Autopilot Tesly má nejspíše špatné období. Občas začne z ničeho nic brzdit

2
Autopilot Tesly má nejspíše špatné období. Občas začne z ničeho nic brzdit
Fotografie: Tesla
  • Problém s falešným brzděním hlásí stále více řidičů
  • Svůj podíl na celé věci může mít nedávná aktualizace systému

Někteří majitelé Tesel se v poslední době asi nestačí divit, jaké nepořádky dokáže způsobit jinak dokonalý systém Autopilot. Při využívání adaptivního tempomatu nebo i samotného Autopilota totiž dochází k tzv. „phantom braking“, což je v překladu situace, kdy vůz sám od sebe začne náhle a bezdůvodně brzdit. Taková situace může být v některých případech krajně nebezpečná a problému se začíná všímat stále více uživatelů vozidel Tesla. Podle informací electrek.co se Autopilot rozhodne brzdit i ve velmi vysokých rychlostech. Systém totiž může falešně detekovat předmět na silnici a předvídat kolizi, přičemž nic z toho nemusí být pravda.

Minulý měsíc navíc Tesla vydala aktualizaci pro systém Full Self-Driving, jenže právě od této chvíle se problémy s falešným brzděním začaly rozšiřovat. Adaptivní tempomat Tesel se tak stává takřka nepoužitelným. Navíc, jak je tak trošku v případě Tesly zvykem, stížnosti zákazníků jsou automobilkou nevyslyšeny. Jeden z nich se jen dozvěděl, že Tesla celý systém stále vyvíjí, a tak je jasné, že Autopilot jako takový stále není vyladěn tak, aby jej šlo bez problémů používat v běžném provozu. Svůj díl viny pak na celé věci nese i fakt, že nedávno kalifornská automobilka přešla na nový systém Tesla Vision, který při používání asistenčních funkcí nahrazuje radar a senzory.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
“jaké nepořádky dokáže způsobit jinak dokonalý systém Autopilot”
Vtip dne.

Ja si na bezduvodne brzdeni stezoval v Tesle uz asi v roce 2018 nebo 19 a odpoved znela, ze o tom vedi a pracuji na tom.
Jak usilovne pracuji je to horsi a horsi. Naposledy pridane sledovani semaforu napriklad zpusobuje, ze brzdi i na dalnicich kde si vsimne nejakych semaforu treba pred nebo v tunelech. A to i kdyz je na semaforu zelena. Boji se patrne toho, ze z dalnicni rychlosti nestihne vcas zastavit pokud by nahodou skocila cervena.
Takovych i jinych situaci je fakt tolik, ze uz davno nepouzivam ani ten adaptivni tempomat…
Fakt to, ale neni otazka posledni doby a nepomohl ani upgrade FSD unit z puvodni verze 2.0 na 3.0.
Dominik Debef
Dominik Debef
Na dálnici to krom toho ghost-breaking docela jde, ale mimo dalnici ne. Fsd zastaví klidně na zelenou na semaforu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze