Diskuze o tom, jak se žije s půleným volantem Yoke, plnily fóra i sociální sítě dlouho a intenzivně. Jedni jej chválili díky ideální poloze rukou a dobrému výhledu na přístrojový štít, druzí zatracovali kvůli nemožnosti ulevit při řízení rukám od strnulé polohy přehmátnutím a zejména problematickému manévrování. S půleným volantem totiž zůstalo původní řízení s poměrně lehkým převodem a přehmatávání při těsném otáčení se pro mnohé stalo noční můrou. Nutno dodat, že těch druhých bylo zřejmě více a dokonce vznikla i nabídka druhovýrobového klasického volantu, kterým majitelé nových velkých Tesel nahrazují Yoke. Jejich argumenty byly velmi přesvědčivé, dokonce natolik, že jim ustoupil i jindy velmi tvrdohlavý Musk a klasický volant do Modelů S a X po více než roce vrátil s tím, že Yoke zůstává jako volitelná bezpříplatková výbava. Novinka už se objevila i v konfigurátoru. V březnu se objeví dokonce klasický volant i jako retrofit za 700 dolarů (15 800 Kč) včetně montáže.
V tomto okamžiku by se chtělo jásat, jenže tvar nového volantu byl jen jedním z více důvodů k nespokojenosti s novým řešením. Tím druhým bylo úsporné nahrazení páček pod volantem dotykovými spínači ukazatelů směru přímo na jednom rameni volantu, které se rovněž setkalo s velmi rozpornými reakcemi. A to s novým volantem nezmizelo. I nadále tedy bude nutné před každým spuštěním blikačů chvilku přemýšlet. Uvidíme, zda si Elon nechá časem vymluvit i tento nápad. Za příliš pravděpodobné to nepovažujeme, protože by to znamenalo vrátit do auta kus hardwaru, který stojí peníze. Aktuálně už totiž Tesly po radarech přišly i o ultrazvukové parkovací senzory, takže jdou spíš opačným směrem a hardwaru se naopak zbavují, jak to jen jde.
Technické parametry Tesla Model X Performance
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 572 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 580 kW, 789 koní, točivý moment: 1 140 Nm |
Baterie | 102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,3 kWh / 100 km, dojezd: 548 km |
Cena od | 2 926 200 Kč |