😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.
BMW X5 30d vs. BMW X5 40e
test

BMW X5 30d vs. BMW X5 40e

Kdo s koho aneb krátké srovnání
3

BMW X5 patří mezi nejoblíbenější SUV na našem trhu. Málokdo však ví, že si „X5ku“ může pořídit i jako plug-in hybrid. Zatímco naftových variant potkáte na každé ulici pět, plug-in hybridní budete hledat stěží. A proč? Je o tolik horší? Vzali jsme si obě zmíněné varianty a pořádně je provětrali.

Technika a výbava

K dispozici jsme měli hned dva modely BMW X5. Prvním bylo bílé BMW X5 xDrive 40e. To nabízí dvoulitrový benzinový agregát s výkonem 245 koní, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 111 koní. Celkový výkon pak činí 313 koní. Tmavá varianta měla pod kapotou třílitrovou naftu s výkonem 254 koní. Její označení zní X5 xDrive 30d. Jde tedy o dva rozdílené světy, kde každý nabídne jiné možnosti.

Kdo s koho: nafta vs. benzin

Asi nikoho nepřekvapí, že benzinová varianta je kultivovanější a uhlazenější a působí, tak že se při jízdě tolik nenadře. Nafta má holt hrubší projev. I zde se potvrzuje, že ačkoli naftové jednotky udělaly velký pokrok, benzin je prostě benzin. Při nastaveném komfortním podvozku byla naftová varianta poněkud tvrdší, kdežto plug-in hybrid svou posádku daleko více rozmazloval. Díky přítomnosti elektromotoru se smazává i síla motorů v nízkých otáčkách. Nafta vás, zejména v nízkých rychlostech, zarazí do sedačky. Po překročení 70kilometrové rychlosti jí však dochází dech. V tuto chvíli se benzinový agregát dostává do otáček, které se zastaví až těsně před číslovkou sedm, a vystřelí vás vpřed bez jakéhokoliv protestování a vadnutí, a to až daleko za dálniční rychlostní limity.

BMW X5 30d vs. BMW X5 40e – srovnávací test

Pohon všech kol xDrive je skvělý: funguje jak na sněhu, tak při ostřejší jízdě, kdy vám auto klouže po asfaltu či štěrku. Pokud se vám stane, že o něco málo přepálíte nájezd do zatáčky, pak BMW X5 do škarpy snad nejde poslat. Tedy pokud to máte v hlavě srovnané, máte v sobě „krizové“ návyky a vaše rychlost není extrémně vysoká. Stačí zkrátka při mírné nedotáčivosti přidat plyn a auto udělá všechno za vás. Na druhou stranu, pokud auto svěříte do rukou nezkušeného a především nevyrovnaného člověka, pak vás ani všechny systémy nespasí. Zde je úplně jedno, zda máte v rukou naftovou či benzinovou variantu.

Technické parametry BMW X5 40e

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 886 × 1 938 × 1 762 mm, 2 305 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4
Výkon230 (180 + 83) kW, 313 (245 + 113) koní, točivý moment: 450 Nm / 1 250 ot/min
Baterie9,2 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba? + 31
Cena od1 862 900 Kč

Pocitově je plug-in hybridní varianta daleko rychlejší, ale průměrné výsledky hned několika zrychlení ukázaly rozdíl jen 0,3 sekundy. Benzin se nechá vytočit až k hranici sedmi tisíc otáček a v případě sportovního režimu ho doprovází až nečekaně příjemný zvuk, který jsme od dvakrát přeplňovaného dvoulitru nečekali. Jistě vás bude zajímat i spotřeba. Po zdolání necelých 500 kilometrů dynamickým stylem jízdy si benzinová varianta vzala 12,7 litrů. Nafta si po 400 kilometrech řekla zhruba o 3,5 litru nafty na sto kilometrů méně.

BMW X5 40e BMW X5 30d
Výkon 313 koní 245 koní
Zdvihový objem 1 997 cm3 2 993 cm3
Počet válců 4 6
Palivo benzin + elektromotor nafta
Hmotnost 2 305 kg 2 070 kg
Objem zavazadelníku 500 / 1 720 l
(sklopené sedačky)
620 / 1 750 l
(sklopené sedačky)
Cena 1 862 900 Kč 1 649 700 Kč
(nejnovější generace)
Spotřeba v testu 12,7 l/100 km 9,2 l/100 km

Při intenzivnějším brzdění je u hybridní verze znát velká hmotnost. Subjektivně mi brzdy nepřišly moc dobré. Zastavení ze stokilometrové rychlosti ji trvalo v průměru o 0,86 vteřiny déle než naftovému sourozenci. Nutno říci, že rozdíl v pohotovostní hmotnosti je celých 235 kilogramů, a to musí být někde znát. Svou roli zde však hraje i stav brzd.

Převodovka obou variant zastává roli jakéhosi „tichého pracanta“ – prakticky o ní nevíte, ale svojí práci dělá výborně. Při sportovním režimu drží delší dobu vyšší otáčky, na komfortní režim tam sazí jednu rychlost za druhou a v případě manuální volby převodu poslouchá skoro na slovo.

Hodnocení

Příjemnějším společníkem pro mě osobně byla plug-in hybridní varianta. Jenže velká část lidí se z nějakého důvodu hybridních automobilů bojí. Typická otázky zní: „A co baterka? Jak dlouho vydrží?“ Zvýhodnění od státu se také nedočkáte, takže vše zatím hraje proti plug-in hybridní verzi. A když k tomu vezmeme i nižší provozní náklady, minimálně stran pohonných hmot, pak zde máte odpověď, proč na ulicích běžně plug-in hybridní variantu potkávat nebudete. Nechť si každý vybere to své…

Diskuze ke článku
Milan
Psal to idiot?
Brzdy u NAFTOVÉ verze se mu nezdály, zastavili o 0.86 vteřiny později než u NAFTOVÉHO sourozence?
Teď to zedituje a já budu za vola...tak to bývá.
A zbytek taky žvásty. Pochybuju, že s tím jezdil.
Neooboype
Здесь вы можете заказать копию любого сайта под ключ, недорого и качественно, при этом не тратя свое время на различные программы и фриланс-сервисы.

Клонированию подлежат сайты как на конструкторах, так и на движках:
- Tilda (Тильда)
- Wix (Викс)
- Joomla (Джумла)
- Wordpress (Вордпресс)
- Bitrix (Битрикс)
и т.д.
телефон 8-996-725-20-75 звоните пишите viber watsapp
Копируются не только одностраничные сайты на подобии Landing Page, но и многостраничные. Создается полная копия сайта и настраиваются формы для отправки заявок и сообщений. Кроме того, подключается админка (админ панель), позволяющая редактировать код сайта, изменять текст, загружать изображения и документы.

Здесь вы получите весь комплекс услуг по копированию, разработке и продвижению сайта в Яндексе и Google.

Хотите узнать сколько стоит сделать копию сайта?
напишите нам
8-996-725-20-75 звоните пишите viber watsapp

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze