V jaké formě je Tesla při nájezdu přesahujícím 700 tisíc kilometrů?

5
V jaké formě je Tesla při nájezdu přesahujícím 700 tisíc kilometrů?
Fotografie: Tesla
  • Takovou Teslu provozuje americká společnost Tesloop
  • S Modelem S 90D najezdila okolo 27 tisíc kilometrů měsíčně
  • Během doby provozu byly na vozu nutné celkem 3 větší servisní zákroky

Máte stanovenou hranici ujetých kilometrů, po které se snažíte svůj automobil prodat a pořídit si nový? Americká společnost Tesloop zjevně nic takového nepraktikuje, a proto se na tachometru její Tesly Model S ukazuje nájezd již přes 700 tisíc kilometrů.

Tesla Model S (2012)

Tesloop je přepravní společnost operující v oblasti jižní Kalifornie. Svůj Model S 90D využívá pro přepravu zákazníků, se kterými najezdí v průměru 27 tisíc kilometrů měsíčně. Tato Tesla byla vždy primárně nabíjena na stanicích Supercharger, a to až čtyřikrát během jednoho dne.

Takto vysoký kilometrový nájezd dělá z Tesly pojmenované eHawk světového rekordmana. Je samozřejmé, že po tak vysoké zátěži automobil vykazuje známky opotřebení interiéru i exteriéru, jak je vidět i na videu, které Tesloop k příležitosti 450 tisíc ujetých mil natočila. Jízdní vlastnosti vozu jsou však prý stále velmi dobré.

Během celé doby provozu eHawku došlo ke třem větším výměnám jeho komponentů. Jako první musel pryč přední elektromotor, který sloužil pouze 58 tisíc ujetých kilometrů. Po najetí 312 tisíc km musela být vyměněna baterie automobilu a ten samý zákrok byl proveden i po najetí 521 tisíc km. Všechny tyto úkony byly provedeny ještě v rámci záruky, a tak společnost Tesloop nemusela ze své peněženky vytáhnout ani dolar.

To však neplatí o ostatních nákladech spojených s provozem vozu, které si Tesloop bedlivě hlídá. Proto víme, že náklady spojené s pravidelnou údržbou vozu se vyšplhaly na 12 782 dolarů (přibližně 355 tisíc korun). Vůz byl zakoupen s doživotním nabíjením zdarma, přesto Tesloop uvedl výši nákladů „za palivo“ na téměř 47 tisíc dolarů (bezmála 1,5 milionu korun).

eHawk si nyní začne užívat zaslouženého důchodu, protože byl zařazen mezi automobily určené k pronájmu. Jeho měsíční kilometrový nájezd se tedy rapidně sníží. I tak ale bude zajímavé sledovat, kolik práce pro společnost Tesloop ještě vykoná.

Tesla Model S 70D – test

Technické parametry Tesla Model S (2012) 90D

Konstrukce? × ? × ? mm, 2 239 kg
Pohon?, hnaná náprava: 4×4
Výkon518 kW, 518 koní, točivý moment: 658 Nm
Baterie90 kWh
Nabíjení
Spotřeba?, dojezd: 473 km
Cena od2 400 000 Kč
Diskuze ke článku
uchyl
krasne a kdyz se vysype baterie po zaruce, tak se kazdy prohne ale to lidi uz nevidi, jak tupe ovce vidi Elektro auto, radoby Eko a levny provoz. Hodne stesti i s tou siti super chargeru :o)
soused
Takže shrnuji: auto za 2 mil., 2x baterie (kolik stojí mimo záruku?), 355t za opravy a 1,5 mil. za "zdarma palivo".
Zdá se mi, že BMW 750i vypadá oproti této Tesle jako ekologický i ekonomický zázrak...
Michal
Mám v autě baterky z r. 2003, a pořád najedu okolo 170km z původních cca200.NiMh. Ale najeto málo. Nabíjeno pomalou nabíječkou.
U superchargerů pecka ,dojíždění k nule, a přes noc dobíjení na 100%, pak Lion stárne... Není nad předhozenou kůstku, fosil se hned zakousne. Teď nám ještě přidaj vejfuk na elektrárně, mráz v koloně cestou do Chorvatska, prodlužovačky na sídlišti, a recyklaci. Nezapomenul jsem něco???
Jaro
Jak jste počítali jízdní výkony? Jestli jezdil 24h denně musel by dosáhnout průměrné rychlosti cca 41km/h. Což je dost a kde je nabíjení, servis, nastupování ,vystupování, opravy atd. Nezdá se Vám to utažené za vlasy? Vaše nadšení je fajn ale moc jím nevěřím.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze