Fantomové brzdění je termín používaný k popisu situace, kdy pokročilý systém podpory řidiče (ADAS) (nebo samořídící systém) použije brzdy vozu bez toho, aniž by k tomu byl důvod. A právě tento problém se začíná týkat stále více vozů Tesla, jak píše electrek.co. U nich se autonomní systém často mýlí a detekuje falešný předmět na silnici. Kvůli tomu tak dochází k často nepříjemným manévrům, za které řidiči Tesel rozhodně nemohou. Počet takových případů činí aktuálně 758 a Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu USA (NHTSA) již ztratil trpělivost. Tesla tak musí vysvětlit, co za tím stojí, samozřejmě včetně okamžitého sjednání nápravy.
Falešné sešlápnutí brzd se často stává v okamžiku, kdy je vůz přepnut na Autopilota. NHTSA navíc Teslu žádá o širokou škálu dokumentů souvisejících s testováním Autopilota. Dále chce být seznámen se změnami hardwaru a softwaru, které by mohly vést ke zvýšenému počtu stížností. Neustálé aktualizace totiž mohou někdy způsobit potíže a je dost možné, že některá z nich bude příčinou těchto problémů. Nejčastěji jsou postiženy Tesly Model 3 a Model Y, výrobce se musí k celé kauze vyjádřit do 20. června. Pokud to nestihne, v občanskoprávním sporu hrozí firmě pokuta ve výši až 115 milionů dolarů.