Budoucnost dopravy je tady. Tesla uvedla na trh plně autonomní systém

Budoucnost dopravy je tady. Tesla uvedla na trh plně autonomní systém
Fotografie: Tesla
  • Plně autonomní režim je již dostupný pro oba nyní vyráběné modely
  • Technologie má dvakrát víc kamer a 40krát rychlejší procesor
  • Příplatek za aktivování funkce činí 4 400 euro

Dlouho jsme čekali, co může být to velké oznámení, které sliboval Elon Musk na Twitteru. Premiéru navíc firma Tesla nestíhala, a tak nás ještě malinko potrápila jednodenním odkladem. Novinka oficiálně spatřila světlo světa až kolem páté hodiny odpoledne kalifornského času.

Tesla Model 3

Jak jsme tušili, novinka se týká Autopilota. Podle Tesly budou samořízená auta hrát zásadní roli ve zlepšování bezpečnosti na silnicích. Společnost se proto rozhodla uvést na trh první plně autonomní systém v automobilu. Doprava by tak měla být nejen bezpečnější, ale Tesla počítá ještě s jedním faktorem. Autonomní mód by měl snížit cenu poptávky po taxi, neboť firma pracuje na vlastním autonomním carsharingu.

Touto revoluční technologií budou ode dneška vybavena všechna vyrobená vozidla značky Tesla, tedy současná nabídka automobilky v podobě Modelu X i Modelu S a brzy i Model 3, který se však ještě neprodává. Hardware bude nainstalován do všech vozů, za jeho aktivaci si ale budete muset připlatit. Autonomní režim se již dokonce objevil v konfigurátoru modelů a stojí 4 400 eur. Co se hardwaru týče, novinka si vyžádala zdvojnásobení počtu kamer, kterých je nyní 8. Kamery samozřejmě sledují vůz v plném rozsahu 360 stupňů a vidí až na vzdálenost 250 metrů. Rozhled auta doplňuje dvanáct senzorů, které nyní dohlédnou na dvakrát tak dlouhou vzdálenost. Velkou „frajeřinou“ je vidění i před auto, za kterým jedete, o čemž jsme vás informovali včera. Tuto práci má na starost radar, který si poradí i s vydatným deštěm i mlhou.

Zpracování dat a vyhodnocování situací má na starost počítač, který je 40krát rychlejší oproti minulé generaci. Tesla nás ujišťuje o tom, že auto vidí mnohem více, než by mohl lidský řidič. Proto před spuštěním autonomního režimu v každém voze systém, který byl ujetím milionů a milionů ujetých kilometrů doveden takřka k dokonalosti, ještě v továrně individuálně nakalibrují. Nezbývá než počkat, jak systém bude fungovat. Určitě kolem autonomního režimu vyvstane i mnoho otázek, které se budou týkat spolehlivosti, odpovědnosti za případný náraz apod.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze