Tesla Navigate on Autopilot už dorazil i do České republiky. Systém, který do nedávné doby v Evropě fungoval jen na vybraných trzích, se rozšiřuje do dalších zemí v Evropě. Hned na začátek si řekněme, že se nejedná o autonomní řízení, ale jen jízdního asistenta na dálnici, která má zvládat přejíždění z pruhu do pruhu, samotný nájezd i sjezd z dálnice nebo předjíždění pomalých aut.
Systém jsme si mohli krátce vyzkoušet. Navigate on Autopilot funguje nejenom na dálnicích, ale také na velkých obchvatech, například v Praze. Některé funkce jsou však Evropě zapovězeny. Tak například u nás musíte stále dávat automobilu pokyn blinkrem, aby přejelo z pruhu do pruhu. Podobně to má například Mercedes. Není to však problém automobilek, ale legislativy.
Funkci Navigate on Autopilot (NoA) poznáte tak, že se na displeji vykreslí auto a před ním modrá čára uprostřed cesty. Zapnout jde pouze v úsecích, kde je podporována. Jakmile se blížíte na konec podporovaného úseku, tak se vám na displeji ukáže, za kolik metrů se tak stane, a auto přejde do režimu Autopilota. Bude tedy za vás držet jízdní pruh a bezpečnou vzdálenost jedoucího auta před vámi. Při nájezdu na dálnici stačí v připojovacím pruhu dát blinkr a Tesla se sama zařadí. Občas se nám však stalo, že se Tesla ihned zařazovala do levé pruhu, tedy hned přes pruhy dva.
NoA si v České republice zatím neumí dostatečné poradit s rekonstruovanými úseky a nefunguje ani v tunelech. Po deaktivaci navíc testovaná Tesla Model S neuměla přejíždět z pruhu do pruhu, což je s velkou pravděpodobností nějaký softwarový problém. V příštím týdnu se každopádně můžete těšit na podrobné video, jak NoA vlastně funguje.