Šéf Tesly během hovoru s investory Earnings Call vůbec poprvé veřejně připustil, že Tesly, vybavené starší verzí palubního systému Hardware 3, který se montoval do začátku roku 2023, nemusejí být použitelné pro implementaci autonomního řízení FSD v nejvyšších úrovních bez dozoru řidiče. Tedy něco, co se mezi fanoušky už nějakou dobu probírá, protože stávající vývojové stupně FSD, které zatím ani zdaleka nejsou schopné plně autonomní jízdy, už dnes využívají naplno obě neuronové sítě na palubě aut, ačkoliv plně autonomní jízdu měla zvládat jediná z nich a druhá sloužit jen jako záloha. Není to poprvé, co Musk takto oklamal své zákazníky; podle každoročně porušovaných slibů měly Tesly jezdit plně autonomně už pět let a navíc k tomu měla stačit už předminulá evoluce Hardware 2.5.
Podle Electreku to navíc vypadá, že rychle rostoucím výpočetním požadavkům plně samočinné jízdy nepostačí dokonce ani současná verze Hardware 4, to je ale zatím jen dohad. Ovšem podepřený názory několika odborníků, že i Tesla se nakonec bude muset pokorně vrátit k radarům a lidarům, které před časem slavnostně ze svých aut odstranila. Muska to každopádně staví do nepříjemné situace, protože statisíce zákazníků, kteří si FSD dokoupili do své Tesly s HW3, nyní ztrácejí i teoretickou naději, že se někdy dočkají toho, za co si zaplatili. Na to má Musk odpověď, že těmto zákazníkům poskytne zdarma hardwarové vylepšení, na což je HW3 připraven. Ovšem nikoliv v podobě dodatečné montáže HW4, ta totiž možná není. Automobilka tak bude muset vyvíjet FSD na více hardwarových platforem, což nezní příliš optimisticky vzhledem k tomu, jak se jí dosud dařil vývoj na jedinou platformu.
Ještě jsou zajímavé ty další spekulace...že nebude stačit ani HW4 atp. Ano i já si myslím, že současný způsob rozpoznávání obrazu je tak imbecilní, že je jasné, že ten výpočetní výkon musí být astronomický...ale chápu jinak to zatím nejde. Možná proto je lepší zpracovávat data z lidarů a radarů, protože pro získání stejného udaje - faktu potřebují méně výpočetního výkonu.