Fanouškovská fóra zaplavují ohlasy na nový typ volantu, který se objevil v inovované Tesle Model S. Bývají hodně vyhraněné na obě strany, avšak ty negativní převažují. Už jsme viděli první videa, na nichž uživatelé během navyklého přehmatávání po volantu najednou sáhnou do prázdna. A první testeři podle electrek.co hlásí, že zvolené řešení může být v některých krajních situacích i nebezpečné; například při potřebě rychlého „kontra“ při smyku na kluzké vozovce.
As someone who has been driving on icy roads all of my life (Quebec born and bred), I can see it be a real problem for some maneuvers to regain controls in some slips. pic.twitter.com/ybJ5DOKRjJ
— Fred Lambert (@FredericLambert) June 15, 2021
V čem je problém? Tesla už několik let vyvíjí „řízení po drátě“ (steer-by-wire), mezi jehož základní vlastnosti patří možnost v každém okamžiku libovolně měnit strmost. A to by s takovým volantem dávalo hluboký smysl, protože jiní jezdci naopak hlásí, že nový volant „yoke“ je skvělý třeba na dálnici. Jenže Tesla tuto technologii ještě vyvinutou nemá a podle samotného Elona Muska, obstarávajícího téměř veškerou komunikaci Tesly s okolním světem osobně přes elektronická média, si na progresivní řízení ještě několik let počkáme. Ať už v podobě steer-by-wire, či sestavy mechanických převodů.
A tak byl nový volant prostě nasazen na stávající řízení s převodem 14:1, což nechává ruce často vypadnout z optimální pozice vůči volantu a také ovladačům, na něm umístěných. A co na to Musk? „Podle mého názoru je nový volant skvělý, už ho pár let používám.“ Čili už tušíme, odkud tato idea vzešla a také že je Tesla zjevně zaskočená negativním přijetím této novinky. Elon totiž neodpověděl na otázku, zda nabídne těm, kterým se nový volant nelíbí, alternativu v podobě klasického kulatého. Naopak se s „parožím“ místo kulatého volantu setkáme, kromě inovovaného Modelu X, kde už byl potvrzen, zřejmě i v Cybertrucku a novém Roadsteru. Co vy na to, výrobci příslušenství? Nabídnete do nové Tesly klasický volant, když se k tomu automobilka zjevně nemá?
Technické parametry Tesla Model S Plaid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km |
Cena od | 3 465 900 Kč |