Díky inovovanému odpružení je jízda ve vozech Tesla nebývale pohodlná

Díky inovovanému odpružení je jízda ve vozech Tesla nebývale pohodlná
  • Přepracované odpružení přichází pro Modely S a X i s novými motory
  • Vzduchové adaptivní odpružení přináší větší možnosti nastavení
  • V porovnání se starou verzí jde o citelné zlepšení

Automobilka Tesla v poslední době zaznamenala pokles zájmu o své Modely S a Modely X. Odpovědí automobilky je série vylepšení, kterých se tyto vozy dočkaly. Modely generace Raven se dostaly na trh minulý měsíc a na internetu se již začínají objevovat první videa, kde lidé tato vylepšení podrobují hodnocení.

Tesla Model S (2012)

Raven pro Model S i Model X přinesl kromě nových motorů, využívajících technologii permanentních magnetů jako u motorů Modelu 3, také vzduchové adaptivní odpružení, které se stává pro oba modely standardní výbavou.

Plně adaptivní tlumení vzduchového odpružení dává mimořádně příjemný pocit při jízdě po dálnici nebo při používání Autopilota a zároveň skvělou odezvu a vzrušující důvěru během dynamické jízdy,“ popisuje svou novinku Tesla.

YouTubový kanál organizace DÆrik již zveřejnil video, kde novou Teslu (přesněji Model S) s inovovaným odpružením fandové testují. Jejich závěrem je, že nová technologie přinesla nejen zlepšení celkového pohodlí během jízdy, ale také citelný rozdíl mezi jednotlivými nastaveními odpružení automobilu. To nabízí režim Standard a Sport a také možnost dalšího nastavení tlumičů například pro jízdu na dálnici.

V uživatelském manuálu nových verzí vozů Tesla píše: „Vyberte si z režimů Standard nebo Sport pro nastavení citlivosti systému odpružení. Standard poskytuje měkčí a plynulejší jízdu, zatímco Sport tvrdší a přesnější jízdní vlastnosti, které zvyšují řidičův požitek z jízdy po vozovce.“

Lidé z organizace DÆrik porovnávali schopnosti tlumení nárazů u staré a nové verze Modelu S za pomoci vibrometru. Výsledky prozradily, že nová technika přináší výraznější zlepšení. Tesla se navíc pochlubila tím, že jí nové odpružení dává velký prostor pro následné zlepšování pomocí softwarových aktualizací.

Tesla Model S 70D – test

Technické parametry Tesla Model S (2012) P90D

Konstrukcesedan, 4 970 × 2 187 × ? mm, 2 107 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon762 koní, toč. moment: 966 Nm
Baterie90 kWh, konektory: Supercharger, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 508 km
Infotainment17" dotykový displej
Cena2 880 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze