200 kilometrů za hodinu už „Osmičce“ oproti jiným supersportům trochu dochází dech. Nejen díky výborné aerodynamice však stále velmi ochotně zrychluje až na 250 km/h.

Spotřeba je naprosto fantastická. Můžete jezdit s prominutím jako smyslu zbavení. Můžete motor točit a točit. Můžete na každém přechodu, kde čeká skupinka pohledných dívek, podřazovat. Můžete na okreskách auto ždímat, co to dá. A stejně budete jezdit za 8 až 9 litrů. Po našem testu, kde jsme auto opravdu nešetřili, byl dlouhodobý průměr 8,5 litrů na sto kilometrů. Tomu se říká supersport budoucnosti.

Dojezd a nabíjení: základ skvělé spotřeby

Stačí i8ku trošku protáhnout a kilometry dostupné čistě na elektrickou energii vám na displeji budou naskakovat jako počet odběratelů na Instagramu, když budete dennodenně publikovat fotky téhle káry.

Čistě na baterii, která má kapacitu 7,1 kWh, reálně urazíte okolo 24 kilometrů. Baterii oceníte zejména ve městě, kde vás bude bavit ekologický a zcela tichý provoz. BMW i8 zde funguje jako plížící se šelma, která o svých supersportovních schopnostech dává vědět jen svým vzhledem.

Elektromotor oceníte i při dovádění na okresce, kde výkon elektromotoru poznáte zejména při výjezdech ze zatáček. Pokud však elektrickou energii nemáte, pak stačí na pár kilometrů přepnout na sportovní režim, i8ku trošku protáhnout a kilometry dostupné čistě na elektrickou energii vám na displeji budou naskakovat jako počet odběratelů na Instagramu, když budete dennodenně publikovat fotky téhle káry. Své o tom jistě ví i Leoš Mareš.

BMW i8 (2014)

Nabíjení probíhá skrz 240V zásuvku a baterie zcela nakrmíte po zhruba třech hodinách. Využitím domácího Wallboxu při 16 A zkrátíte nabíjení o celou jednu hodinu. Rychlonabíjecí standard zde nehledejte. Do benzinové nádrže pak načerpáte 42 litrů benzinu, což odpovídá ujetí více než 400 kilometrů. Záleží však i na vaší pravé noze.

Galerie

Hodnocení: tvrdě zaplacená prestiž

BMW i8 je skutečně tím pověstným kočkolapem a zároveň špičkovým hybridem. A to nejenom díky přítomnosti baterií, ale i díky svým schopnostem. Ryzí supersport to není, ale obyčejná dálniční střela také ne. Zábavy za volantem jako například v Porsche 911 si v něm neužijete, ale s 911kou až takovou pozornost vzbuzovat nebudete. A v případě ostré jízdy se vám o spotřebě, která se při sebevětší snaze nepřehoupne přes 12 litrů, v konkurenčních sportovních autech může jen zdát.

Poslání BMW i8 je jasné. I když takto inženýři z BMW možná nepřemýšleli, nejvíce jde s modelem i8 dělat rozruch v ulicích, a to bez ohledu na to, zda jedete na sportovní mód či zcela bez emisí. Dveře otevírající se nahoru jsou neuvěřitelný tahák, stejně tak celkový design. A ten futuristický koncert dvou tak rozdílných motorů při plném zrychlení – to se prostě musí zažít a slyšet. Tak sportovně laděný vůz jako jeho sourozenec BMW M3 to není, ale i tak bychom jej brali. Tedy nebýt ceny, která startuje na 3 564 600 Kč, což není rozhodně málo.

Konkurence: prakticky neexistuje

Přímou konkurenci v podobné cenové kategorii BMW i8 skoro nemá, což značí, že auto dost předběhlo dobu. Světlou výjimku tvoří Honda NSX, i když i ta jde na celou věc jinak. Nabízí 3,5litrový, dvakrát přeplňovaný šestiválec a hned trojici elektromotorů. Celkový výkon činí 537 koní a cena startuje na téměř 5 milionech korun. Pokud bychom nebrali v úvahu cenu a dostupnost, pak můžeme zabrousit i do vod supersportů typu LaFerrari, McLaren P1 či Porsche 918, ovšem tady se pohybujeme ve zcela jiné dimenzi.

Pokukovat můžete i jinde, ale již nejde o přímé konkurenty a kolikrát je jen otázkou, kolik peněz chcete utratit či jaká značka je vám bližší. Poohlédnout se tak můžete po Nissanu GT-R. Ten nabízí 3,8litrový šestiválec o výkonu 570 koní. To vše za velmi zajímavé 2 miliony a 599 tisíc korun. Může vás zaujmout i Audi R8, i když jde o zcela jinak zaměřené auto. A aby také ne, když má hned o sedm válců více a o 3,7 litru větší objem. Výkon činí 540 koní a z vašeho účtu v případě koupě zmizí 4 313 900 Kč. Dále jde zde Mercedes SL, Jaguar F-Type, Maserati Gran Turismo nebo Lamborghini Huracán. A jistě bychom mohli pokračovat.

BMW i8 Porsche 911 Nissan GTR Honda NSX
Zdvihový
objem
1,5 litrů 2,9 litrů 3,8 litrů 3,5 litrů
Počet
válců
3 6 6 6
Maximál.
výkon
362 koní 370 koní 570 koní 573 koní
Dojezd
na baterii
37 km - - -
Kapacita
baterie
7,1 kWh - - -
Cena s
daní
3 564 600,- 2 720 000,- 2 599 000,- 5 935 995,-

Pokud na to půjdeme jinak, pak například Porsche 911 nenabízí hybridní pohon, stejně jako další potenciální konkurenti. Pokud tedy chcete hybridní, sportovně laděné auto, pak je BMW i8 jasnou a jedinou volbou. Pokud váháte, pak například Porsche 911 je více zaměřené na řidiče, sportovněji laděné a i levnější. Ačkoliv jsou výše zmíněné vozy Nissan GT-R i Porsche 911 zajímavými auty, takový „wow“ efekt prostě nenabízí. Koupě BMW i8 je tak záležitostí srdce a jde ji brát i jako manifest vašeho myšlení. Chcete supersport, ale chcete něco jiného. Možná ekologičtějšího, možná trochu víc z budoucnosti, možná s větším charakterem. To vše i8 nabídne.

bmw-i8-2014
Klady
  • neexistuje přímá konkurence
  • dynamika
  • jízdní vlastnosti
  • spotřeba
  • atraktivnost
  • design
Zápory
  • cena
Diskuze ke článku
Ladislav
Pěkný čteníčko, autíčko k pomazlení. Jen pro majitele to má velký, velikánský problém - potěšíte jen pár uznalých, zato naserete spoustu majitelů ochcávek f TDI f kombi případně majitelů pseudo SUV samochodů.

Další problém tohoto auta je, že je totálně ale totálně nepraktický, což vám většina lidí i velmi ráda, ochotně a často sdělí - nevleze se do toho totiž 5 pytlů s cementem, ani do toho nenaložíte nakradený dřevo z lesa, natož co když pojedete na dovolenou s celou rodinou - tak vás k vašemu soukromému letadlu tohle auto nedoveze a budete muset jet zase limuzínou. No a k Lidlu to taky bude chtít kombíka, co kdyby se do tohoto aute ty 2 tašky s týdenním nákupem nevlezly :))

Naproti tomu se do tohoto vleze spousta děvčat a zjistíte že máte i spoustu kamarádů, takže na co 2 tašky z Lidlu.

V každým případě designově je to unikátní vozítko, který totálně zašlapává do země zarostlou cestu šedivého krabicoidního vzhledu většiny aut současné doby, ukazuje kudy může jít unikátní styling, kde je individuální krása, počínaje barevnou kombinací, agresivně tvarovanou přední maskou, která plynule přechází do zadních difusorů, které tvoří prostě třešničku na dortu.

Prostě tohle auto je jen pro ty co mají koule na to, jít proti proudu a nebojí se za to.
Pavel
Super test. Jednou jsem měl tu čest se s BMW i8 svézt a musím říct, že to bylo fantastické. Prostě budoucnost. Čumění ostatních lidí jen potvrzuji. Rozhodně nejvíce přitažlivé auto pro oči kolemjdoucích.
Peppa
Za tu cenu bych si koupil jedině Teslu model S - praktičtější a stejně zábavné vozidlo.
Zdeněk Jirsák
Zdeněk Jirsák
Naposledy upraveno: 29. 7. 14:44
Dobrý den, koho by to ještě zajímalo, tak tady jsem narazil na docela dobrej článek ohledně předělání sound systému v I8: 2din.cz /bmw-montaze/bmw-i8-predelani-sound-systemu/ třeba se to ještě někomu bude hodit.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze