Od doby uvedení Modelu S v roce 2012 na trh se neustále objevují otázky, zda bude Tesla spolupracovat s třetími stranami pokud jde o aplikace infotainmentu. Už nedlouho poté, co automobilka uvedla vůz na trh, oznámila, že by chtěla vydat sadu vývojářských nástrojů, která by jednotlivým vývojářům umožnila aplikace vytvářet.
Tesla od té doby přišla pouze s neoficiálním rozhraním pro tvorbu velmi jednoduchých aplikací, které má ke slibovaným vývojářským nástrojům skutečně daleko. Později Elon Musk oznámil plánovanou aplikaci, pomocí které by bylo možné na obrazovku zrcadlit telefon. Ta by měla fungovat podobně jako CarPlay od Applu či Android Auto. Jak ovšem upozorňuje web electrek.co, do dnešního dne není k dispozici ani aplikace pro zrcadlení obrazovky telefonu, ani vývojářské nástroje.
Nyní to však vypadá, že s rozrůstajícím se počtem vozů Tesla na silnicích dávají Tesle tyto funkce mnohem větší smysl. Dokazují to i slova Elona Muska: „Aby se někomu vyplatilo vyvíjet aplikaci, musí existovat dostatečně velká instalační základna, která by mu jeho úsilí odůvodňovala. S tím, jak roste počet našich vozů, začíná mít vývoj her a dalších aplikací pro vozy Tesla mnohem větší smysl. Potřebujeme jen hodně vozů.“
V současné době čítá celosvětová flotila Tesly více jak půl milionu vozů a do konce roku by se podle Tesly mělo toto číslo až zdvojnásobit. Musk zároveň upozornil na to, že je potřeba vozy Tesla co nejvíce sjednotit. Tím měl na mysli hardwarovou výbavu vozů v podobě nového čipsetu, který je však do nově vyráběných vozů dodáván teprve krátce. Díky tomu získávají vývojáři postupně stále konzistentnější platformu. A dokud nebude počet těchto vozů dostatečný, nebude Tesla vkládat do vývoje vývojářských balíčků příliš velké úsilí.
Nutnost sjednocení se však týká také samotné obrazovky vozů Tesla. Zatímco Model 3 má obrazovku situovanou horizontálně, Model S a Model X ji mají ve svislé poloze. I proto Tesla plánuje modernizaci interiéru dvou starších modelů, se kterou přijde také horizontálně situovaná obrazovka. Oba modely by si však měly zachovat digitální přístrojovou desku umístěnou za volantem vozu, kterou bychom u Modelu 3 nyní hledali jen marně.
Tesla se chce zároveň co nejvíce zaměřit na hry, které půjdou hrát na obrazovkách vozů. Zatímco nyní jsou dostupné některé legendární hry z dílny Atari, do budoucna by měly přijít daleko náročnější tituly v čele s Cuphead, tedy extrémně náročnou a návykovou plošinovkou, pro kterou však bude nutné najít několik gigabajtů volného místa na úložišti.
Tesla Model 3 – test
Tesla Model S 70D – test
Tesla Model X 90D (test)
Technické parametry Tesla Model 3 Standard Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 745 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 208 kW, 283 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 430 km |
Cena od | 1 028 990 Kč |
Technické parametry Tesla Model S (2012) P90D
Konstrukce | sedan, 4 970 × 2 187 × ? mm, 2 107 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 568 kW, 762 koní, točivý moment: 966 Nm |
Baterie | 90 kWh |
Nabíjení | konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 508 km |
Cena od | 2 880 000 Kč |
Technické parametry Tesla Model X 90D
Konstrukce | MPV, 5 029 × 1 999 × 1 684 mm, 2 390 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 568 kW, 762 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 90 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 21 kWh / 100 km, dojezd: 489 km |
Cena od | 2 500 000 Kč |