Něco neuvěřitelného se stalo majiteli Tesly Model 3, který kvůli banálnímu důvodu mohl přijít o život, jak píše carscoops.com. Během jízdy na dálnici rychlostí 133 km/h přestal vůz zničeho nic reagovat na jakýkoliv pokyn. Nejprve zamrzla obrazovka palubního systému, skrze který se dá ovládat většina funkcí vozu. Dále situace pokračovala tak, že se vůz začal náhle zahřívat a z výdechu klimatizace se začal linout zvláštní zápach. Všechna tlačítka a spínače, včetně směrových světel, výstražných světel a dokonce i pedál plynu posléze přestaly fungovat.
Jediný prvek, který na voze fungoval, byly brzdy, které ale i tak vykazovaly nižší účinnost než obvykle. Možná jen zázrakem se ale řidiči povedlo z dálnice sjet, bezpečně zastavit a vůz deaktivovat. Po následném dalším startu se vše vrátilo do normálu a celý systém fungoval bez jediné chyby. To samozřejmě řidiči nestačilo a vůz nechal preventivně odtáhnout do servisu Tesly. O to více zarážející je ale závěr, se kterým servis přišel. Podle všeho totiž byla diagnostikována špatná komunikace dvířek nabíjecího portu. Tato drobná chyba způsobila vypnutí měniče výkonu, aby bylo chráněno palubní zařízení před poškozením během jízdy.
Dotčený řidič se však s takovým vysvětlením nehodlá spokojit. Požaduje další vysvětlení, protože jen zázrakem se nic nestalo. Navíc vůz nehlásil žádnou závadu ani chybu, což je minimálně podezřelé. Nyní zbývá než vyčkat na to, zda se k celému případu vyjádří i sama Tesla, nebo vše nechá bez povšimnutí a bude dělat, že se nic nestalo.
Technické parametry Tesla Model 3 Standard Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 745 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 208 kW, 283 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 430 km |
Cena od | 1 028 990 Kč |