Poslední update firmwaru Tesly na verzi 8.0 je citlivější k datům, které dostává z radaru na přídi vozu. Přenosem radarových vln, které jsou vysílány kolem vozu i pod ním, je Autopilot schopný registrovat až dva vozy před vámi. Teorie říká, že by systém měl být schopen zabrzdit i tehdy, pokud detekuje nouzové brzdění, které se odehrává před autem, v jehož závěsu jedete.
Jestli byla Tesla schopná uvést tuto teorii do praxe, nám pomohl objasnit Bjørn Nyland, který si na demonstraci přizval dva kamarády. Bjørn se postavil s Modelem X za další dva vozy (jeden z nich mimochodem také Model X) a show mohla začít. Řidič prvního vozu měl instrukce šlápnout na brzdy, jakmile ho Bjørn v malé koloně neuvidí. Po odpočítávání první vůz začne brzdit a na videu je jasně vidět, že poslední Tesla začne brzdit ještě před tím, než se rozsvítí brzdová světla prostředního vozu. Celá situace je dobře viditelná i z displeje poslední Tesly, která moc dobře ví, kde se první vůz nachází. Určitě nedoporučujeme se na technologii stoprocentně spoléhat. I když jde jen o asistenta, je skvělé vidět, jak jde technologie pořád dopředu.
Zdroj: teslarati.com