Všechny modely od americké automobilky Tesla mohou využívat Autopilota, tedy systém, kdy auto po rychlostních komunikacích či dálnicích zvládne jet zcela samo. Dříve jste nemuseli ani držet volant. Až po tlaku nejenom ze strany médií Tesla ustoupila a nyní i v Tesle musíte volant držet.
While working a freeway accident this morning, Engine 42 was struck by a #Tesla traveling at 65 mph. The driver reports the vehicle was on autopilot. Amazingly there were no injuries! Please stay alert while driving! #abc7eyewitness #ktla #CulverCity #distracteddriving pic.twitter.com/RgEmd43tNe
— Culver City Firefighters (@CC_Firefighters) 22. ledna 2018
Jak je vidět i na příkladu nehody, která se stala v USA, Autopilot není všemocný. Jistý majitel Tesly Model S jel s aktivovaným Autopilotem, který však v rychlosti okolo 105 km/h narazil do hasičského auta. Jenom zázrakem se nikomu nic nestalo.
Jak můžete vidět, přední část Tesly je celá rozbitá. Majitel měl štěstí, že Tesla je dlouhodobě dobře hodnocená s ohledem na bezpečnost a případné nehody. To, že Tesla jela na Autopilota, potvrdil sám řidič, který tuto informaci sdělil hasičské posádce.
Tato situace poukazuje na dvě věci. První je fakt, že Tesla je dobře postavené auto, které i při takové rychlosti dokáže posádku ochránit, aniž by se někomu něco stalo. Druhou věcí je to, že ačkoli Autopilot může fungovat opravdu dobře, někdy může udělat chybu. Ta by v horším případě mohla někoho stát i nějaké to zranění.
Technické parametry Tesla Model S (2012) P90D
Konstrukce | sedan, 4 970 × 2 187 × ? mm, 2 107 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 568 kW, 762 koní, točivý moment: 966 Nm |
Baterie | 90 kWh |
Nabíjení | konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 508 km |
Cena od | 2 880 000 Kč |
Zdroj: electrek.co