Volkswagen e-Golf
test

Volkswagen e-Golf

Prosím ticho!

Designově extravagantní vozy, které automaticky přitáhnou pozornost kolemjdoucích, na trhu elektromobilů představuje jen Tesla a pár dalších výjimek. Pak je tu ale druhý extrém v podobě pár exemplářů, za kterými se člověk z principu vůbec neohlédne, protože jich zdánlivě jezdí všude spousta. Mezi ty patří i Volkswagen e-Golf, který zvenku vypadá jako zcela standardní Golf, avšak uvnitř mu tepe elektrické srdce. Přináší tak možná trochu překvapivě svěží vítr, jednoduchost a konzervativnost, která dává smysl. Jak se s elektrickým Golfem jezdí? To odhalí náš test.

Produkční verze Volkswagenu e-Golf se představila na ženevském autosalonu v roce 2013. Do prodeje se dostala začátkem roku následujícího a společně s elektrickou variantou modelu up! bojuje o zákazníky i na českém trhu. Cena e-Golfu začíná na 930 900 Kč, což dělá ve srovnání s modelem Golf 1.2 TSI s výkonem 110 koní a výbavou Trendline o 577 200 Kč více. V případě výbavy Comfortline jde o cenový rozdíl 488 tisíc Kč.

Design a karoserie: zlatá střední cesta

Volkswagen Golf. „Takových jezdí hodně,“ řeknete si. Ano, jezdí jich hodně a v konkurenci všech automobilů nejspíše najdete atraktivnější modely. Jenže na trhu elektromobilů to po designové stránce není žádná velká sláva. Test Nissan Leaf – Tichý měšťan může být nudný nebo i zvláštní, Test BMW i3 – Elektrická městská zábava zase moc výstřední. Pokud hledáte něco mezi, něco konzervativnějšího, ale stále elegantního a léty ověřeného, pak vám e-Golf může dávat smysl.

Volkswagen e-Golf – test

Na přídi najdete LED diodové světlomety, pod kterými se táhne modrá linka, jež dává kolemjdoucím vědět, že sedíte v elektrické variantě Volkswagenu Golf. Samozřejmostí je dominantní logo automobilky, které se však nevyklápí jako u modelu GTE. Že se jedná o elektrickou variantu, můžete poznat podle nápisu e-Golf, kdy první písmeno je modře zbarveno. Jistou nápovědou vám můžou být i designová kola snižující odpor vzduchu. Jinak ale velké odlišnosti od verzí se spalovacím motorem nečekejte. Pokud někdo vyloženě o těchto malých odlišnostech neví, ani nepozná, že kolem něj právě projel elektromobil. To prozradí maximálně tak charakteristické „ticho“.

Celkově e-Golf působí vyváženým dojmem. Žádné designové výstřelky zde nehledejte. Ačkoli Volkswagen e-Golf nevznikal na rozdíl od mnohé konkurence od základů jako elektromobil, tak si sebou nenese žádnou velkou negativní vlastnost, která by ho měla znevýhodňovat. Rozměry e-Golfu jsou 4 270 milimetrů na výšku, 1 799 na šířku a 1 450 na výšku. Pohotovostní hmotnost činí 1 585 kilogramů. Verze 1.2 TSI s výkonem 110 koní váží 1 210 kilogramů. Vyšší hmotnost samozřejmě způsobuje akumulátor. Ten se v elektrickém Golfu skládá z 264 článků. Celková kapacita činí 24,2 kWh a papírově ujede až 190 kilometrů. Pro zavazadla je k dispozici 341 litrů, v případě sklopených sedadel litrů 1 231.

Technika a výbava: nutný základ

Elektrický Golf má ve svém nitru elektromotor o výkonu 115 koní a točivém momentu 270 Nm. Ten je uložen pod přední kapotou a pohání přední kola. Baterie se nacházejí v podvozku mezi nápravami. Jejich kapacita činí 24,2 kWh a kombinovaná spotřeba má být 12,7 kWh / 100 kilometrů. Volkswagen eGolf nabízí prakticky vše, co od automobilu v tomto segmentu budete potřebovat: nespočet bezpečnostních asistentů v čele s adaptivním tempomatem a komfortní spotřebiče jako vyhřívaná sedadla nebo vyhřívané čelní sklo. Dále můžete mít bezklíčkový vstup nebo parkovacího asistenta. Vše záleží na vás a na vašich finančních možnostech. Námi testovaný model se s cenovkou přehoupl jíž přes milion korun. Jde tedy o velmi podobnou cenu, za jakou můžete mít Mercedes Benz B Electric Drive.

Volkswagen e-Golf (2015)Volkswagen e-Golf (2015)Volkswagen e-Golf (2015)Volkswagen e-Golf (2015)Volkswagen e-Golf (2015)

Je důležité, abyste si dobře spočítali, zda se vám investice do elektromobilu vyplatí, a to tím spíš, když nedávno ČEZ zdražil nabíjení na svých nabíjecích stanicích a dotace pro běžné občany jsou v nedohlednu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze