Tesla zveřejnila degradaci baterií některých modelů. Opět překvapila

8
Tesla zveřejnila degradaci baterií některých modelů. Opět překvapila
Fotografie: Tesla Motors
  • Automobilka Tesla ve svých výročních zprávách uvádí také statistiky dopadu na životní prostředí
  • V jejich rámci zveřejňuje kumulativní data o průměrné degradaci baterií svých vozů

Tesla zveřejňuje každý rok tzv. Impact report, což je zhruba 150stránkový dokument s vybranými fakty o výrobě, provozu a ekologickém dopadu stejnojmenných automobilů. Ačkoliv jde především o chvalozpěv s vybranými takovými daty, která vyznívají pro automobilku nejlépe, lze v něm najít řadu zajímavých informací. Například průměrnou degradaci trakčních baterií po ujetí určitého počtu mil či kilometrů. Aktuálně se to týká jen modelů S a X, protože u obou menších a novějších Tesel zatím chybí dostatek relevantních dat.

Za rok 2022 jsme se tedy dozvěděli, že bateriím výše zmíněných velkých Tesel po ujetí 200 000 mil, tedy 322 000 km, průměrně zbývá ještě 88 % kapacity. 100kWh baterie tedy stále nabízejí 88 kWh, ty, které z výroby dostaly 85 kWh, stále disponují zbytkovou kapacitou 74,8 kWh. A protože je křivka zveřejněná v reportu téměř lineární, lze předpokládat, že podobně nízká míra degradace bude pokračovat i nadále. Kromě jiného to znamená, že kapacita se bezpečně drží v mezích garantovaných zárukou.

Tesla Model S/X degradace baterie
Křivka průměrné degradace byla vytvořena na základě on-line údajů z velkého množství automobilů
Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Osobně by ěm zajímalo, jak na to přišli. Tesla Model 3 SR+ má dojezd podle jejich ukazatele za nova cca 380km, po dvou letech a 30tis km ukazovala dojezd 330-340km. To nevypadá na degradaci 12% po 330tis km.
Jan Žalud
Jan Žalud
předpokládat že ta křivka lineárně pokračuje dál je proti tomu jak ta samá křivka vypadá u všech ostatních typů baterií které znám. Pravděpodobně ji usekli těsně předtím než začala strmě padat. Ale 320tkm není nepoužitelné auto. Je to nevýhoda, ale ne katastrofická. Jen to výrazně sníží přeprodejní cenu.

Je na místě ptát se jestli auto které podle marketingových (rozumněj na půl vylhaných) materiálů výrobce používá pro ukládání energie místo plechové nádrže za pár tisíc baterii za 400 000+ která zárověň odejde nejpozději (v ideálních podmínkách, zejména nízkých výkyvů teplot okolí a ježdění po relativně málo kopcovitém terénu, bez hlubokého vybíjení) po 320tkm.

Já bych volil standrtní technologii která ty nevýhody a navýšenou cenu prostě nemá.

Platit 400 000 navíc za to aby auto místo na benzín mohlo jezdit na uhlí a uran mi přijde trochu nešikovné.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze