Velké Tesly už si zase můžete koupit s volantem. Ale příliš se neradujte

4
Velké Tesly už si zase můžete koupit s volantem. Ale příliš se neradujte
Fotografie: Tesla
  • Tesly Model S a X si od modernizace v roce 2021 šlo koupit jen s půleným volantem Yoke
  • Ten byl přijat s hodně velkými rozpaky, ale Elon Musk jej hájil jako dobré řešení
  • Nyní ustoupil, ovšem všechny kontroverze vyřešeny bohužel nebyly

Diskuze o tom, jak se žije s půleným volantem Yoke, plnily fóra i sociální sítě dlouho a intenzivně. Jedni jej chválili díky ideální poloze rukou a dobrému výhledu na přístrojový štít, druzí zatracovali kvůli nemožnosti ulevit při řízení rukám od strnulé polohy přehmátnutím a zejména problematickému manévrování. S půleným volantem totiž zůstalo původní řízení s poměrně lehkým převodem a přehmatávání při těsném otáčení se pro mnohé stalo noční můrou. Nutno dodat, že těch druhých bylo zřejmě více a dokonce vznikla i nabídka druhovýrobového klasického volantu, kterým majitelé nových velkých Tesel nahrazují Yoke. Jejich argumenty byly velmi přesvědčivé, dokonce natolik, že jim ustoupil i jindy velmi tvrdohlavý Musk a klasický volant do Modelů S a X po více než roce vrátil s tím, že Yoke zůstává jako volitelná bezpříplatková výbava. Novinka už se objevila i v konfigurátoru. V březnu se objeví dokonce klasický volant i jako retrofit za 700 dolarů (15 800 Kč) včetně montáže.

V tomto okamžiku by se chtělo jásat, jenže tvar nového volantu byl jen jedním z více důvodů k nespokojenosti s novým řešením. Tím druhým bylo úsporné nahrazení páček pod volantem dotykovými spínači ukazatelů směru přímo na jednom rameni volantu, které se rovněž setkalo s velmi rozpornými reakcemi. A to s novým volantem nezmizelo. I nadále tedy bude nutné před každým spuštěním blikačů chvilku přemýšlet. Uvidíme, zda si Elon nechá časem vymluvit i tento nápad. Za příliš pravděpodobné to nepovažujeme, protože by to znamenalo vrátit do auta kus hardwaru, který stojí peníze. Aktuálně už totiž Tesly po radarech přišly i o ultrazvukové parkovací senzory, takže jdou spíš opačným směrem a hardwaru se naopak zbavují, jak to jen jde.

Technické parametry Tesla Model X Performance

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 036 × 2 017 × 1 684 mm, 2 572 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon580 kW, 789 koní, točivý moment: 1 140 Nm
Baterie102,4 kWh (93,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: NACS, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,3 kWh / 100 km, dojezd: 548 km
Cena od2 926 200 Kč
Diskuze ke článku
Michal Ficus
Michal Ficus
Naposledy upraveno: 7. 1. 2023 00:57
Jak je to s tabulkama? Jistě je to S/X Performance? Když se píše o půleným volantu který má Plaid...? Není dnes rok 2023, a nabízený typ XPlaid, s 1020HP ? A další nesrovnalosti. Já jen například, že jsem nesehnal 100% informaci o dodávané palubní nabíječce pro Evropu na konci roku 2022 a na letošek, avy ho tu uvádíte jako hotovou věc, a uvedené dnes již historické 150kW dobíjení ze Superchargeru jsou zcela jistě mimo. Tak jak to je ?
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Bylo by super, kdyby Tesla znovu pro Evropu uvedla 22kW AC, osobně bych to ocenil hlavně u 3/Y.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze