Informovali jsme o modernizovaných vozech Tesla Model S a Model X, které prodělaly největší změnu v interiéru. Ta ale přináší více, než se zdá na první pohled. Web electrek.co zjistil zajímavé informace zejména o novém volantu a technologiích, které přináší.
V novém interiéru dvou větších vozů Tesla je nově použit volant netradičního tvaru, který připomíná spíše ovládání v letadle. Zároveň pod ním nejsou žádné páčky jako v běžných vozech. V konfigurátoru jej Tesla popisuje takto: „Maximální zaměření na řízení: žádné páčky, žádné řazení. Díky kormidlu bez páček si můžete užít jak nejlepší auto k řízení, tak i nejlepší auto k jízdě.“
Netradiční tvar volantu a žádné páčky pod ním
Dříve Tesla používala páčky pod volantem jako většina ostatních vozidel pro směrová světla, světlomety a ovládání stěračů a na rozdíl od většiny ostatních výrobců automobilů Tesla dokonce používala páčky i pro další ovládací prvky, jako je Autopilot a jízdní režimy (PRND). Pod novým volantem ale žádné páčky nejsou a volant má navíc netradiční tvar.
Aby Tesla mohla odstranit páčky, sází na kombinaci umělé inteligence a dotykových tlačítek na volantu, které funkce páček nahradí. Volant je vybaven stejným rolováním, jako je na volantech Modelu 3 a Modelu Y, ale nyní obsahuje nová dotyková tlačítka pro směrová světla, dálková světla, troubení, autopilota, ovládání čelního skla a hlasové příkazy.
Electrek získal interní dokumenty Tesly, které ukazují, že automobilka má v plánu použít Autopilota a umělou inteligenci, aby zjistila, který režim jízdy má auto aktivovat. Tesla v dokumentu píše: „Vozidlo využívá senzory Autopilota k inteligentnímu a automatickému určení zamýšlených režimů jízdy a jejich výběru. Například pokud přední část modelu S/X směřuje ke stěně garáže, detekuje to a automaticky zapne zpátečku, jakmile řidič sešlápne brzdový pedál. Tím řidičům nejinteligentnějších sériových automobilů na světě odpadá jeden krok v ovládání.“
To je velká změna ve způsobu ovládání automobilu, ale Tesla myslí i na to, že by z toho lidé mohli být příliš zmatení. Řeší to přidáním dotykových ovládacích prvků pro režimy „Parkování, Zpátečka, Neutrál a Jízda“ k nabíječce telefonu na středové konzole. Co si o této změně myslíte? Je to podle vás krok správným směrem? Dejte nám vědět do komentářů.
Technické parametry Tesla Model S Plaid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km |
Cena od | 3 465 900 Kč |