Velkou výhodou dnešních aut je, že si o sobě vedou pečlivé záznamy. Po nedávných nehodách Modelu S řízeném autopilotem musel Musk celou situaci trošku uklidnit. Ze statistik vychází, že na území Spojených států se mezi všemi vozy stane smrtelná nehoda průměrně po 94 milionech ujetých mil. První smrtelná nehoda autopilota se stala po 130 milionech autonomních mílích. Výsledek je jasný: jízda s autopilotem je o 38 procent bezpečnější, než jízda bez něj.
Elon Musk je proto mediálním „humbukem“ kolem autopilota dost rozčílen. Doslova řekl: „Kdybyste si dali všech pět dohromady, uvědomili byste si, že kdyby měl každý vůz na světě náš systém autopilota, na silnicích by ročně umřelo o půl milionu lidí méně.“ A dodal: „Udělejte si pět minut času a zkuste si to zatraceně spočítat.“
Cumulative Tesla Autopilot miles now at 222 million
— Elon Musk (@elonmusk) 7. října 2016
Problematika ale není tak jednoduchá, jak se Elon Musk snaží tvrdit. Model S měl nehod víc, bavili jsme se pouze o území Spojených států, u kterých byla data dostupná. I když je Tesla Model S s autopilotem bezpečnější auto, nemuselo by tomu tak být. Nehoda, která se stala 7. května a zemřel při ní řidič, by mohla pohnout statistikami o dost více, kdyby byl vůz plně obsazen. Místo jednoho úmrtí bychom mohli mít 4 nebo 5 a Model S by měl statistiku o mnoho horší než vozy řízené řidičem. Elon Musk nedávno na Twitteru uvedl, že autopilot Tesly již najel 222 milionů mílí. Je ale moc brzy na to mít nějaká relevantní data. Zda je autopilot skutečně bezpečnější, prověří až čas.
Zdroj: greencarreports.com