Velkým problémem, respektive velkou neznámou, je chování asistenčních systémů za silného deště, sněhové pokrývky či rovnou „sněhové bouře“. Právě sníh na silnici je jednou z největších komplikací, kterou systémy mají.
Tesla pro svůj adaptivní tempomat a hlídání jízdního pruhu používá trošku nepřesné označení Autopilot, což může být pro nějaké zákazníky matoucí. Rozhodně totiž nejde o systém, který dokáže jezdit zcela za vás, ale spíše velmi pokročilý soubor asistentů. A jak si takový Autopilot vede na zasněžené silnici?
Jistý majitel Modelu 3 to vyzkoušel. Vytáhl svůj elektromobil na cesty, které byly pokryté sněhem, a aktivoval Autopilota. Své více jak pětiminutové video nahrál na YouTube, takže se na výsledek můžete podívat i vy.
Největším problémem je, pokud se kamery, radary a další klíčové senzory zašpiní. Když už jsem mluvil o sněhu, tak i takový Google, pod který patří společnost Waymo, se v minulosti přiznal, že největší překážkou je sněhová pokrývka. Minulý rok na konferenci Google I/O však bylo řečeno, že už mají software, který si dokáže se sněhem poradit. Ale nedávno zase řekl CEO společnosti Waymo John Krafcik, že plnohodnotná autonomní auta nikdy nebudou. No tak si vyberte.
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |