Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB) zveřejnila předběžnou zprávu o tragické nehodě v texaském městě Spring, která se odehrála v noci 17. dubna. Nejde tedy zatím o definitivní závěry, vyšetřování nadále probíhá a některé závěry mohou být později upřesněny či vyvráceny. NTSB testovala v místě nehody (Hammock Dunes Place) identický typ Tesly Model S a konstatovala, že zatímco adaptivní tempomat (Traffic Aware Cruise Control) bylo možné aktivovat, samočinné řízení nikoliv. Nebyla tak splněna jedna ze dvou základních podmínek k aktivaci Autopilotu.
Zpracovány byly podle insideevs.com rovněž záběry z bezpečnostní kamery na majitelově domě. Ty potvrdily, že fatální jízda začala přímo před ním, tedy necelých 200 metrů od místa nehody, a že 59letý majitel usedl za volant vedle svého 69letého přítele. Tím je prakticky vyvrácena původní zpráva, že v havarovaném voze nikdo neseděl za volantem, ačkoliv údajně pocházela z policejních zdrojů a očitý svědek prý potvrdil, že viděl řidiče za jízdy lézt na zadní sedadlo. Ostatně představa téměř šedesátiletého muže, jak v akcelerujícím vozidle přelézá na zadní sedadlo, se zdá být ve světle nových skutečností (vzdálenost k místu nehody) nepříliš pravděpodobná.
V tuto chvíli už je jasné, že vůz vyjel po zhruba 170 metrech do místa, kde zahájil jízdu, vozovku v levé zatáčce, přeskočil obrubník, narazil do odvodňovacího propustku, zvýšeného kanálu a stromu. Při nehodě bylo zničeno datové úložiště telematických dat, stejně jako řídicí jednotka zádržných systémů, která by byla cenným zdrojem dat o aktivaci airbagů a zapnutí pásů. Byla spolu s poškozeným volantem odeslána do NTSB k dalšímu zkoumání. Vyšetřování pokračuje, zpracovávat se budou data z analýzy dynamiky nárazu, posmrtných toxikologických testů obětí (oba členové posádky zahynuli), použití bezpečnostních pásů, případné pokusy obou mužů o opuštění hořícího vraku a pochopitelně i průběh samotného požáru, který nastal poté, co náraz poškodil schránku trakční baterie.
Technické parametry Tesla Model S Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 290 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,6 kWh / 100 km, dojezd: 652 km |
Cena od | 2 187 700 Kč |