Řidič elektromobilu Tesla Model S využil potenciál funkce Tesla Autopilot doopravdy naplno. Byl totiž zachycen na videu, jak si „dává šlofíka“, zatímco za něj řídí jeho Tesla, která v tomto režimu zvládne upravovat směr a regulovat rychlost během jízdy na dálnici. Stále však vyžaduje pozornost řidiče, který by měl být kdykoliv schopný převzít řízení, což se tomuto řidiči evidentně podařilo eliminovat.
Není to však první úkaz „zneužití“ Autopilota a Tesla je si toho vědoma. I proto výrobce do svých automobilů nechal zabudovat výstražný systém, který od řidiče vyžaduje, aby držel ruce na volantu. A jak tento řidič obešel požadavek bezpečnostního systému mít ruku na volantu? Z videa, které bylo bohužel v mezičase stáhnuto z YouTube, se zdá, že má na spodní straně volantu položenou jednu ruku, což by mohlo být dostatečné k tomu, aby Autopilot zůstal běžet.
Když se autora videa zeptali na to, proč na spícího řidiče nezatroubil, odvětil: „Nejsem si jistý, jestli by na tom tomu autu nějak záleželo. Tenhle spící chlápek v Tesle stejně řídil mnohem lépe než většina ostatních řidičů. V jízdním pruhu byl perfektně vycentrovaný a celou dobu si udržoval bezpečný odstup od dalších vozidel. Doopravdy se nemůžu dočkat, až bude víc autonomních vozidel na cestách. “
Technické parametry Tesla Model S (2012) P90D
Konstrukce | sedan, 4 970 × 2 187 × ? mm, 2 107 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 568 kW, 762 koní, točivý moment: 966 Nm |
Baterie | 90 kWh |
Nabíjení | konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 508 km |
Cena od | 2 880 000 Kč |