Zjišťovali jsme, kolik stojí nová baterie pro elektromobil

38
Zjišťovali jsme, kolik stojí nová baterie pro elektromobil
Fotografie: Volkswagen
  • Ceny za baterii se pohybují od 200 tisíc do 1,2 milionu Kč
  • Práce techniků vás vyjde na zhruba 10 až 30 tisíc Kč

Jednou z věcí, kterou nejčastěji slyšíte v rámci diskuzí ohledně elektromobility, je nákladná výměna baterie v elektromobilu. Nedalo nám to, a proto jsme se zeptali odpovědných lidí, kolik stojí samotná baterie do různých elektromobilů. Kromě toho jsme se zajímali i o samotnou náročnost výměny trakční baterie, zde nám bylo shodně odpovězeno, že to není nic jednoduchého z pohledu kvalifikace pracovníků a cena takové výměny se jen za práci dá ohodnotit mezi 10 až 30 tisíci Kč.

V případě výměny baterie pro vozidlo Toyota Prius hybrid se budete pohybovat okolo 45 tisíc Kč, u plug-in hybridu Mitsubishi Outlander PHEV vás baterie vyjde na 180 tisíc Kč. U jednoho z prvních elektromobilů na trhu, Nissanu Leaf, zaplatíte cca 200 tisíc Kč a podobně u Hyundai Kona. Baterie od Tesly pro Model 3 vychází okolo 300 tisíc Kč, za verzi Long Range připlatíte cca 70 tisíc Kč a pro Model S pak je cena nastavena okolo 350 tisíc Kč. Baterie pro Škodu Enyaq iV 80 a VW ID.4 vyjde na částku lehce přes 450 tisíc Kč, pro Citroën ë-C4 vás bude stát necelých 550 tisíc Kč. Baterie pro Audi e-tron stojí 750 tisíc Kč a v případě e-tronu Sportback lehce přes milion korun. Nejdražší baterii má zatím Mercedes-Benz EQS s hodnotou přesahující jeden a čtvrt milionu Kč. Ceny se však mohou výrazně lišit z pohledu stavu baterie, množství práce techniků, zdroje nákupu a dalších faktorů.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
A jste si jistí, že to jsou u všech výrobců ceny za to, že mi dají stejně starou baterku se stejnou kapacitou akorát funkční (to je cena tesly)? Není třeba u toho EQS cena za skutečně novou baterii bez výměny? Nechcete ten článek ještě dopracovat?
Jiří Pravda
Jiří Pravda
Naposledy upraveno: 2. 2. 2023 11:45
Teď by mě zajímaly reálné náklady, ne kolik si k té samotné baterce účtuje firma. Přijde mi to dost pokřivené a snad jen u té Tesly to považuju za relevantní. Asi opravdu nezbývá, než aby jsme tu pustily Asii, protože bez větší konkurence budou elektromobily stále nedostupné.
František Okáník
František Okáník
Jen tak pro srovnání, výměna motoru u Porshe Panamera (variantu si již nepamatuju) cca 480 000,- bez DPH před 4mi lety (snad si to pamatuji správně).

U baterií se dají měnit moduly (jednotlivé články leda tak v nějaké refubrish továrně, v servisních podmínkách nereálné, na to by nikdo nedal záruku). Hyundai toto má i v ceníku servisních prací.
Výměna modulů je spíš pro případ nějaké poruchy (třeba vadný článek v modulu), při degradaci stejně měníte celou baterii, nebo spíše celé vozidlo.
Honza Kořínek
Honza Kořínek
Dalším problémem je, že Vám novou baterii ani nechtějí v servisu dodat jako náhradní díl. Prioritně je výrobci dodávají do automobilek (mají přísnou smlouvu) aby prodávali nová auta a ne jen díly. V dnešní době nikdo nebude v servisu rozebírat baterii a měnit jednotlivé články. Zdárec H.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze