Šéf Tesly se opravdu snaží zlepšovat mediální obraz autonomního řízení FSD, který dostal v poslední době řadu ošklivých ran. Kromě toho, že už měl několik let masově vozit zákazníky a ani se zatím nedostal z fáze beta testování, se na jeho adresu vyjádřilo velmi nelichotivě hned několik vlivných osobností. Nepomohl mu ani nedávný masivní únik dat, z nějž vyšlo najevo, že automobilka dostává tisíce stížností na jeho funkčnost, které často navíc vůbec neřeší. Rychlosti vývoje nepomohlo ani Muskovo rozhodnutí odstranit z hardwarové výbavy radar a u starších aut ho vypnout, což se záhy ukázalo jako chyba a radar se na palubu brzy vrátí s novým Hardwarem 4.
Automobilka tedy nedávno přišla se zdánlivě velkorysou nabídkou bezplatného přenosu dříve pořízeného FSD do nově koupené Tesly, jenže řada komentátorů tuto akci hodnotila spíše jako marketingový trik k podpoře prodejů nových aut. Proto se pan šéf rozhodl vložit do věci osobně, což v minulosti už několikrát udělal (například dlouho před dokončením vývoje jezdil po Kalifornii prototypem Cybetrucku). Slíbil fanouškům, že ze svého nabitého programu vyčlení tři čtvrtě hodiny a vyrazí osobně vyzkoušet FSD do ucpaných ulic kalifornského Palo Alta.
— Elon Musk (@elonmusk) August 26, 2023
Video z jízdy Teslou Model S s půlvolantem Yoke zveřejnil na své sociální síti X a v odlescích je jasně vidět, že jej točil na mobil v ruce. Vedle něj sedí šéf vývoje softwaru FSD a hovor mezi oběma muži plyne neformálně, ač ze strany podřízeného místy poněkud úzkostlivě, podkreslený konejšivými tóny klasické hudby. Musk si pochopitelně pochvaluje plynulou jízdu a suverénní zvládání situací, s nímž míval systém FSD problém; například nechráněné odbočení vlevo na frekventované silnici. Autonomní řízení si během 45minutové jízdy vyžádalo několik lidských zásahů, což je hodnoceno jako úspěch. Koneckonců jde stále o beta verzi.
Vůz na konci cesty sám zaparkoval na vyznačeném místě a právě zde si Elon Musk neodpustil lehký vtípek na adresu majitele Facebooku Marka Zuckerberga, mezi nimiž aktuálně vládne na sociálních sítích přestřelka kolem zamýšleného a stále odkládaného osobního fyzického souboje. Jako další cíl totiž zadal adresu svého mladšího kolegy multimiliardáře a nechal tam Teslu samočinně dojet.
Elon také vysvětlil, jak systém FSD vlastně funguje. Jde prý o umělou inteligenci, analyzující velké množství videí z jízdy lidských řidičů a učící se podle nich reagovat i na podněty, které přicházejí poprvé. Nejde tedy o přesně naprogramované rutiny pro každou konkrétní situaci, což ušetřilo statisíce řádků kódu a velkou část nároků na výpočetní výkon. Nezapomněl také zdůraznit, že FSD 12 běží i v off-line režimu a využívá osm kamer systému s frekvencí 36 snímků za sekundu (fps) s tím, že HW3 by zvládl až 50 fps. Na méně frekventované okresce ale prý bohatě postačí 24 fps.
Speciální pozornost je pak věnována reakci na značku Stop. Je to zjevně reakce na fakt, že americký úřad pro dálniční bezpečnost NHTSA považovaný za nejvyšší autoritu stran bezpečnosti silničního provozu právě dokončuje vyšetřování stávajících verzí FSD, jehož výsledkem má být rozhodnutí o dalším postupu a také série doporučení. Systém FSD byl vyšetřován v minulosti vícekrát, přičemž jedna z kauz se týkala právě nesprávných reakcí na stopku. Je to zřejmě výsledek zvoleného typu učení, protože na tuto značku podle výzkumu správně, tedy úplným zastavením, reaguje jen půl procenta amerických řidičů. Jenže podobné zlidštění zjevně není žádoucí.