Na včerejší tiskové konferenci na téma elektromobility jsme se od ČEZu dočkali mnoha zajímavých a pozitivních zpráv. V příštím roce postaví až 70 nabíjecích stanic, z toho 42 podél hlavních silničních koridorů v rámci evropské sítě TEN-T. Dalších se pak dočkáme mimo tyto lokality. ČEZ plánuje rovněž už v příštím roce implementovat systém pro jednorázové placení za nabíjení bez potřeby vlastnit nabíjecí čip, a to přes mobilní aplikaci.
S narůstajícím počtem elektromobilů i nabíjecích stanic nás však už v příštím roce čeká jedna nepříjemná změna. ČEZ totiž chystá zrušení paušálního měsíčního poplatku 150 Kč, který nyní zahrnoval neomezené nabíjení na všech stanicích v České republice. Vzhledem k vysokým pořizovacím nákladům elektromobilů bylo však velmi levné neomezené nabíjení jedním z argumentů, proč se pro elektromobil v Česku rozhodnout. Na tiskové konferenci však zástupci ČEZu oznámili, že se i v zahraničí ukázalo, že je tento koncept již překonaný a i z důvodu narůstajícího počtu elektromobilů dojde v příštím roce ke zrušení paušálního poplatku.
ČEZ konkrétní podobu cenové a platební struktury, která paušální poplatek nahradí, zatím neoznámil a stále je v přípravě. Pravděpodobně se však dočkáme klasické platby za odebranou kWh tak, jako například u konkurenčního poskytovatele PRE. Ten navíc účtuje poplatek za každou minutu strávenou na nabíjecí stanici přesahující 2 hodiny. O podobném poplatku uvažuje také ČEZ, i když ani ten zatím neoznámil, jaké podmínky by se aplikovaly.
Nyní zůstává otázkou, jaké ceny ČEZ nastaví a jak výhodný bude následně provoz elektromobilu při nabíjení na veřejných stanicích oproti klasickému autu se spalovacím motorem. Konkurenční PRE si například účtuje 2,50 Kč bez DPH za kWh. Při průměrné městské spotřebě běžných elektroaut zhruba 17 kWh / 100 km tak jeden kilometr při nabíjení ze stanic PRE vychází na necelých 50 haléřů. Je pravděpodobné, že cena ČEZu se bude pohybovat kolem podobných hodnot.