BMW i8
test

BMW i8

Kočkolap
5

Na trhu je k dispozici pestrá paleta supersportovních vozů, ze které si jistě to své vybere každý. Supersport nabídne téměř dokonalé jízdní vlastnosti a obrovský výkon a v neposlední řadě také přiláká pohledy kolemjdoucích. Pokud bychom měli hodnotit právě přitažlivost pro okolí, hodně vysoko si bude stát BMW i8. Dost možná na něj sbalíte i nějakou tu „kočku“. Že by to byl ale supersport? S tříválcovým motorem? To odhalí náš test tohoto netradičního sportovního auta, za kterým se otočí doslova každý.

Design a karoserie: budoucnost dorazila

Když BMW i8 přišlo na trh, působilo tak trošku jako zjevení. Jeho futuristický design nepřestává udivovat i po třech letech od představení. S modelem i8 se navíc do portfolia BMW vrátila tato bájná číslovka, kterou před 25 lety neslo neméně odvážné kupé, které se tehdy zcela vymykalo koncepci ostatních vozů BMW.

BMW i8 – test

A BMW i8 se takřka ve všem vymyká i teď. Nejen ve srovnání s produkcí BMW, ale vlastně i většinou ostatních automobilů. Vůz chce dokázat, že díky inovativním technologiím může mít supersport pouhé tři válce a přesto být neskutečně zábavný. Chce být sporťákem budoucnosti. Celé konstrukci vévodí lehké materiály v čele s monokokem z karbonu, kterého si nejvíce všimnete při nastupování. Však pohotovostní hmotnost pouze 1 485 kilogramů mluví za vše. Porsche 911 má pro srovnání hmotnost 1 430 kilogramů, a to i přes to, že má o tři válce více a nemá žádný elektromotor ani baterie. A ty něco váží. Díky lehké konstrukci se tak výrazné promítnutí vyšší hmotnosti baterií do celkové váhy podařilo eliminovat.

Délka
[mm]
Šířka
[mm]
Výška
[mm]
Rozvor
[mm]
Cena s
DPH [Kč]
BMW i8 4 689 1 942 1 297 2 800 3 564 600,-
Porsche 911 4 499 1 808 1 430 2 450 2 720 000,-
Audi R8 4 426 1 940 1 240 2 650 4 313 900,-
Nissan GT-R 4 710 1 895 1 370 2 780 2 599 000,-

Jistě si všimnete krátkých převisů a poměrně široké přední masky, což má i své aerodynamické důvody. Nechybí ani černý pás typický pro modely „i“. Ten se táhne z přední kapoty přes střechu až do zadní části vozu. A ta je snad ještě hezčí a neobvyklejší než předek.

Technické parametry BMW i8 (2014) BMW i8

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 689 × 1 942 × 1 291 mm, 1 485 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon362 (231 + 131) koní, toč. moment: 320 Nm / 3 700 ot./min
Baterie7,1 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 37 + 440 km
Infotainment8,8" nedotykový displej, ne
Cena3 564 600 Kč

Zadní sklo lze vyklopit. Nachází se zde jediný úložný prostor auta o objemu jen 154 litrů. Kabelka vaší přítelkyně se sem tak v klidu vejde, stejně jako nějaký ten malý nákup. Ten sem ale raději nedávejte. Hned vedle umístěný spalovací motor totiž značně topí a zejména v letních měsících může být v některých případech kombinace motoru a slunečních paprsků pro úložný prostor doslova vražedná. Příkladem může být roztavená podrážka sportovních bot, které jsem zde měl odložené.

BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)

O tom, že BMW i8 přineslo na naše silnice futuristický design, svědčí především záď vozu. Na trhu nenajdete asi nic tak podivně krásného. Nenajdete zde žádné masivní výfuky, ale velmi netradičně tvarované křivky, kterým dominují zadní LED světlomety ve tvaru U. Krásné na ně navazují ploutve plynule přecházející ve střechu a táhnoucí se až k přední části auta. Jednoduše řečeno, design BMW i8 se nedá popsat. To musíte prostě vidět! Buď následně prohlásíte něco ve smyslu „Sakra, taková nádhera!“ nebo dojde na podobná slova jako v pohádce o káčátku.

BWM i8 není žádný prcek. Překvapí vás především jeho šířka a dlouhá příď. Stejně tak musíte počítat s nízkou světlou výškou. Ta ovšem není tak malá, aby zpomalovací práh na silnici představoval neřešitelný problém.

BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)BMW i8 (2014)

Vybírat můžete hned z několika barev jako například Ionic White nebo tmavě šedá s názvem Sophisto Grey. Nám osobně se nejvíce líbí kombinace přesně taková, jako jsme ji měli na test. Kola dělají auta, takže můžete vybírat hned z několika 20palcových, která podtrhují futuristický vzhled.

Diskuze ke článku
Ladislav
Pěkný čteníčko, autíčko k pomazlení. Jen pro majitele to má velký, velikánský problém - potěšíte jen pár uznalých, zato naserete spoustu majitelů ochcávek f TDI f kombi případně majitelů pseudo SUV samochodů.

Další problém tohoto auta je, že je totálně ale totálně nepraktický, což vám většina lidí i velmi ráda, ochotně a často sdělí - nevleze se do toho totiž 5 pytlů s cementem, ani do toho nenaložíte nakradený dřevo z lesa, natož co když pojedete na dovolenou s celou rodinou - tak vás k vašemu soukromému letadlu tohle auto nedoveze a budete muset jet zase limuzínou. No a k Lidlu to taky bude chtít kombíka, co kdyby se do tohoto aute ty 2 tašky s týdenním nákupem nevlezly :))

Naproti tomu se do tohoto vleze spousta děvčat a zjistíte že máte i spoustu kamarádů, takže na co 2 tašky z Lidlu.

V každým případě designově je to unikátní vozítko, který totálně zašlapává do země zarostlou cestu šedivého krabicoidního vzhledu většiny aut současné doby, ukazuje kudy může jít unikátní styling, kde je individuální krása, počínaje barevnou kombinací, agresivně tvarovanou přední maskou, která plynule přechází do zadních difusorů, které tvoří prostě třešničku na dortu.

Prostě tohle auto je jen pro ty co mají koule na to, jít proti proudu a nebojí se za to.
Pavel
Super test. Jednou jsem měl tu čest se s BMW i8 svézt a musím říct, že to bylo fantastické. Prostě budoucnost. Čumění ostatních lidí jen potvrzuji. Rozhodně nejvíce přitažlivé auto pro oči kolemjdoucích.
Peppa
Za tu cenu bych si koupil jedině Teslu model S - praktičtější a stejně zábavné vozidlo.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze