V nedávné době došlo u několika Modelů S automobilky Tesla k samovolnému vznícení, které nemělo žádnou vnější příčinu. Případ samovolného vzplanutí se odehrál například na parkovišti nákupního centra v Hongkongu a také v garážích jednoho z domů v Šanghaji, kde bylo požárem zdemolováno i několik okolních automobilů. A obdobný scénář proběhl i v Pittsburghu, kde v jedné z garáží zničil požár Tesly dva další vozy, navíc po převezení na místo, kde měl být vůz prozkoumán, u něj došlo k opětovnému vzplanutí.
Již při požáru v Hongkongu poslala Tesla na místo svůj vyšetřovací tým, který se měl dopátrat příčiny vzniku požáru. Automobilka při té příležitosti vydala prohlášení: „Náš tým byl vyslán na místo, aby zajistil podporu našich zákazníků a zjistil fakta týkající se incidentu. Jsme rádi, že se nikomu nic nestalo. Zatímco naše vyšetřování spolu s úřady postupuje, zjistili jsme, že bylo postiženo pouze několik bateriových článků a většina akumulátoru je nepoškozena. Akumulátory Tesla mají nejmodernější konstrukci, takže k požáru může dojít jen ve velmi ojedinělých případech, oheň se vždy šíří velice pomalu a žár se nedostává do kabiny vozu. Posádka je na problém vždy upozorněna a díky tomu má dostatek času k opuštění vozidla. Bezpečnost našich zákazníků je naší prioritou, a pokud se nám podaří identifikovat problém, uděláme vše, co je v našich silách, abychom jej vyřešili.“
A jak to tak vypadá, Tesla onen problém skutečně identifikovala. Nasvědčuje to alespoň nejnovější aktualizace softwaru pro Model S a Model X, o které informoval server teslarati.com. Update by měl být dostupný i pro starší modelové verze těchto vozů, jako je Model S 40 či Model X 60D. Aktualizace, kterou Tesla označuje za preventivní opatření, se týká nastavení teploty akumulátorů, která napomůže k lepší ochraně baterií a zvýší jejich životnost. U Modelu 3 prozatím nebylo vzplanutí zaznamenáno.
Tesla nezapomněla dodat, že riziko výskytu požáru u elektromobilů je mnohem menší než u konvenčních vozidel. „Momentálně máme na silnicích přes půl milionu vozidel, což je více než dvojnásobek oproti začátku minulého roku. Náš tým expertů přes baterie využívá jejich data k detailnímu prozkoumání incidentů, ke kterým dochází, a k pochopení jejích příčin. I přes vzniklé požáry je vzplanutí vozů Tesla extrémně vzácné a riziko vzplanutí je u našich vozů desetkrát menší než u spalovacích vozů. I přesto by měl být počet incidentů nulový,“uvádí Tesla.
Technické parametry Tesla Model S (2012) P90D
Konstrukce | sedan, 4 970 × 2 187 × ? mm, 2 107 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 568 kW, 762 koní, točivý moment: 966 Nm |
Baterie | 90 kWh |
Nabíjení | konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 508 km |
Cena od | 2 880 000 Kč |
Technické parametry Tesla Model X Long Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 533 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 398 kW, 541 koní, točivý moment: 755 Nm |
Baterie | 102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 561 km |
Cena od | 2 458 200 Kč |