Elon Musk: Nový volant v Tesle je skvělý, progresivní řízení zatím nebude

2
Elon Musk: Nový volant v Tesle je skvělý, progresivní řízení zatím nebude
Fotografie: Tesla
  • Veřejnost přijala nový volant v Tesle s rozpaky
  • Šéf Tesly se k tomu poprvé vyjádřil veřejně
  • Za svou inovací si stojí

Fanouškovská fóra zaplavují ohlasy na nový typ volantu, který se objevil v inovované Tesle Model S. Bývají hodně vyhraněné na obě strany, avšak ty negativní převažují. Už jsme viděli první videa, na nichž uživatelé během navyklého přehmatávání po volantu najednou sáhnou do prázdna. A první testeři podle electrek.co hlásí, že zvolené řešení může být v některých krajních situacích i nebezpečné; například při potřebě rychlého „kontra“ při smyku na kluzké vozovce.


V čem je problém? Tesla už několik let vyvíjí „řízení po drátě“ (steer-by-wire), mezi jehož základní vlastnosti patří možnost v každém okamžiku libovolně měnit strmost. A to by s takovým volantem dávalo hluboký smysl, protože jiní jezdci naopak hlásí, že nový volant „yoke“ je skvělý třeba na dálnici. Jenže Tesla tuto technologii ještě vyvinutou nemá a podle samotného Elona Muska, obstarávajícího téměř veškerou komunikaci Tesly s okolním světem osobně přes elektronická média, si na progresivní řízení ještě několik let počkáme. Ať už v podobě steer-by-wire, či sestavy mechanických převodů.

A tak byl nový volant prostě nasazen na stávající řízení s převodem 14:1, což nechává ruce často vypadnout z optimální pozice vůči volantu a také ovladačům, na něm umístěných. A co na to Musk? „Podle mého názoru je nový volant skvělý, už ho pár let používám.“ Čili už tušíme, odkud tato idea vzešla a také že je Tesla zjevně zaskočená negativním přijetím této novinky. Elon totiž neodpověděl na otázku, zda nabídne těm, kterým se nový volant nelíbí, alternativu v podobě klasického kulatého. Naopak se s „parožím“ místo kulatého volantu setkáme, kromě inovovaného Modelu X, kde už byl potvrzen, zřejmě i v Cybertrucku a novém Roadsteru. Co vy na to, výrobci příslušenství? Nabídnete do nové Tesly klasický volant, když se k tomu automobilka zjevně nemá?

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
Karel Chlumecky
Karel Chlumecky
Ano na dálnici skvělí, když jedete na autopilota 😂
Josef L
Josef L
Podle mě by se mohla Tesla místo volantu vrátit ke klice, je to podstatně jednodušší :)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze