Že lecjaká Tesla Model S už najezdila přes milion kilometrů, není nic nového. Není divu, zejména starší kusy s bezplatným dobíjením jejich majitelé udržují při životě i za cenu výměny baterie, opraveného motoru nebo dalších investic. A vozy slouží dál. Jenže mezi těmito příběhy se objevil jeden výjimečný. Jistý Nigel Raynard z Austrálie si v roce 2018 koupil Teslu Model S 75D na základě impulzivního rozhodnutí. Podniká totiž ve vyzvedávání pasažérů na letišti (čili v lepší taxislužbě) a původně si chtěl koupit mírně ojeté, velké BMW. Jenže pak viděl v televizi dokument o aféře Dieselgate a dalších nečestnostech okolo emisí, od základu tak přehodnotil svůj světonázor. Uvědomil si, jak to je s uhlíkovou stopou, takže si raději pořídil novou Teslu.
Za tři roky intenzivního používání s ní najezdil pěkných 400 000 km. Jako profesionál jezdil hlavně tak, aby vždy bezpečně dojel a zbytečně nehuntoval auto, prostředek své obživy. A Tesla se mu odvděčila takřka královsky. Za celou tu dobu ho vyšel kompletní servis na něco přes 100 000 Kč. To se nezdá na první pohled málo, ale při přepočtu na ujeté kilometry je to skvělé číslo. Při takové porci kilometrů totiž odešly pouze přední hnací hřídele (360 000 km) spolu s kompresorem klimatizace (330 000 km). Měnila se ještě klika s jednou z vnějších kamer, ale ty si pan Raynard rozbil sám. A pozor, vůz má stále původní brzdové destičky!
They still use brake pads. The car still stops with friction between pads and rotors. Where there is friction, there is wear. Where there is wear, there is need for replacement parts. They may not need replacement as often (due to some reg. braking), but they need replacement.
— J-T Richards (@JT_Richards) December 26, 2018
Tohoto nezvyklého případu, který se mezi teslisty rozšířil rychlostí blesku, si podle insideevs.com dokonce všiml i Elon Musk a použil jej jako názornou ukázku výhod rekuperačního brzdění. Další zajímavou informací pro majitele Modelu S je fakt, že po zmíněné porci kilometrů ubylo jen zhruba 10 % kapacity baterie. Jako nový ujel plně nabitý Model S 379 km, nyní je to prý 343 km. A Nigel si už prý objednal novou Teslu Model S Plaid. Zdá se, že velký elektromobil je dobrým prostředkem k podnikání.
Technické parametry Tesla Model S Plaid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km |
Cena od | 3 465 900 Kč |