Tesla skokově zlevnila Modely S a X v Česku o víc než půl milionu Kč

8
Tesla skokově zlevnila Modely S a X v Česku o víc než půl milionu Kč
Fotografie: Tesla Motors
  • Tesla Model S ve verzi Plaid zlevnila o 639 tisíc Kč, základní o 411 tisíc korun
  • Tesla Model X zase dostala větší slevu u základní verze, konkrétně 435 tisíc Kč
  • V obou případech je nyní Plaid levnější, než byl před zlevněním Dual Motor

Když Tesla přišla na trh s modernizovanými velkými vozy, tedy Modely S a X, nasadila poměrně vysoké ceny. Z těch bylo jasné, že cílem je prodávat hlavně lidovější vozy Model 3 a Model Y. A tak se i stalo – drtivou část prodejů Tesly tvořily menší auta, zejména pak praktičtější Model Y. Teď ale Tesla udělala nečekaný krok, když skokově zlevnila vrcholné vozy, včetně verzí Plaid. Ty jsou teď levnější než základní Dual Motor před zlevněním.

Začněme prvním sériově vyráběným vozem značky Tesla, kterým je Model S. Ten po uvedení modernizované verze stál v základní verzi Dual Motor 2 700 900 Kč a nyní zlevnil o 411 000 Kč na 2 289 900 Kč. Mnohem větší slevu ale Tesla udělala u vrcholné verze Plaid. Její cena spadla dokonce o 639 000 Kč z 3 288 900 Kč na 2 649 900 Kč!

Pokud jde o základní verze Dual Motor, zaznamenala největší slevu Tesla Model X, která zlevnila o 435 000 Kč z 2 844 900 Kč na 2 409 900 Kč. Naopak u Plaidu byla Tesla štědřejší v případě Modelu S. Tesla Model X Plaid totiž zlevnila o „pouhých“ 546 000 Kč z 3 315 900 Kč na 2 769 900 Kč.

V obou případech platí, že nově stojí vrcholná verze Plaid se třemi motory méně, než stála původně základní verze Dual Motor. Snížil se také cenový rozdíl mezi základními verzemi a vrcholnými Plaidy. Myslíte, že se Tesle podaří výrazně navýšit prodeje velkých vozů? Vybrali byste si za těchto podmínek spíše verzi Dual Motor, nebo vrcholný Plaid? Rádi si přečteme vaše názory v komentářích.

Tesla Model S Plaid – test nabíjení

Technické parametry Tesla Model S (2021) Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon760 kW, 1 034 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,6 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od2 679 900 Kč

Řídil jsem Teslu Model X Plaid, nejrychlejší SUV na trhu – První jízdní dojmy

Technické parametry Tesla Model X (2021) Plaid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 057 × 1 999 × 1 680 mm, 2 464 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon760 kW, 1 034 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 17 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,8 kWh / 100 km, dojezd: 543 km
Cena od2 849 900 Kč
Diskuze ke článku
Petr Jahoda
Petr Jahoda
Přestárlé modely za velke prachy. Tesla kromě výkonu v kategorii nad 2.5 mega nemá co nabídnout.
polibmi Co chces
polibmi Co chces
twl, to ste si nemohli pořídit nebouranou teslu? to slícování je hrozný, to mě pokaždý dostane
Josef L
Josef L
Měl jsem TMX párkrát půjčené, krom výkonu mi to nic neříkalo, ty zadní dveře je stejný nesmysl jako půlený volant. To byl design předchozí, tenhle design je ještě horší, to auto má tak cenu 1.5 mil. a ani za tu cenu bych si to nekoupil.
Danny Czech
Danny Czech
Vždy se zasměju nad tou českou zaslepeností. Přijde mi totiž k smíchu, když někdo tvrdí, že ty vozy jsou předražené a zároveň víme, že Model Y byl v roce 2022 3. nejprodávanější auto na světě a letos byl v prvním čtvrtletí první nejprodávanější auto na světě. Kdyby Teslácké ceny nebyly adekvátní, tak by těchto příček nikdy nedosáhli.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze