Informace o modelové politice společnosti Tesla jako obvykle poskytuje místo samotné automobilky mimořádně aktivní fanouškovská základna. Server Teslarati tak mohl vydat souhrn změn na Teslách Model S a Model X. Především byly ve větším množství nafoceny automobily vybavené místo kontroverzního ovladače yoke opět klasickým volantem, což svědčí o tom, jak tento prvek zákazníkům chyběl. Designéři také po vzoru konkurence kvůli exportu nahradili zadní logo nápisem Tesla, který je zejména čínským motoristům srozumitelnější. Fotografie dále potvrzují již známou informaci, že Elon Musk pokračuje v nebojácném odstraňování bezpečnostně relevantního hardwaru a po radarech zmizely i parkovací ultrazvukové senzory. Ty mají nahradit kamery, ovšem mezi fanoušky se šíří věrohodné spekulace, že kritický prostor těsně před či za vozidlem může zůstat za určitých okolností nehlídán.
Steering wheels now in production! 😅 pic.twitter.com/3iVsXQbGlY
— The Kilowatts 🚗⚡️ (@klwtts) February 21, 2023
Nejdůležitější změny jsou ale méně nápadné. Souvisí rovněž z kamerami a zřejmě naznačují, že obě velké Tesly se už možná dočkaly nové generace palubní výstroje označované jako Hardware 4. I tuto změnu provázejí kontroverze, protože Elon Musk už se nechal slyšet, že na rozdíl od dřívějších generačních obměn se nyní už zákazníkům připravit retrofit na zpětnou montáž do starších vozů nechystá. Fanoušci tak každopádně soudí podle nového vzhledu téměř všech exteriérových kamer svědčících o rozšířených pozorovacích úhlech. Hardware 4 má totiž pracovat s kamerami jiným způsobem a je údajně schopen zpracovávat údaje až 11 takových.
It looks like every Model S/X without visible Ultrasonic Sensors in the delivery lot has camera units that I’ve never seen before pic.twitter.com/e1sxEG8cua
— The Kilowatts 🚗⚡️ (@klwtts) February 21, 2023
A zmakli to bravurne. Do dnes maji u funkce automatickych steracu v zavorce “beta”, a do dnes je musim obshluhovat z pulky rucne.
Stare senzory byli sice zavisle na pocitaci palubniho systemu, ktery obcas zamrza.
Na jedno takove zamrznuti ve spravnou chvili mam vzpominku v podobe dulku na patych dverich.
A obcas trpi zpozdenim, na coz mam vzpominku na zadnim narazniku. Jinak, ale celkem slouzili.
Jsem zvedavej kolik dulku si vyslouzi napad sverit kameram i tuto funkci a kolik let to bude fungovat v rezimu “beta”.
Ne dekuji. Tesla uz nikdy.