Nový volant Tesly přináší režimy řízení založené na umělé inteligenci

7
Nový volant Tesly přináší režimy řízení založené na umělé inteligenci
Fotografie: Tesla
  • Tesly Model S a X dostaly s modernizací netradiční volant bez páček
  • Částečně je nahradí dotyková tlačítka na volantu a zčásti umělá inteligence
  • Auto dokáže samo vyhodnotit, jestli má po sešlápnutí pedálu jet dopředu, nebo couvat

Informovali jsme o modernizovaných vozech Tesla Model S a Model X, které prodělaly největší změnu v interiéru. Ta ale přináší více, než se zdá na první pohled. Web electrek.co zjistil zajímavé informace zejména o novém volantu a technologiích, které přináší.

V novém interiéru dvou větších vozů Tesla je nově použit volant netradičního tvaru, který připomíná spíše ovládání v letadle. Zároveň pod ním nejsou žádné páčky jako v běžných vozech. V konfigurátoru jej Tesla popisuje takto: „Maximální zaměření na řízení: žádné páčky, žádné řazení. Díky kormidlu bez páček si můžete užít jak nejlepší auto k řízení, tak i nejlepší auto k jízdě.

Netradiční tvar volantu a žádné páčky pod ním

Dříve Tesla používala páčky pod volantem jako většina ostatních vozidel pro směrová světla, světlomety a ovládání stěračů a na rozdíl od většiny ostatních výrobců automobilů Tesla dokonce používala páčky i pro další ovládací prvky, jako je Autopilot a jízdní režimy (PRND). Pod novým volantem ale žádné páčky nejsou a volant má navíc netradiční tvar.

Tesla Model S (2021)

Aby Tesla mohla odstranit páčky, sází na kombinaci umělé inteligence a dotykových tlačítek na volantu, které funkce páček nahradí. Volant je vybaven stejným rolováním, jako je na volantech Modelu 3 a Modelu Y, ale nyní obsahuje nová dotyková tlačítka pro směrová světla, dálková světla, troubení, autopilota, ovládání čelního skla a hlasové příkazy.

Tesla Model S - nový volant

Electrek získal interní dokumenty Tesly, které ukazují, že automobilka má v plánu použít Autopilota a umělou inteligenci, aby zjistila, který režim jízdy má auto aktivovat. Tesla v dokumentu píše: „Vozidlo využívá senzory Autopilota k inteligentnímu a automatickému určení zamýšlených režimů jízdy a jejich výběru. Například pokud přední část modelu S/X směřuje ke stěně garáže, detekuje to a automaticky zapne zpátečku, jakmile řidič sešlápne brzdový pedál. Tím řidičům nejinteligentnějších sériových automobilů na světě odpadá jeden krok v ovládání.

To je velká změna ve způsobu ovládání automobilu, ale Tesla myslí i na to, že by z toho lidé mohli být příliš zmatení. Řeší to přidáním dotykových ovládacích prvků pro režimy „Parkování, Zpátečka, Neutrál a Jízda“ k nabíječce telefonu na středové konzole. Co si o této změně myslíte? Je to podle vás krok správným směrem? Dejte nám vědět do komentářů.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Na hodnocení bych si počkal až to budu mít v ruce. Nepředpokládal bych v Tesle hlupáky.
Karel Hofman
Karel Hofman
Je to zhovadilost, ktera akorat bude generovat nebezpecne udalosti na silnicich
Dominik Debef
Dominik Debef
Myslím si o tom to samé jak když psal hybrid.cz že Tesla 3 bude mít cx pod 2. Prostě to nenastane.
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 29. 1. 2021 17:05
Prý umělá inteligence Tesly pozná, kdy chce řidič zaparkovat, couvat a nebo je do předu. Musí být v Tesle geniální lidé, já sám to nepoznám, když sedím vedle přítelkyně :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze