ČEZ zdražuje nabíjení. Dáte za něj třikrát tolik

4
ČEZ zdražuje nabíjení. Dáte za něj třikrát tolik
  • Do budoucna se přemýšlí o vynechání paušálu
  • Nyní čip vyjde na 450 Kč bez DPH měsíčně

Nedávno jsme vám přinesli informaci, že ČEZ bude měnit ceny za nabíjení elektromobilů. Neuteklo mnoho dní a avizované se stává realitou. Donedávna šlo o 150 Kč bez DPH měsíčně za aktivovaný čip. Nově se však cena ztrojnásobí.

Nově půjde o 450 Kč bez DPH měsíčně za jeden aktivovaný čip. Jde tedy o poměrně velké zdražení a je otázkou, kolik uživatelů elektromobilů si čip ponechá a kolik jich ho raději vrátí. Přece jen nabíjení elektromobilů na rychlonabíjecí stanici není každodenní záležitost, když si automobil můžete nabít doma přes noc. Cena bude platit od nového kalendářního roku, tedy od 1. 1. 2017.

„Tento krok je v první řadě dán nezbytností přiblížit cenu za službu Elektromobilita reálným nákladům na dobíjení. Dosavadní poplatek byl spíše symbolického charakteru, takže i v upravené výši zůstává velice výhodný pro drtivou většinu zákazníků. Rádi bychom také zmínili, že během letošního roku došlo k výraznému rozšíření celé sítě veřejných dobíjecích stanic. Zaměřili jsme se zejména na rychlodobíjecí stanice, které představují vyšší míru komfortu pro zákazníka, a jejichž síť jsme meziročně rozšířili o 150 %. Zákazníci také mohli zaznamenat postupné zvýšení kvality služeb a spolehlivosti sítě rychlodobíjecích stanic – díky výměnám stávajících stanic za nové stanice od společnosti ABB. Věříme, že zvyšování kvality našich služeb a rozšiřování možností dobíjení elektromobilů bude pokračovat i v příštím roce,“ zní prohlášeni ČEZu na jejich stránkách týkající se elektromobility.

ČEZ, Pražské Předměstí v Hradci Králové

Do budoucna ČEZ však počítá s tím, že se systém placení ještě změní. Nabíjení by se nemělo účtovat paušálně, ale za kilowatthodinu, tak jako to má společnost PRE.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
Jiří
Čez pohřbívá elektromobilitu v Česku!!!
Nevím jestli si to neuvědomuje, nebo je to úmysl.
Pro většinu lidí co si chtějí podpořit elektromobilitu, je dostupný nejlevnější elektromobil, což je a jehož jsem vlastníkem Mitsubishi I-miev který se vyrábí ještě pod značkou Peugeot a Citroen, ten má kapacitu baterií 14kw. Rychlonabíjení umožnuje pouze 80% nabití a ještě tam musíte s něčím dorazit, z mé zkušenosti dobíjím 5-6kw/1nabití a když jsem nepoužíval domácí nabíjení byl jsem tam 12x za měsíc, má měsíční spotřeba je cca 70kw. Domácí nabíjení je za 1,7kč/bez DPH to znamená že dobíjím za 119kč bez DPH, což je super, ale abych mohl vyrazit o víkendu dál, potřebuji čip a budu platit 670kč s DPH, když ho nezaplatím nemohu vyjíždět z města. Když jsem měl Škoda Citi-GO " ve kterém nemusím počítat dojezd a vypínat topení abych dojel" mé měsíční náklady byli 1000,-kč včetně DPH, nyní na tom budu skoro stejně, pořizovací cena je úplně jinde o 400 000kč více a ještě budu muset šetřit na nové baterié. Z toho mi vychází že Čez pohřbívá elektromobilitu v Česku a ten co to vymyslel a nepromyslel následky by si to měl odskákat, protože tímle krokem odřízl tu nevětší potencionálních skupinu klientů! Tak to je tapodpora od Čezu?!!! Kde je já ji nevidím. A at nikdo z Čezu neargumentuje tím, že pořízení nabíjecích stanic je drahé, já také když chci prodávat zboží musím investovat do provozovny a na nové stanice dostal dotace.

Vratte všichni čip, at si to kdo to vymyslel a nepřemýšlel odskáče.

Petr Jaburek
Myslím, že problém není v ČEZu snaží se chovat tržně. Systém dotací (navíc částečně soukromého subjektu ) je obecně pomýlené schema . Problém je v tom, že elektromobilita je na této úrovni technického rozvoje pouze naše zbožné přání - nic víc. Výše porovnávané emise mezi elektromobily a běžnými automobily vychází v ČR lépe pouze proto, že je u nás poměrně vysoké zastoupení jaderných zdrojů na výrobu elektřiny /prakticky bez emisí /. A tendence je přece opačná, jaderné zdroje rušit - viz.Německo. Čili tato výhoda elektromobilů - nižší zátěže bude přírody bude stále menší (pokud nebude zajištěna výroba el. energie jinak než spalováním klasického paliva) Ale to zatím neumíme. Další problém je výroba akumulátorů, která velice zatěžuje přírodu.....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze