😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Tesla ustoupila, půlvolant Yoke už je pouze za příplatek

Tesla ustoupila, půlvolant Yoke už je pouze za příplatek
Fotografie: Tesla
  • Obě velké Tesly byly po modernizaci v roce 2021 k mání pouze s půlvolantem Yoke
  • Ten se stal předmětem vášnivých diskuzí i zdrcující kritiky
  • Nyní se zdá, že jeho éra pomalu končí

Novinku v podobě půlvolantu Yoke v polovině roku 2021, tedy před jejím uvedením na trh, chválil osobně Elon Musk a jedním dechem dodával, že aktivní řízení, s nímž by dával větší smysl, zatím nebude. Na podzim 2021 se Tesly Model S a Model X s půlvolantem rozjely do světa a vyvolaly velké kontroverze. Řada uživatelů si je chválila, jiní je ale zatracovali a jejich argumenty zněly o něco přesvědčivěji. Vytýkali jim nejistý úchop během manévrování a také neintuitivní ovládání ukazatelů směru a dálkových světel, které se po modernizaci na volant rovněž přestěhovalo.

Mezitím představil Lexus svůj nový elektromobil RZ 450e rovněž s půlvolantem, ovšem také s aktivním řízením po drátě. A fanoušci si na Tesle doslova vymodlili návrat klasického volantu. Nejdříve jich zkraje letošního roku dala na trh omezené množství jako příslušenství pro dodatečnou montáž a poté, co se po nich zaprášilo, zavedla na jaře bezplatnou volbu mezi klasickým a půleným volantem. A jako poslední novinku půlvolant Yoke aktuálně zpoplatnila, konkrétně v Česku částkou 5 900 Kč. Standardem se tedy opět stal klasický volant, byť stále s nepříliš chváleným integrovaným ovládáním blikačů a dálkových světel. Uvidíme, jaký zájem bude o půlvolant nyní, jsme spíše skeptičtí. Každopádně budeme případ dále sledovat.

Technické parametry Tesla Model S (2021) Dual Motor

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 170 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon504 kW, 685 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15 kWh / 100 km, dojezd: 634 km
Cena od2 319 900 Kč

Technické parametry Tesla Model X (2021) Plaid

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 057 × 1 999 × 1 680 mm, 2 464 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon760 kW, 1 034 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 17 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,8 kWh / 100 km, dojezd: 543 km
Cena od2 849 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze