V sobotu vznikl nový český rekord v dojezdu elektromobilu. I díky fDrive.cz

11
V sobotu vznikl nový český rekord v dojezdu elektromobilu. I díky fDrive.cz
  • Jízda trvala vyčerpávajících 10 hodin
  • Jedním z cílů bylo dokázat spolehlivost baterií, takže byl použit ojetý vůz s 300 tisíci najetými kilometry
  • Nový český rekord v počtu ujetých kilometrů s elektrickým vozem na jedno nabití je 610,4 kilometru

Předseda Asociace pro Elektromobilitu ČR Jaromír Végr se tuto sobotu rozhodl, že v okolí Tábora na běžných komunikacích včetně dálnice překoná Teslou Model S 85 svůj vlastní, více než 6 let starý český rekord s hodnotou 502 kilometrů, který zajel s vozem Peugeot 106. A slavil úspěch.

Tato dlouhá jízda odstartovala v 6 hodin 45 minut v Prčicích a v 17:45 dospěla do svého konce na silnici číslo 19 před odbočkou na vesnici Radostovice ze směru od Tábora, kde ze sebe rekordmanka Tesla Model S 85 vydala úplné maximum a zastavila. Výsledkem bylo 610,4 ujetých kilometrů, tedy i nový český rekord. Průměrná spotřeba byla 115 Wh/km a průměrná rychlost činila 61 km/h. Na místě rekordu byl přítomen i Miroslav Marek, prezident agentury Dobrý den, která mapuje rekordy a kuriozity v České republice. Pan Marek se na vytvoření rekordu dokonce osobně účastnil tím, že ujel jedny z prvních kilometrů. Na rekordu se podílelo více řidičů včetně mé maličkosti.

Zajímavostí na tomto rekordu je samotný automobil. Mnozí by očekávali, že se pro účel vytvoření nového rekordu použije nějaký novější model s co největší kapacitou baterie, ale jedním z cílů této jízdy bylo také dokázat spolehlivost baterií Tesly. Jelo se tak Modelem S 85, který továrny opustil v září roku 2014 a na startu měl na tachometru 300 260 ujetých kilometrů. Tesla na baterie nabízí záruku 8 let, takže tento vůz má před sebou stále ještě 4 roky záruky. Po tomto výkonu to nevypadá, že by jí musel využít.

Následná manipulace s vozem po vybití baterií nás v mnohém obohatila. Pokud jste majitelem Tesly, tak by se vám nabyté zkušenosti mohly hodit do budoucna. Vůz se zastavil nešikovně na krajnici frekventované cesty a nebylo možno s ním pohnout. Museli jsme tak korigovat dopravu a ukazovat řidičům, zda mohou projet. Kola byla zablokována, nešlo zařadit neutrál – bylo tedy nutno je odblokovat. To se provede v nastavení, kde musíte aktivovat odtahovací mód a kola se odbrzdí. Poté následovalo vytlačení do mírného kopce, což byl u vozu vážícího téměř 2,2 tuny docela oříšek. Po překonání vrcholu se vůz konečně za pomoci setrvačnosti a gravitace rozjel a zastavil na nedaleké autobusové zastávce, aby uvolnil cestu. Poté jsme doprovodným vozem zjišťovali dostupnost zásuvek v nejbližším okolí. Naštěstí jsme o 400 metrů dál narazili na baráček s majitelem, ochotným poskytnout nám zásuvku. Vrátili jsme se tedy zpět k autu, roztlačili ho a navedli řidiče.

Tesla Model S (2012)

Přemístění proběhlo úspěšně, ale po připojení do zásuvky bylo jasné, že to nestačí k tomu, aby byl vůz schopen za dne dojet někam dál. Začali jsme se tedy porozhlížet po 16A zásuvce. Při pátrání jsme narazili na jiného pána ochotného nás odtáhnout až do Humpolce na Supercharger. A tehdy jsme zjistili, že nevíme, jak a kam se přišroubuje oko na tahání. Po chvilce pátrání na internetu jsme zjistili, že stačí pouze zatáhnout za přední masku, sejmout ji a odpojit kabely od parkovacích senzorů. V tomto prostoru se už nacházela díra na zašroubování oka. Pak už jsme auto jen připojili a odtáhli. Díky rekuperaci byla Tesla po 20 kilometrech schopna dojet zbylou 25kilometrovou vzdálenost po svých.

Technické parametry Tesla Model S (2012) 75

Konstrukce? × ? × ? mm, 2 102 kg
Pohon?, hnaná náprava: zadní
Výkon285 kW, 382 koní
Baterie75 kWh
Nabíjenípalubní: 12 kW,
Spotřeba?, dojezd: 400 km
Cena od1 900 000 Kč
Diskuze ke článku
Lubomir
Vtipny pokus.. ale preco ste naprilad neskusili ist este pomalsie na prekonanie rekordu.. Nechapem ucel takehoto "testu" dojazdu. Jazdili ste mimo obci aj rychlejsie ako 70km/h ?
Nakoniec pisete, ze ste Teslu odtiahli inym autom k superchargeru a hned v nasledujucej vete pisete, ze diky rekuperaci po 20 km... To znamena, ze ked ste ju tahali inym autom, sa Tesla nabila ? Brzdili ste pritom ? Resp. brzdila tesla sama, aby narekuperovala energiu ? Navyse ma zaujima, ako prebiehalo tahanie ? Fungovali brzdy a vsetko ostatne okrem pohonu ? Dik moc za clanok aj odpovede.
Lukas
Amaterismus teto skupiny nezna mezi...perfektni reklama na elektromobilitu v ceskem podani. Proc cestu nenaplanovat, tak aby bylo vzdy mozne bezpecne zastavit? Kolik lidi, kteri Vas predjizdeli si ted koupi elektromobil, co myslite?...stejne to bude s panem, u ktereho pak zebrate o elektrinu. To ze si clovek, ktery chce po takovem experimentu odtanout auto a nenastuduje si, jak naistalovat tazne oko, take mluvi samo za sebe. To, ze se nesmi elektomobily(a rekl bych ze Tesla neni vyjimka) nabijet rekuperaci pri tahani na lane uz by pan majitel po tech 300tis. km mohl take vedet. Mne jen proste zajima PROC? Proc se snazite prezentovat elektomobilitu takto amatersky bez pripravy, bez pohledu zvenci?
Řezňýk
Nezájem, ve svém ropáku dám 610 km za polovinu nádrže dvojnásobnou rychlostí.
Ferda
Neujedeš

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze