Konec dalšího mýtu. Tesla oklamala statisíce klientů kvůli autonomnímu řízení

11
Konec dalšího mýtu. Tesla oklamala statisíce klientů kvůli autonomnímu řízení
Fotografie: Tesla
  • Elon Musk během telekonference s investory připustil, že Hardware 3 nemusí stačit pro plnou funkčnost FSD
  • Statisíce zákazníků, kteří si autonomní řízení dokoupili, tak mají zřejmě smůlu
  • Tesla údajně chystá náhradní řešení, není však úplně jasné, jak bude vypadat

Šéf Tesly během hovoru s investory Earnings Call vůbec poprvé veřejně připustil, že Tesly, vybavené starší verzí palubního systému Hardware 3, který se montoval do začátku roku 2023, nemusejí být použitelné pro implementaci autonomního řízení FSD v nejvyšších úrovních bez dozoru řidiče. Tedy něco, co se mezi fanoušky už nějakou dobu probírá, protože stávající vývojové stupně FSD, které zatím ani zdaleka nejsou schopné plně autonomní jízdy, už dnes využívají naplno obě neuronové sítě na palubě aut, ačkoliv plně autonomní jízdu měla zvládat jediná z nich a druhá sloužit jen jako záloha. Není to poprvé, co Musk takto oklamal své zákazníky; podle každoročně porušovaných slibů měly Tesly jezdit plně autonomně už pět let a navíc k tomu měla stačit už předminulá evoluce Hardware 2.5.

Podle Electreku to navíc vypadá, že rychle rostoucím výpočetním požadavkům plně samočinné jízdy nepostačí dokonce ani současná verze Hardware 4, to je ale zatím jen dohad. Ovšem podepřený názory několika odborníků, že i Tesla se nakonec bude muset pokorně vrátit k radarům a lidarům, které před časem slavnostně ze svých aut odstranila. Muska to každopádně staví do nepříjemné situace, protože statisíce zákazníků, kteří si FSD dokoupili do své Tesly s HW3, nyní ztrácejí i teoretickou naději, že se někdy dočkají toho, za co si zaplatili. Na to má Musk odpověď, že těmto zákazníkům poskytne zdarma hardwarové vylepšení, na což je HW3 připraven. Ovšem nikoliv v podobě dodatečné montáže HW4, ta totiž možná není. Automobilka tak bude muset vyvíjet FSD na více hardwarových platforem, což nezní příliš optimisticky vzhledem k tomu, jak se jí dosud dařil vývoj na jedinou platformu.

Diskuze ke článku
Kryštof Dostál
Kryštof Dostál
To jsme všichni věděli. Od Tesly bylo špatně, že něco takového slibovala a zákazníci jsou hloupí, že si kupují něco na základě příslibu softwarového updatu
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 25. 10. 09:55
Ano, je to hloupost zákazníků. Oni jsou totiž zvyklý od slušných výrobců, že více méně, co se řekne, tak potom platí. Ale Tesla funguje na hraně podvodu, z mého pohledu dokonce už za hranou. A lidé jsou a budou najivní. Jsem zvědavý, podle mě budou muset jisto jistě vrátit peníze za prodej FSD do toho roku 2023. A teď je ještě otázka, nemohl to být hlavní důvod pro mnoho lidí si vůbec teslu zakoupit? Tak proč nechtít vrátit peníze za celé auto, které nesplňujte to, co bylo slíbeno a kvůlti tomu jsem si ho pořídil. Z toho bude hromadná žaloba jako "prase". Nechtěl bych to teď na úrovní Tesly jako zaměstnanec řešit. A navíc, pokud Elon přispustil, že to asi nepůjde, když s tím šel ven, tak si ve skutečnosti je na 100% jist, že to nepůjde. A k cybercabu, nebyly okolo "kecy", že vlastně takovou věc už všechny Tesly defakto umí od toho zmíněného roku HW ver. 3. Jsou to samé lži. A určitě to už dávo vědí, ještě před tím, než vypustili ten kec při prezenaci cybercabu.
Pavel Kosac Nosek
Pavel Kosac Nosek
Až bude vracet Lidar do aut, tak si Elona na X odblokuji a vysměju.
Dini Dini
Dini Dini
Naposledy upraveno: 25. 10. 10:59
Tohle není fér, ale....nejsou první a nebudou ani poslední...zrovna toto se dalo čekat. Spíš bych se bál těch soudních sporů. Hromadná žaloba má v USA tradici a spotřebitel má přednost. Odstrašující pokuty za nekalé praktiky taky.

Ještě jsou zajímavé ty další spekulace...že nebude stačit ani HW4 atp. Ano i já si myslím, že současný způsob rozpoznávání obrazu je tak imbecilní, že je jasné, že ten výpočetní výkon musí být astronomický...ale chápu jinak to zatím nejde. Možná proto je lepší zpracovávat data z lidarů a radarů, protože pro získání stejného udaje - faktu potřebují méně výpočetního výkonu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze