Když společnosti Jaguar a později Audi představily své elektrické SUV, hned se začala řešit spotřeba jednotlivých modelů. A nejlepší test, který můžete udělat, je vzít auta, která vás zajímají, sehnat si do každého z nich řidiče, vytvořit si trasu a vyrazit. A přesně to jsme udělali!
Tesla Model X proti Jaguaru I-Pace a Audi e-tron. Kdo je králem spotřeby?
Postavili jsme vedle sebe Teslu Model X, Audi e-tron a Jaguar I-PACE. Naplánovali jsem trasu a vyrazili jsme. Samozřejmě, že o dokonalý test spotřeby nejde už jen z toho důvodu, že musíte počítat s tím, že každý máme jiný řidičský styl. Lehce se pod výsledek může podepsat i zkušenost s daným elektromobilem. Řidiči Tesly a Audi e-tron používají auta prakticky každý den, zatímco řidič Jaguaru I-PACE do něho sedl úplně poprvé. Tak jako tak, cílem nebylo dostat spotřebu na co nejnižší hranici, ale ukázat reálnou spotřebu, se kterou budete s daným vozem jezdit. A jaký je výsledek?
Na to, jakou trasu jsme projeli, se můžete podívat níže. Jednalo se o dálnici, rychlostní komunikaci, ale také městský provoz v Praze. Jaká byla spotřeba na jednotlivých úsecích můžete vidět přehledně v tabulce níže. Cesta na Okoř (první sloupec) vedla především po dálnici, až posledních pár kilometrů se jelo po okresních silnicích. Cesta z Okoře do Letňan (druhý sloupec) vedla primárně po okresních silnicích a poslední etapa mířila přes zacpanou Prahu. Po celou dobu jsme měli nastavené klimatizace na automatický režim (konkrétně 22 °C). Podmínkou bylo jezdit vždy maximální povolenou rychlostí, takže o zdržování provozu zde rozhodně nebyla řeč. Tesla si ve spotřebě vedla nejlépe. Audi e-tron mělo výhodu v tom, že dokáže nejvíce energie narekuperovat zpět do baterie, ale jak se můžete podívat níže v tabulce, tak na konci trasy byl rozdíl mezi Jaguarem a Audi prakticky zanedbatelný.
Spotřeba | kapacita baterie | Okoř | OC Letňany | Vestec | Celková spotřeba |
---|---|---|---|---|---|
Jaguar I-PACE | 90 kWh | 24,2 kWh | 19,2 kWh | 19,5 kWh | 21,5 kWh |
Audi e-tron | 95 kWh | 22,5 kWh | 18,9 kWh | 21,5 kWh | 21,6 kWh |
Tesla Model X | 100 kWh | 19,4 kWh | 17,2 kWh | 18,8 kWh | 18,4 kWh |
Celková spotřeba Jaguaru I-PACE a Audi e-tron se prakticky nelišila. Naopak Tesla na tom byla se spotřebou přeci jen lépe. Našim cílem bylo ukázat, jak se spotřeba pohybuje v reálném provozu. Pokud se budete snažit, tak minimálně s Jaguarem I-PACE dokážete jezdit i úsporněji, jde o to, jak se s autem seznámíte, ale také o to, jaký jste řidič. Ve finále, když se podíváme na rozdíly ve spotřebě a převedeme je na finance, tak si osobně myslím, že jde o zanedbatelné částky, ať už budete nabíjet prakticky kdekoli. O to více, když budeme brát v úvahu pořizovací ceny. Pokud vás zajímají jednotlivé vozy, tak jejich videotesty najdete níže.
Ve financich je to zanedbatelne, u dojezdu kdyz vezmeme v uvahu vyuzitelnou kapacitu baterek uz nikoli.
Tesla by pri teto spotrebe ujela z plne baterky 505km zatimco e-Tron pouhych 339km.
Rozdil 166km, tedy fakt, ze Tesla ujede jeden a pul nasobek toho co e-Tron, kdyz se navic jedna o nejdiskutovanejsi parametr elektromobilu je zatracene nezanedbatelny!