Od doby, co se ve vozech Tesla nachází systém Autopilot, dochází k jeho častému zneužívání ze strany řidičů. Ti jsou schopni během řízení dělat mnohdy nevídané věci a poslední případ z Kanady to jen potvrzuje. Dle insideevs.com je jasně vidět, že řidič Tesly Model 3 během jízdy sice sedí na svém sedadle, ale při jízdě spí. Opěradlo sedačky je výrazně skloněno, takže i kdyby měl otevřené oči, jen těžko by mohl bezpečně sledovat provoz. Jak to vypadá, aby si řidič mohl během jízdy odpočinout, musel aktivovat Autopilota. Jenže je tu jedno ale. Jak se mu to povedlo, aniž by to vůz nezjistil?
#WATCH: A man was seen sleeping behind the wheel of his Tesla on the QEW this morning pic.twitter.com/MHZyRneZqc
— 6ixBuzzTV (@6ixbuzztv) September 2, 2022
Během jízdy s Autopilotem je stále vyžadována určitá míra pozornosti – jak je ale vidět, řidič neměl po celou dobu ani ruce na volantu. Video bylo natočené na dálnici v kanadském Ontariu na Queen Elizabeth Way. Autopilot je ovšem výhradně podpůrný prostředek pro bezpečnější řízení a ve své podstatě je to jen sada asistenčních systémů, které pomáhají udržet jízdu proměnlivou rychlostí dle provozu ve svém pruhu. Systém využívá adaptivní tempomat a stop and go, což je běžná funkce mnoha dnešních aut. Vše je podpořeno dalšími technologiemi a bezpečnostními prvky, jako je automatické nouzové brzdění a detekce chodců. Rozhodně se však nejedná o systém autonomního řízení, kdy by si posádka vozu mohla dělat během jízdy cokoliv.
Technické parametry Tesla Model 3 Standard Range Plus
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 745 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 208 kW, 283 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 60 kWh (57,5 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 430 km |
Cena od | 1 028 990 Kč |
Kdyby opravdu obesel kontrolu drzeni volantu a spal, spis bychom o nem cetli v cerne kronice.