Technika a výbava
K dispozici jsme měli hned dva modely BMW X5. Prvním bylo bílé BMW X5 xDrive 40e. To nabízí dvoulitrový benzinový agregát s výkonem 245 koní, kterému pomáhá elektromotor o výkonu 111 koní. Celkový výkon pak činí 313 koní. Tmavá varianta měla pod kapotou třílitrovou naftu s výkonem 254 koní. Její označení zní X5 xDrive 30d. Jde tedy o dva rozdílené světy, kde každý nabídne jiné možnosti.
Kdo s koho: nafta vs. benzin
Asi nikoho nepřekvapí, že benzinová varianta je kultivovanější a uhlazenější a působí, tak že se při jízdě tolik nenadře. Nafta má holt hrubší projev. I zde se potvrzuje, že ačkoli naftové jednotky udělaly velký pokrok, benzin je prostě benzin. Při nastaveném komfortním podvozku byla naftová varianta poněkud tvrdší, kdežto plug-in hybrid svou posádku daleko více rozmazloval. Díky přítomnosti elektromotoru se smazává i síla motorů v nízkých otáčkách. Nafta vás, zejména v nízkých rychlostech, zarazí do sedačky. Po překročení 70kilometrové rychlosti jí však dochází dech. V tuto chvíli se benzinový agregát dostává do otáček, které se zastaví až těsně před číslovkou sedm, a vystřelí vás vpřed bez jakéhokoliv protestování a vadnutí, a to až daleko za dálniční rychlostní limity.
BMW X5 30d vs. BMW X5 40e – srovnávací test
Pohon všech kol xDrive je skvělý: funguje jak na sněhu, tak při ostřejší jízdě, kdy vám auto klouže po asfaltu či štěrku. Pokud se vám stane, že o něco málo přepálíte nájezd do zatáčky, pak BMW X5 do škarpy snad nejde poslat. Tedy pokud to máte v hlavě srovnané, máte v sobě „krizové“ návyky a vaše rychlost není extrémně vysoká. Stačí zkrátka při mírné nedotáčivosti přidat plyn a auto udělá všechno za vás. Na druhou stranu, pokud auto svěříte do rukou nezkušeného a především nevyrovnaného člověka, pak vás ani všechny systémy nespasí. Zde je úplně jedno, zda máte v rukou naftovou či benzinovou variantu.
Technické parametry BMW X5 40e
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 886 × 1 938 × 1 762 mm, 2 305 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4x4 |
Výkon | 230 (180 + 83) kW, 313 (245 + 113) koní, točivý moment: 450 Nm / 1 250 ot/min |
Baterie | 9,2 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | ? + 31 |
Cena od | 1 862 900 Kč |
Pocitově je plug-in hybridní varianta daleko rychlejší, ale průměrné výsledky hned několika zrychlení ukázaly rozdíl jen 0,3 sekundy. Benzin se nechá vytočit až k hranici sedmi tisíc otáček a v případě sportovního režimu ho doprovází až nečekaně příjemný zvuk, který jsme od dvakrát přeplňovaného dvoulitru nečekali. Jistě vás bude zajímat i spotřeba. Po zdolání necelých 500 kilometrů dynamickým stylem jízdy si benzinová varianta vzala 12,7 litrů. Nafta si po 400 kilometrech řekla zhruba o 3,5 litru nafty na sto kilometrů méně.
BMW X5 40e | BMW X5 30d | |
---|---|---|
Výkon | 313 koní | 245 koní |
Zdvihový objem | 1 997 cm3 | 2 993 cm3 |
Počet válců | 4 | 6 |
Palivo | benzin + elektromotor | nafta |
Hmotnost | 2 305 kg | 2 070 kg |
Objem zavazadelníku | 500 / 1 720 l (sklopené sedačky) |
620 / 1 750 l (sklopené sedačky) |
Cena | 1 862 900 Kč | 1 649 700 Kč (nejnovější generace) |
Spotřeba v testu | 12,7 l/100 km | 9,2 l/100 km |
Při intenzivnějším brzdění je u hybridní verze znát velká hmotnost. Subjektivně mi brzdy nepřišly moc dobré. Zastavení ze stokilometrové rychlosti ji trvalo v průměru o 0,86 vteřiny déle než naftovému sourozenci. Nutno říci, že rozdíl v pohotovostní hmotnosti je celých 235 kilogramů, a to musí být někde znát. Svou roli zde však hraje i stav brzd.
Převodovka obou variant zastává roli jakéhosi „tichého pracanta“ – prakticky o ní nevíte, ale svojí práci dělá výborně. Při sportovním režimu drží delší dobu vyšší otáčky, na komfortní režim tam sazí jednu rychlost za druhou a v případě manuální volby převodu poslouchá skoro na slovo.
Hodnocení
Příjemnějším společníkem pro mě osobně byla plug-in hybridní varianta. Jenže velká část lidí se z nějakého důvodu hybridních automobilů bojí. Typická otázky zní: „A co baterka? Jak dlouho vydrží?“ Zvýhodnění od státu se také nedočkáte, takže vše zatím hraje proti plug-in hybridní verzi. A když k tomu vezmeme i nižší provozní náklady, minimálně stran pohonných hmot, pak zde máte odpověď, proč na ulicích běžně plug-in hybridní variantu potkávat nebudete. Nechť si každý vybere to své…
Brzdy u NAFTOVÉ verze se mu nezdály, zastavili o 0.86 vteřiny později než u NAFTOVÉHO sourozence?
Teď to zedituje a já budu za vola...tak to bývá.
A zbytek taky žvásty. Pochybuju, že s tím jezdil.
Клонированию подлежат сайты как на конструкторах, так и на движках:
- Tilda (Тильда)
- Wix (Викс)
- Joomla (Джумла)
- Wordpress (Вордпресс)
- Bitrix (Битрикс)
и т.д.
телефон 8-996-725-20-75 звоните пишите viber watsapp
Копируются не только одностраничные сайты на подобии Landing Page, но и многостраничные. Создается полная копия сайта и настраиваются формы для отправки заявок и сообщений. Кроме того, подключается админка (админ панель), позволяющая редактировать код сайта, изменять текст, загружать изображения и документы.
Здесь вы получите весь комплекс услуг по копированию, разработке и продвижению сайта в Яндексе и Google.
Хотите узнать сколько стоит сделать копию сайта?
напишите нам
8-996-725-20-75 звоните пишите viber watsapp