Máte stanovenou hranici ujetých kilometrů, po které se snažíte svůj automobil prodat a pořídit si nový? Americká společnost Tesloop zjevně nic takového nepraktikuje, a proto se na tachometru její Tesly Model S ukazuje nájezd již přes 700 tisíc kilometrů.
Tesloop je přepravní společnost operující v oblasti jižní Kalifornie. Svůj Model S 90D využívá pro přepravu zákazníků, se kterými najezdí v průměru 27 tisíc kilometrů měsíčně. Tato Tesla byla vždy primárně nabíjena na stanicích Supercharger, a to až čtyřikrát během jednoho dne.
Takto vysoký kilometrový nájezd dělá z Tesly pojmenované eHawk světového rekordmana. Je samozřejmé, že po tak vysoké zátěži automobil vykazuje známky opotřebení interiéru i exteriéru, jak je vidět i na videu, které Tesloop k příležitosti 450 tisíc ujetých mil natočila. Jízdní vlastnosti vozu jsou však prý stále velmi dobré.
Během celé doby provozu eHawku došlo ke třem větším výměnám jeho komponentů. Jako první musel pryč přední elektromotor, který sloužil pouze 58 tisíc ujetých kilometrů. Po najetí 312 tisíc km musela být vyměněna baterie automobilu a ten samý zákrok byl proveden i po najetí 521 tisíc km. Všechny tyto úkony byly provedeny ještě v rámci záruky, a tak společnost Tesloop nemusela ze své peněženky vytáhnout ani dolar.
To však neplatí o ostatních nákladech spojených s provozem vozu, které si Tesloop bedlivě hlídá. Proto víme, že náklady spojené s pravidelnou údržbou vozu se vyšplhaly na 12 782 dolarů (přibližně 355 tisíc korun). Vůz byl zakoupen s doživotním nabíjením zdarma, přesto Tesloop uvedl výši nákladů „za palivo“ na téměř 47 tisíc dolarů (bezmála 1,5 milionu korun).
eHawk si nyní začne užívat zaslouženého důchodu, protože byl zařazen mezi automobily určené k pronájmu. Jeho měsíční kilometrový nájezd se tedy rapidně sníží. I tak ale bude zajímavé sledovat, kolik práce pro společnost Tesloop ještě vykoná.
Tesla Model S 70D – test
Technické parametry Tesla Model S (2012) 90D
Konstrukce | ? × ? × ? mm, 2 239 kg |
---|---|
Pohon | ?, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 518 kW, 518 koní, točivý moment: 658 Nm |
Baterie | 90 kWh |
Nabíjení | |
Spotřeba | ?, dojezd: 473 km |
Cena od | 2 400 000 Kč |
Zdá se mi, že BMW 750i vypadá oproti této Tesle jako ekologický i ekonomický zázrak...
U superchargerů pecka ,dojíždění k nule, a přes noc dobíjení na 100%, pak Lion stárne... Není nad předhozenou kůstku, fosil se hned zakousne. Teď nám ještě přidaj vejfuk na elektrárně, mráz v koloně cestou do Chorvatska, prodlužovačky na sídlišti, a recyklaci. Nezapomenul jsem něco???